تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819264870




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هدف از اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، بهبود شرایط زندگی عنوان شد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: هدف از اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، بهبود شرایط زندگی عنوان شد
رییس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:هدف از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی ، بهبود شرایط زندگی مردم با در نظر گرفتن تکانه های اقتصادی، تخاصمی و بلایای طبیعی است.
به گزارش نامه‌نیوز محمد ابراهیم مداحی روز دوشنبه در کارگاه علمی - آموزشی اقتصاد مقاومتی در سنندج مرکز استان کردستان افزود: اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در راستای پیشرفت، کارآمدی، مقابله با دشمنان و تحریم ها، ضروری است.

به گفته وی هدف از اجرای سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی، رسیدن به قدرتی هستند که رفاه، آسایش و حیات طیبه را برای همه شهروندان کشور رقم بزند.

وی با اشاره به این که اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، باعث خودکفایی کشور می شود گفت: باید با فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی و ترویج آن در میان مردم و مسوولان، بستر اجرای اقتصاد مقاومتی را در منطقه ایجاد کرد.

رییس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام، همگرایی، چشم انداز و آینده نگری را از مولفه های تاثیرگذار بر داشتن قدرت دانست و گفت: مدیر آینده نگر می تواند زمینه را برای توسعه و پیشرفت کشور ایجاد کند.

وی گفت: باید از مولفه های راهبردی، بالقوه و ثابت به عنوان عوامل تاثیرگذار در قدرت در راستای توسعه و پیشرفت در کشور استفاده کنیم.

رییس کمیته آموزش چشم انداز و سیاست های کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این کارگاه آموزشی گفت: کردستان در حوزه های مختلف دارای ظرفیت های خوبی است که متاسفانه از این ظرفیت ها به درستی بهره برداری نمی شود.

محمد تقی آذر شب با بیان این که هدف اقتصاد مقاومتی صادرات محور و حضور در بازارهای منطقه و بین المللی است گفت: مردمی کردن اقتصاد مقاومتی، کاهش وابستگی به نفت، استفاده حداکثری از زمان و منابع، حرکت بر اساس برنامه و پرهیز از تغییر ناگهانی قوانین و سیاست ها از جمله ارکان اقتصاد مقاومتی است.

به گفته وی توانمند سازی بخش غیر دولتی و ارتقاء جایگاه آن در اقتصاد ملی و استفاده از ظرفیت های رقابتی اقتصاد در توسعه اقتصاد ملی از دیگر ملاحظات راهبردی اقتصاد مقاومتی به شمار می روند.

استاندار کردستان نیز در این نشست گفت: گفتمان توسعه در کردستان وجود ندارد و تا این گفتمان توسط رسانه ها، نخبگان و هنرمندان در جامعه نهادینه نشود، مسیر توسعه کردستان هموار نخواهد شد.

عبدالمحمد زاهدی افزود: تمامی مردم بویژه نخبگان در شکل گیری و تقویت گفتمان توسعه نقش دارند و باید نقش خود را ایفا کنند.

وی به نقش دولت در توسعه نیز اشاره کرد و گفت: نگاه دولت به استان های توسعه نیافته نباید امدادی باشد بلکه دولت ها نیز نقش مهمی در ایجاد بسترهای توسعه دارد.

وی با انتقاد از این که از ظرفیت های مهم استان کردستان همسو با توسعه استفاده نشده است گفت: استفاده از شیوه های نادرست مدیریتی در استان و وجود قوانین نادرست، عامل اصلی عدم شکوفایی ظرفیت های اقتصادی آن است.

زاهدی در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: اقتصاد مقاومتی باید به گفتمان فراگیر در کشور تبدیل شود و در این زمینه رسانه ملی نقش مهمی دارد.

به گفته وی در طول چند دهه گذشته ساختار اداری کشور تحول جدی پیدا نکرده در حالی که پیاده کردن ایده های جدید نیازمند ساز و کار جدید است.

استاندار کردستان یکی از راه های رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی را تغییر در ساختار اداری کشور عنوان کرد و گفت: توجه به نیروی انسانی در اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی ضروری است و همه باید برای تحقق آن تلاش کنند.

زاهدی با بیان این که اقتصاد مقاومتی اقتصاد معیشتی نیست گفت: در صورتی که فقط به اقتصاد معیشتی بپردازیم جایگاه خود را در سطح جهان از دست می دهیم.



منبع: ایرنا


۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن