تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798667001




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری همایش استقبال از ماه محرم در اردبیل/ پایتخت حسینی سیاهپوش شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > اردبیل
برگزاری همایش استقبال از ماه محرم در اردبیل/ پایتخت حسینی سیاهپوش شد
اردبیل – خبرگزاری مهر: سیزدهمین همایش استقبال از محرم و تجلیل از پیرغلامان دستگاه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با مشارکت محلات ششگانه اردبیل، پیشکسوتان بارگاه حسینی و به همت شورا، شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل برگزار شد.



به گزارش خبرنگار مهر، این مراسم شامگاه دوشنبه و با استقبال گسترده و باشکوه عزاداران حسینی و اقشار مختلف مردمی اردبیل و با عظمت خاص و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مسئولان در مسجد بزرگ اردبیل برگزار شد. در این مراسم علاوه بر تبیین عزاداری راستین حسینی از سوی امام جمعه اردیبل، از پیرغلامان و نیز فعالان دستگاه اباعبدالله الحسین (ع) تجلیل شد. اکبر ساجدی اردبیلی، عزت عبداللهی خردمند، اسرافیل محسنی، جواد حسین آقایی، محمدباقر عبدالرحیمی شهامت و غلام نظر علیزاده از جمله پیرغلامانی بودند که به دلیل یک عمر خدمت به بارگاه حسینی در این همایش از سوی برگزار کنندگان مورد تجلیل قرار گرفتند. حسین افسانه، حسن رحیمی، شاپور گل محمدی، رضا افندی زاده، عسگر جدی و نادر حیدری نیز از جمله کسانی بودند که به عنوان فعال عرصه محرم و عزاداری و نیز برگزاری این همایش تجلیل شدند. شهردار اردبیل در حاشیه این مراسم طی گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شعار عاشورائیان اضافه کرد: ندای ایمان، عشق و ذات اقدس الهی در تمام حالات زندگی انسان وجود دارد و تسلیم شدن سرلوحه شعار عاشورائیان است. صدیف بدری با بیان اینکه استقبال از ماه محرم نشان از به اهتزاز در آمدن پرچم کربلا در سرزمین اسلامی است، تصریح کرد: حرکت مسئولان در برگزاری این مراسم که برای ساماندهی دستجات عزاداری و مداحیها برنامه ریزی می کنند، قابل تحسین است و این چنین کارهایی عشق امام حسین (ع) را در دلهای مردم زنده نگه می دارد.

این همایش که پیش از برگزاری مراسمات ماه محرم همه ساله در اردبیل برگزار می شود، با استقبال گسترده مردم و شهروندان اردبیل روبرو بود و به عقیده شهروندان اردبیلی برگزاری مراسم استقبال از ماه محرم، بوی معنویت و محرم در شهر پیچیده و مردم خود را برای عزای سرور شهیدان جهان آماده می کنند. همایش استقبال از ماه محرم در تمام مساجد برگزار شود یک شهروند اردبیلی حاضر در این همایش در گفتگو با خبرنگار مهر برگزاری سالانه مراسم استقبال از ماه محرم را حرکت منحصر به فرد در اردبیل دانست و گفت: مراسم استقبال از ماه محرم در اردبیل نشان از ارادت مردم دارالارشاد به امام حسین (ع) است و این چنین مراسمهایی عزاداری در شهر را استارت زده و مردم را برای عزای مولایشان سیاه پوش می کند. بیژن اشجع با بیان اینکه عزاداری مردم اردبیل در کشور زبانزد است، متذکر شد: بارها در سفر به استانهای دیگر حسینی بودن مردم اردبیل را شنیده ام، اما در عین حال باید توجه کنیم که چنین شناختی وظائف و مسئولیت مردم را برای عزاداری سنگین می کند. به عقیده وی استقبال از ماه محرم برنامه فرهنگی – دینی است که به خاطر علاقه مردم شهر برای شرکت در اینگونه مراسمات باید در مساجد محلات مختلف انجام شود. یکی دیگر از شهروندان اردبیلی حاضر در این مراسم یادآور شد: شهروندان زیادی تمایل به شرکت در این مراسم دارند اما برگزاری این مراسم در مسجد اعظم اردبیل محدودیتهای مختلفی برای شرکت در مراسم به وجود می آورد. صمد شکوهی متذکر شد: باید تدارکات لازم برای برگزاری این مراسم در مساجد دیگر هم دیده شود تا شهروندان و دوستداران امام حسین(ع) بهتر بتوانند در این مراسم حضور داشته باشند.


۱۳۹۳/۷/۲۹ - ۰۸:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن