تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798517674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازهم خودرهاي عراقي در لرستان حادثه آفريدند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ آبان ۱۳۹۳ (۱۲:۵۸ب.ظ)
بازهم خودرهاي عراقي در لرستان حادثه آفريدند رئيس اداره حفاظت محيط زيست پلدختر گفت: در جاده پلدختر ودر مسير گردنه طول کش پلدختر يک دستگاه تانکرکشنده حامل مازوت واژگون شد و مقدار 24000ليترمازوت را روانه محيط زيست نموده وباعث آلودگي آب وخاک شد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدي نژاد رئيس اداره حفاظت محيط زيست پلدختربيان داشت : که در روز چهارشنبه مورخ 30/07/1393در جاده پلدختر ودر مسير گردنه طول کش پلدختر يک دستگاه تانکرکشنده حامل مازوت واژگون گرديده است ومقدار 24000ليترمازوت را روانه محيط زيست نموده وباعث آلودگي آب وخاک گرديد ، که دراين حادثه متاسفانه راننده عراقي در پس از انتقال به بيمارستان فوت شد .
محمدي نژاد در ادامه افزود : که عليرغم هشدارهاي زيست محيطي مبني بر ساعت حرکت اين گونه خودروها در طول 24 ساعت شبانه روزبه پليس راهور(راهنمايي ورانندگي )که باعث خواب آلودگي آنها نگردد، که اين اتفاق بارها وبارها افتاده است وخسارت هاي جبران ناپذيربراي محيط زيست زيست درپي داشته است واين ماده ماندگاري بسيار زياد در خاک وآب دارد .
وي اعلام داشت: که درهمين راستا از اداره کل راه وشهرسازي درخواست دارد که نسبت به تعريض جاده مذکور با عنايت به تردد خودروهاي عراقي دراين مسير؛ در کوتاهترين مدت زماني اقدام نمايدکه شاهد اينگونه اتفاقات ناگوار در جاده مذکور نباشيم .
کامران سپه وند کارشناس حقوقي اداره کل بيان داشت:در حاليکه تانکرهاي عراقي عامل گره ترافيکي و مختل شدن آرامش رانندگان معرفي مي کند،وازگوني اين تانکرهاي سوختي خود خطري بالقوه براي محيط زيست و منابع زيستي شهرستان پلدختراست. استان لرستان به عنوان يکي از استان هاي برخوردار از منابع آبي سطحي و زير زميني کشور محسوب مي شود. واين در حالي است که استان لرستان با خطراتي از قبيل خشکسالي، آلودگي ناشي از سموم و کودهاي شيميايي کشاورزي، کاهش بارندگي و برداشت بي رويه از آبهاي موجود روبه روست.
در اين ميان معضل بزرگتري، منابع آبي و حتي سفره هاي زيرزميني استان را تهديد مي کند، و آن هم تانکرها و نفت کش هاي ايراني و عراقي بوده که از سال 87 بيش از 30 مورد در محيط زيست استان واژگون شده و موجب آلودگي محيط زيست و منابع آبي استان شده است.
اما آنچه خطرناک تر و بدتر از اين واژگوني تانکرها عراقي ،که هم محيط زيست و هم منابع آبي و انساني را تهديد مي کند وجود دارد،عدم هماهنگي وهمکاري مديران اداره راه وشهرسازي وپليس راهوراستان بوده که اين مشکل را ناديده مي گيرند و درخواست داردقدمي هم براي حل اين معضل بردارند.علاوه بر آن نبود بزرگراه ها و راه هاي استاندارد اصلي در استان است .
وي با اشاره به اينکه قسمت عمده اين مواد نفتي وارد منابع آبي مي شود، گفت:90درصداز موادنفتي اين تانکرها به صورت مستقيم و غيرمستقيم و با کشش و نفوذ از سطح خاک وارد منابع آبي و زيرزميني مي شود.
کامران سپه وند با بيان اينکه چون جاده هاي لرستان از دو طرف واکثراًکوهستاني است، تانکرها احتمال سقوط به دره بيشتري دارند، افزود: با واژگوني يک تانکر در دره ها، محموله آن ها منابع آبي، محيط زيست و روستاها را آلوده مي کند.
وي همچنين محور کوهدشت – پلدختر را يکي از محل هاي واژگوني تانکرها برشمرد و گفت: در يک دوماه گذشته چندين فقره واژگوني در اين محور رخ داده است.
کامران سپه وند در ادامه گفت: محور کوهدشت – پلدختر با داشتن گره ترافيکي و کوهستاني بودن منطقه موجب ايجاد ترافيک سنگين و بر هم خوردن تعادل جاده و همچنين سلب آرامش ساير رانندگان مي شود. واز استعلام بيمه محيط زيست تانکرها و کاميون هاي خبر داد و افزود: پليس راهور تا کاميون ها بيمه محيط زيست نداشته باشند اجازه تردد به آن ها داده نشود.
کامران سپه وند با بيان اينکه حق بيمه محيط زيست را بايد راننده و شرکتي که براي آن ها بار حمل مي شود بايد پرداخت کنند؛ افزود: متاسفانه اين شرکت ها زير بار اين بيمه نمي روند.و همچنين از وجود شرکت هاي بخش خصوصي براي آموزش و نصب علائم مخصوص و علائم مواد خطرناک خبر داد و گفت: به محض ورود کاميون علائم مواد خطرناک، کپسول آتش نشاني و علائم مخصوصي براي آن ها نصب مي شود تا نيروهاي امدادي بدانند که چه کاري بايد انجام دهند.
کامران سپه وند درپايان اعلام داشت:باوجود گرفتن حق ترانزيت و بيمه محيط زيست و آموزش رانندگان باز هم جاده ها و محورهاي استان با واژگوني تانکرهاي حامل مواد نفتي و فرآورده ها روبه رو بوده و علاوه بر از بين رفتن جان و مال رانندگان و شرکت ها، طبيعت، منابع آبي، انسان ها، جانوران، گياهان و خاک در معرض نابودي هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن