تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819706931




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام مخالفت جنبش عدم تعهد با رويه تعيين گزارشگران ويژه حقوق بشر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ آبان ۱۳۹۳ (۹:۵۸ق.ظ)
اعلام مخالفت جنبش عدم تعهد با رويه تعيين گزارشگران ويژه حقوق بشر جنبش عدم تعهد در نشست ماهانه خود با رويه فعلي تعيين گزارشگران ويژه کشوري در موضوع حقوق بشر مخالفت کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، نشست ماهانه دفتر هماهنگي جنبش عدم تعهد امروز به رياست حسين دهقاني سفير و سرپرست نمايندگي دائم جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل، در مقر اين سازمان برگزار شد.
در بخشي از جلسه که به موضوع حقوق بشر اختصاص داشت، قطعنامه هاي کشوري که توسط مجمع عمومي سازمان ملل عليه برخي از کشورها صادر مي شود و نيز ماموريتهاي گزارشگران کشوري مورد بحث قرار گرفت.
در اين رابطه شماري از اعضاي جنبش ضمن يادآوري مخالفت جنبش با اين قبيل اقدامات از سوي مجمع عمومي و کميته سوم مجمع، خواستار فعاليت بيشتر رئيس و اعضاي جنبش عدم تعهد در جلوگيري از اين قبيل اقدامات شدند که در نهايت با پيشنهاد رئيس جلسه مقررشد نامه اي با امضاي سفير کشورمان به نمايندگي از سوي جنبش عدم تعهد به دبير کل سازمان ملل، روساي مجمع عمومي و کميته سوم آن ارسال و در آن مواضع جنبش عدم تعهد برعليه قطعنامه ها و نيز ماموريتهاي کشوري يادآوري و توقف اين گونه اقدامات درخواست شود.
سفير کشورمان همچنين از اعضاي جنبش خواست که با توجه به مصوبات نشست هاي سران و وزراي خارجه با جديت و تلاش بيشتري در مباحث مربوطه در سازمان ملل مشارکت کرده و از هيچ تلاشي براي پيشبرد نظرات رهبران کشورهاي عضو جنبش فروگذار نکنند.
در بخش ديگري از اين نشست خانم تامارا کونانايام، رئيس کميته حق توسعه که در مقر سازمان ملل در ژنو فعال است، طي گزارشي به جلسه، توضيحاتي در مورد پانزدهمين نشست کميته و نحوه پيشرفت کار آن ارائه کرد.
وي در گزارش خود توضيح داد که شور اول در مورد معيارهاي فرعي عملياتي براي اجراي اعلاميه حق توسعه در سال 1986 انجام شده و برنامه ريزي براي ادامه مذاکرات در جريان است. سفير و نماينده کشورمان نيز ضمن تاکيد بر اهميت حق توسعه در دستور کار کشورهاي در حال توسعه در سازمان ملل از کندي پيشرفت در اين حوزه اظهار تاسف کرد و بر خواسته کشورهاي در حال توسعه از جامعه بين المللي براي اجراي اعلاميه 1986 و اولويت تحقق حق توسعه از طريق انعقاد يک موافقتنامه الزام آور تاکيد کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن