تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799153830




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شوراي رقابت در دايره قيمت گذاري خودرو، مردم مداري خود را ثابت کرد!


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ آبان ۱۳۹۳ (۹:۲۱ق.ظ)
غش هميشگي شوراي رقابت به نفع خودروسازان؛ شوراي رقابت در دايره قيمت گذاري خودرو، مردم مداري خود را ثابت کرد! تا زماني که نهادها و شوراها به دور از جريان عرضه و تقاضا حاکم بر بازار و بدون رعايت اصل کيفيت و خدمات، براي نرخ گذاري خودروها يکطرفه تصميم مي گيرند، هيچگاه نمي توان اميدوار به رعايت جانب انصاف بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، شوراي رقابت ماجراهاي جالبي دارد، قيمت گذاري هايي که از سوي اين سازمان به گوش مي خورد تمامي مسئولان فعال در عرصه صنعت خودروسازي را انگشت به دهان مي کند و با اين مديريت هست که بايد باورمان کنيم خودروسازي ما در رقابت با خودروهاي چيني هم توان و بازار رقابتي داخلي خود را از دست دهد.
قيمت هايي که آخرين بار از سو اين شورا رسانه اي شد به غير برخوردهاي عجيب رئيس اين سازمان، در حمايت از افزايش قيمت ها که گويا خود سهمي خاص از اين افزايش قيمت ها دارد، تمامي مردم، نمايندگان مجلس و حتي خود پاستورنشين ها نيز از اين افزايش قيمت متعجب شدند که چطور امکان پذير شد؟!
شوراي رقابت نيز فعاليتي همچون بانک مرکزي دارد، زماني که نهادهاي نظارتي مانند مجلس نتواند بر امور نهادهايي اينچنيني که قدرت فراواني دارند، مي تواند در بازار جولان دهي کنند به نحوي که آخ از نهاد هيچ مشتري خودرويي هم درنيايد.
شوراي رقابت تاکنون بر تمامي فشارها دوام آورده و اگر بتواند اين مقاومت را حفظ کند قطعا حرف بهارستان نشينان نيز تاثيري چندان ندارد زيرا بازاري دلال محور بر صنايع خودرو کشور حاکم است.
اين شورا اعتقادي جالب دارد که نرخ هاي خودرو با توجه به هزينه‌هاي توليد خودروسازان به دست آمده، اما نمايندگان مجلس پس از تحقيق و تفحص ها، اين موضوع را قبول نداشته و بر کاهش قيمت اصرار مي‌ورزند.
نادر قاضي پور عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در همين رابطه به موج گفت: فشارهاي مجلس توانست مقداري از بار فشار قيمت هاي هجومي خودرو را از دوش مردم بر دارد و نمايندگان کميسيون صنايع درصدد آن است که اين شورا را دايره قيمت گذاري بر خودرو دور کند.
وي ادامه داد: فرمول هاي اشتباه در قيمت گذاري ها و عدم توجه به اصل مشتري مداري و استفاده از توان داخلي و لغو قرارداد با بعضي از شرکت هاي توليدکننده داخلي براي به رکودرفتن اين صنعت بخاطر دريافت تسهيلات، باعث افسارگسيختگي قيمت هاي خودرو در بازار شده است.
اين نماينده مردم با اشاره به اينکه هيچگاه قيمت هاي خودرو بر اساس واقعيت نبوده است، تصريح کرد: براي مثال زماني که يک خودرو در سال 90 با نرخ ارز و تورم همان زمان توليد شده، اما اين خودرو به دليل نبود موجودي در انبارها، به نوعي احتکار مي شد، نبايد آن خودرو با قيمت روز سال 91 به فروش برسد، اين اقدام بي انصافي است زيرا اين خودروها به مردم کشورمان فروخته مي شود.
وي با اشاره به ورود خودروساز خارجي نيز گفت: مهمترين اهداف مجلس رشد صنعت خودروسازها در جهت واقعي شدن نرخ ها بخاطر رقابت پذير شدن در بازارهاي جهاني است زيرا اگر ورود خودرو خارجي با تعرفه کم آزاد شود، مطمئنا اکثر مردم سرمايه گذاري هاي خود را به سمت خريد خودروهاي خارجي هدايت مي کنند.
وي در پايان خاطرنشان کرد: قيمت خودرو بايد بر اساس عرضه و تقاضا شکل بگيرد که افزايش قيمت ها ناشي از کيفيت خودروها باشد نه اينکه تنها بر اساس نفع يک کارخانه، تمامي مردم متضرر شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن