تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820043147




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عامل حمله به پارلمان کانادا قصد سفر به عربستان را داشته نه سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: عامل حمله به پارلمان کانادا قصد سفر به عربستان را داشته نه سوریه
علیرغم ادعای رسانه‌های غربی که تیراندازی هفته گذشته در کانادا را با اعتقادات فرد تیرانداز مرتبط کردند، خانواده این فرد اعلام کرده‌اند که وی عضو گروهی نبوده و تیراندازی صورت گرفته نیز به واسطه شرایط بد زندگی او بوده است.
به گزارش نامه نیوز،  روز چهارشنبه هفته گذشته، خبری منتشر شد مبنی بر آنکه یک فرد مسلح به سمت پارلمان کانادا در شهر «اتاوا» تیراندازی کرده است.

ساعاتی بعد رسانه‌های غربی فردی به نام «مایکل زهاف بیبیو» را به عنوان عامل این حمله شناسایی کرده‌اند و گفتند که این فرد به تازگی مسلمان شده بود و قصد داشت به سوریه سفر کند و در کنار تکفیری‌های داعش به مبارزه بپردازد.

مقامات کانادایی و صهیونیستی و مقامات کشورهای غربی شروع به واکنش به این اقدام کردند و مسلمان بودن این فرد را برجسته کردند.

با اینحال، مادر این فرد نامه‌ای را روز شنبه (دیروز) به خبرگزاری رویترز ارسال کرده و در ان نوشته است که این شهروند کانادایی که به گفته پلیس با تیراندازی به پارلمان کانادا یک نظامی را کشته است، قصد سفر به عربستان سعودی و نه سوریه را داشته است.

پلیس سلطنتی کانادا روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که مایکل زهاف بیبیو 32 ساله، از «ونکوور» به «اتاوا» سفر کرده بود تا ویزا دریافت کند و به سوریه سفر کند اما «سوزان بیبیو» مادر او می‌گوید که پسرش قصد داشته به عربستان سفر کند.

سوزان می‌گوید: «من می‌خواهم اظهاراتی که از من گفته شده را اصلاح کنم. من هرگز نگفتم که پسرم می‌خواسته به سوریه سفر کند من به طور خاص گفته‌ام که او می‌خواسته به عربستان سفر کند. آنها اظهارات مرا ضبط کرده‌اند، بنابراین تردیدی درباره صحت حرف‌های من وجود ندارد.»

این در حالی است که مقامات پلیس کانادا، زهاف را یک مسلمان افراطی خوانده بودند و یک منبع آمریکایی گفته بود که اخیراً زهاف به اسلام تغییر دین داده بود.

مادر مایکل زهاف می‌گوید: «اکثراً دوست دارند پسر مرا یک تروریست بنامند. فکر نمی‌کنم او عضو یک سازمان باشد یا اینکه از جانب یک ایدئولوژی بزرگ اقدام کرده باشد یا اینکه انگیزه سیاسی داشته باشد. اقدام او از روی یأس بوده است. من درباره افراط‌گرایی شدن او مطمئن نیستم. تردید دارم که او تبلیغات منفی اسلام را دیده باشد. من درباره اینکه او برای مبارزه قصد سفر به سوریه را داشته، تردید دارم.»

کانادا از جمله کشورهایی است که به ائتلاف تحت رهبری آمریکا در خاورمیانه پیوسته است. «استفان هارپر» نخست‌وزیر کانادا پس از تیراندازی اخیر، اعلام کرد این کشور فعالیت‌های خود علیه گروه‌های تروریستی را مضاعف خواهد کرد.




منبع: فارس


۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن