تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820088362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس مجلس: مرحوم آیت الله مهدوی کنی امین امت و امام و از استوانه های حامی رهبری بود


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: رئیس مجلس: مرحوم آیت الله مهدوی کنی امین امت و امام و از استوانه های حامی رهبری بود


رئیس مجلس شورای اسلامی مرحوم آیت الله مهدوی کنی را امین امت و امام و یکی از استوانه های حامی رهبری دانست و تاکید کرد : مرحوم آیت الله مهدوی کنی همیشه در صراط مستقیم انقلاب گام برمی‌داشت و هیچ گاه دچار افراط و تفریط نشد و جو سیاسی بر او غلبه نکرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی مجلس با تسلیت درگذشت رئیس مجلس خبرگان رهبری، ‌فقدان این عالم را ضایعه بزرگی برای کشور دانست و از خداوند علو درجات برای آن مرحوم و صبر برای خانواده‌اش مسئلت کرد .
وی این ضایعه را به ملت ایران، اعضای خبرگان و جامعه روحانیت مبارز تسلیت گفت و افزود: آیت الله مهدوی کنی نمونه عالم انقلابی بود که دردمندانه به مسائل اسلام و مسلمین توجه داشت و با همه وجود در راه  انقلاب تلاش می کرد.
رئیس مجلس با بیان اینکه او همیشه در صراط مستقیم انقلاب گام برمی‌داشت گفت: شخصیت اخلاقی آن مرحوم همگان را تحت تأثیر قرار می داد و با دقت نظری که در مسیر درست انقلاب داشت هیچ گاه دچار افراط و تفریط نشد و جو سیاسی بر او غلبه نکرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی مرحوم آیت الله مهدوی کنی را از عناصر پیشتاز در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی پهلوی خواند و افزود: آن مرحوم در مسجد جلیلی تهران پایگاه مبارزه درست کرده بود و در اوایل انقلاب نیز به‌ موقع انحراف منافقان را تشخیص داد و در مقابل آنان موضع‌گیری کرد.
وی گفت: ‌در آستانه پیروزی انقلاب نیز مرحوم مهدوی کنی با دستور امام راحل به عضویت شورای انقلاب درآمد و با مشورت آیت‌الله شهید مطهری کمیته انقلاب را برای حفاظت از انقلاب در مساجد ایجاد کرد.
رئیس مجلس اظهار داشت: مرحوم آیت الله مهدوی کنی در حوادث پر فراز و نشیب انقلاب با احساس وظیفه اسلامی و دورنگری عمل می کرد و در شرایطی که به سوی دولتی شدن همه ارگان‌ها و نهادها حتی مدارس اقدام می شد ایشان ایستادگی کرد تا کارها به دست مردم قرار گیرد.
لاریجانی آن مرحوم را شخصیت مستقلی دانست که هیچ گاه شرایط بر او مستولی نشد.
وی با بیان اینکه آیت الله مهدوی کنی از شاگردان علامه طباطبایی، آیت الله بروجردی و امام راحل بود گفت: از درس این سه بزرگوار افرادی چون آیت الله مطهری، آیت الله بهشتی، آیت الله جوادی آملی، امام موسی صدر و فضلای حوزه علمیه و جامعه مدرسین بیرون آمدند و دقت نظر در فهم مسیر و اخلاص و اخلاق‌گرایی و توجه به مسائل اصلی سیاسی و اجتماعی ویژگی آنهاست.
رئیس مجلس متانت، اصالت نظر، ‌امیدواری در تصمیم‌ها،‌بصیرت سیاسی، دینی و اخلاقی و تأکید بر استقلال و سازمان‌یافتگی روحانیت را از ویژگی های رئیس فقید مجلس خبرگان برشمرد و افزود‌: آیت الله مهدوی کنی همواره مخالف دخالت دولت در امور روحانیت بود.
وی مشرب سیاسی آن مرحوم را همراه با ولی فقیه و حمایت همه‌جانبه از رهبری دانست و گفت: آن مرحوم یکی از استوانه‌های حامی رهبری در زمان امام راحل  و مقام معظم رهبری بود و در ماجرای اختلاف بنی صدر با حزب جمهوری اسلامی یکی از سه نفری  بود که مسئول بررسی اختلافات شد و با وجود رفاقتی که با بنی صدر داشت اما صراحتا وی را متخلف معرفی کرد.
لاریجانی با بیان اینکه حرکت سیاسی آیت الله مهدوی کنی بر پایه انصاف، حکمت و اعتدال بود، افزود: ‌آن مرحوم امین امت و امام بود و حوادث سیاسی را با دورنگری ارزیابی می کرد.
 


چهار شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن