تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا شما را به چيزى با فضيلت‏تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاه نكنم؟ آن چيز اصلا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819734282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بدهي 25 هزار ميلياردي وزارت نيرو پابرجاست/9630 ميليارد؛ زيان وزارت نيرو در سال 93


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ آبان ۱۳۹۳ (۱۲:۷ب.ظ)
وزير نيرو خبر داد؛ بدهي 25 هزار ميلياردي وزارت نيرو پابرجاست/9630 ميليارد؛ زيان وزارت نيرو در سال 93 وزير نيرو گفت: در بودجه سال 94 بايد چاره جويي براي افزايش درآمدهاي وزارت نيرو در مقابل هزينه ها انجام شود تا صنعت آب و برق بتواند بدهي هاي خود را باز پرداخت کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، حميد چيت چيان در حاشيه همايش مديران ارشد برق و آب کشور که در حضور معاون اول رييس جمهور برگزار مي شد، گفت: مجموع بدهي هاي وزارت نيرو بيش از 25 هزار ميليارد تومان است و براي رفع اين ديون در سال 94 بايد فکري کرد.
وي ادامه داد: در بودجه سال 94 بايد چاره جويي براي افزايش درآمدهاي وزارت نيرو در مقابل هزينه ها انجام شود تا صنعت آب و برق بتواند بدهي هاي خود را باز پرداخت کند.

پرداخت حداکثر 10 درصد پول برق نيروگاه هاي خصوصي
وزير نيرو با اشاره به اين مطلب که وزارت نيرو از ابتداي سال جاري کمتر از 10 درصد پول برق نيروگاه هاي خصوصي را پرداخت کرده است، گفت: تنها نيروگاهي که 60 درصد پول برق خود را دريافت کرده است نيروگاه دماوند است که متعلق به بنياد شهيد است.
وي تاکيد کرد: روند کنوني قابل ادامه دادن نيست و تا به امروز نيز با چنگ و دندان کار را جلو برده ايم اما در آينده با مشکل مواجه خواهيم شد.

زيان 9630 ميلياردي وزارت نيرو در سال 93
اين عضو دولت با اشاره به بررسي هاي کارشناسي انجام گرفته از سوي معاونت راهبدي رياست جمهوري، اظهار داشت: در گزارشي که اين معاونت منتشر کرده است به صراحت عنوان شده که وزارت نيرو در سال 93 با زياني 9630 ميلياردي روبه رو است.
وي ادامه داد: فاصله درآمد و هزينه هاي صنعت آب و برق بسيار زياد است و اين فاصله عميق ما را دچار مشکل کرده است.
وزير نيرو افزود: در بخش برق، هزينه توليد يک مگاوات برق بيش از 850 ريال تخمين زده شده اما در مقابل کل دريافتي ما از مشترکين برق در حدود 392 ريال است که نشان از زيان 450 ريالي در هر مگاوات دارد.
وي در مورد مديريت مصرف برق نيز گفت: امسال 7 درصد مصرف انرزي افزايش پيدا کرد اما کل افزايش توليد کشور در بخش انرژي 2 درصد بود که اين فاصله ميان توليد و مصرف تنها با مديريت صحيح توسط شرکت هاي توزيع و برق منطقه اي مرتفع شد.

صرفه جويي ميلياردي در مصرف سوخت با کاهش تلفات شبکه برق کشور
چيت چيان در ادامه با اشاره به ضرورت کاهش تلفات شبکه برق کشور در انتقال و توزيع، گفت: اين مهم جزو اهداف اصلي ما قرار دارد و زمينه هاي اجرايي آن نيز فراهم شده است.
وي ادامه داد: در جلسه اي که با مديران برقي کشور داشتيم، ميثاق نامه اي مبني بر تلاش همه مجموعه هاي برقي براي کاهش تلفات برق به زير 10 درصد، به امضا رسيد.
وزير نيرو تاکيد کرد: اگر اين مهم اجرايي شود، ما خواهيم توانست سالانه 5 هزار ميليارد تومان مصرف سوخت را در نيروگاه ها کاهش دهيم.
وي افزود: اين صرفه جويي هيچ ربطي به مصرف گازوئيل و مازوت نداشته و تنها اگر گاز 20 سنتي در نيروگاه ها مصرف شود، اين صرفه جويي ميلياردي انجام خواهد شد.

برنامه وزارت نيرو براي احداث 33 هزار مگاوات ظرفيت برقي جديد
وزير نيرو با اشاره به اين مطلب که در ابتداي کار دولت يازدهم، تنها 3800 مگاوات ظرفيت جديد نيروگاهي در حال احداث بود، گفت: نياز سالانه کشور به برق بيش از 5000 مگاوات است و اين نياز بايد با احداث ظرفيت هاي نيروگاهي جديد بر طرف شود.
وي ادامه داد: در سياست هاي انجام شده براي 33 هزار مگاوات ظرفيت جديد نيروگاهي برنامه ريزي شده است که از اين ميزان کار اجرايي بيش از 10 هزار مگاوات آغاز شده است.
چيت چيان افزود: 3700 مگاوات در بخش بخار و 4300 مگاوات براي ساخت نيروگاه در سال جاري قرار داد امضا شده است و در اين راه ، هم راندمان نيروگاه هاي حرارتي و هم ظرفيت توليد را افزايش خواهيم داد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن