تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806582811




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داعش تفاله فکری جریان های فکری همانند خوارج است/ افراطیون و مغرضان دستاویز استعمار برای تفرق مسلمانان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان شرقی آیت الله مجتهد شبستری:
داعش تفاله فکری جریان های فکری همانند خوارج است/ افراطیون و مغرضان دستاویز استعمار برای تفرق مسلمانان
تبریز – خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: گروه های تکفیری چون داعش در واقع امتداد و تفاله جریان های فکری چون خوارج و دستاویز استعمار برای تفرق مسلمانان هستند.



به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن مجتهد شبستری بعد از ظهر سه شنبه در همایش روحانیت معظم در مسجد جامع تبریز ضمن تسلیت بخاطر درگذشت آیت الله مهدوی کنی، ارتحال این عالم ربانی را ضایعه ای بزرگ برای کشور دانست و اظهار داشت: ایشان عالمی مسلم بود که برکات وجودی وی در مبارزات ستم شاهی، همراهی با امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی، تاسیس دانشگاه امام صادق (ع) و حوزه های علمیه و وحدت جوامع اسلامی بر کسی پوشیده نیست. وی در ادامه با بیان اینکه زندگی انسان با ابعاد اجتماعی در کنار ارتباط معنوی و درونی با خالق یکتا معنی می یابد، تصریح کرد: دستورات اخلاقی و اجتماعی انبیا و ائمه معصومین (ع) تائیدی بر این موضوع است که در این میان امام حسین (ع) با جهاد فکری، جانی و مالی خود در واقعه عاشورا، این اصل و فرهنگ ناب را بصورت عملی و عینی تبیین و تثبیت کرد.

امام جمعه تبریز ایام محرم را بهترین فرصت برای تبلیغ و ترویج مرام و نهضت حسینی توسط علما و روحانیون برشمرد و افزود: در این ایام تنها سوگواری برای سیدالشهدا هدف نیست بلکه روحانیون و علما باید در کنار این مراسم عزاداری با شناخت صحیح اهداف و پیام های نهضت عاشورا آنها را برای مردم تبیین کنند چرا که در مکتب حسینی، دین بر هر چیزی، حتی جان و مال انسان تقدم دارد. آیت الله مجتهد شبستری در بخش دگری از سخنان خود با اشاره به استفاده استعمار از دو دسته محبان افراطی و مغرضان اهل بیت (ع) برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان خاطر نشان شد: گروه های تکفیری چون داعش که از حمایت های پشت پرده انگلیس، آمریکا و صهیونیسم و بودجه های صعودی برخوردار هستند، نمونه های بارز و تفاله جریان های فکری چون خوارج عصر امام علی (ع) هستند که تنها دلیل وجودی آنها تعرض به شیعیان و مقابله با آنهاست در حالی که می بینیم اکنون چنین گروه هایی حتی به اهل تسنن نیز رحم نمی کنند و دست به هرگونه فجایعی می زنند. وی ریشه این جریان ها و دامنه فعالیت آنها را مربوط به قرون ششم، هشتم و دوازدهم و زمان طرح عقاید فرقه وهابیت دانست و افزود: با وجود اینکه فعالیت این گروه ها در کشورهای سوریه و عراق و با حمایت های جمهوری اسلامی ایران تا حدودی متوقف شده اما ریشه چنین جریان فکری همچنان باقی است چرا که این جریان های ابزار شیاطینی مانند انگلیس، آمریکا و اسرائیل است که با ریال های صعودی تلاش می کنند تیشه بر پیکر استوار اسلام شیعی بزنند. نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دوستداران افراطی ائمه معصومین (ع) را دومین تهدید این روزهای جهان اسلام عنوان و تاکید کرد: این گروه ها نیز با برخی غلوها زمینه را برای ضربه زدن به اسلام و تشیع فراهم می کنند چرا که با اهانت و فحاشی به علما و شخصیت های اهل تسنن موجب نفاق و بروز کینه بین سنی و شیعی و زمینه ساز تعرض وهابی ها، داعشی ها، القاعده ها و طالبان ها به شیعیان هستند.

آیت الله شبستری حمایت پیدا و پنهان انگلیس، آمریکا و اسرائیل و هزینه های مالی برخی شاهزادگان صعودی را برای ترویج خرافات میان مسلمانان و بویژه شیعیان دانست و تصریح کرد: هدف تمام این اقدامات، ایجاد نفاق و شکاف در جامعه مسلمین و در نتیجه جلوگیری از هر گونه حرکت انقلابی در جهان اسلام است. امام جمعه تبریز در پایان با تشکر از سربازان گمنام امام زمان (عج) در انهادام و دستگیری عوامل برخی شبکه های فعال این جریان در داخل کشور گفت: با وجود تمام این اقدامات، شعبه های خارجی این شبکه های همچنان در حال فعالیت و تزریق خرافات در بین آحاد مردم بویژه جوانان هستند که علما و روحانیون بایستی با آگاهی کامل به این تحرکات و تبیین واقعیت های نهضت عاشورا بر پایه مستندات، با این جریان ها مقابله کنند چرا که به فرموده معمار کبیر انقلاب اسلامی، اسلام به محرم و صفر زنده است.


۱۳۹۳/۷/۲۹ - ۱۷:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن