تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى خواهد دعايش مستجاب و اندوهش برطرف شود، به تنگدست مهلت دهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805132626




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايجاد اتحاديه مراکز بيماري هاي غيرواگير در منطقه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مهر ۱۳۹۳ (۱۶:۴۱ب.ظ)
وزير بهداشت در اجلاس منطقه مديترانه سازمان جهاني بهداشت پيشنهاد داد؛ ايجاد اتحاديه مراکز بيماري هاي غيرواگير در منطقه وزير بهداشت گفت: اجراي برنامه جهاني سازمان جهاني بهداشت در زمينه کنترل و پيشگيري بيماري هاي غيرواگير، نيازمند نقش فعال اين سازمان براي هدايت کشورهاي عضو در قبال مسئله دشوار تغيير سبک زندگي، خصوصاً تغيير رفتار است.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر سيد حسن هاشمي در سخنراني خود در شصت و يکمين اجلاس وزراي بهداشت عضو منطقه مديترانه سازمان جهاني بهداشت ضمن بيان اين مطلب گفت: به عنوان عضوي از کشورهاي منطقه مديترانه شرقي، بر خلاف موقعيت هاي برجسته و استراتژيک وابسته به جغرافياي سياسي، ما با تهديدهاي بهداشتي مختلفي مواجه هستيم که ريشه در بي ثباتي هاي اجتماعي، محيطي و سياسي دارند.
وي افزود: اين چالش ها باعث ايجاد مشکلاتي در امنيت بهداشتي، خطرات زيست محيطي ناشي از تغييرات آب و هوايي، ظهور عوامل گسترده تهديد كننده زندگي و ظهور مجدد بيماري هاي واگير و همچنين بيماري هاي غير واگير که غالبا" ريشه در سبک زندگي نامناسب دارند، مي شود.
وزير بهداشت يادآور شد: همانطور که آقاي دکتر روحاني در رقابت هاي انتخاباتي رياست جمهوري خود وعده دادند، پس از احراز مسئوليت رياست جمهوري از شهريور 2013، سلامت را به عنوان اولويت اصلي دولت اعلام نمودند که با حمايت مقام معظم رهبري و مجلس نيز همراه بود و اين امر منجر به طرح تحول نظام سلامت با هدف دستيابي به پوشش همگاني سلامت شد.
دکتر هاشمي در تشريح طرح تحول نظام سلامت در ايران گفت: ما بودجه بخش نظام سلامت از توليد ناخالص ملي (GDP) را تقريبا دو برابر کرده ايم و سعي مي كنيم اين ميزان را براي بخش سلامت حفظ نماييم.
وي گفت: هم اکنون شش ماه از اجراي طرح مي گذرد و همانطور که توسط مقامات ارشد سازمان جهاني بهداشت مشاهده و مورد تاييد قرار گرفت، طرح تحول نظام سلامت، دستاورد هاي قابل توجهي در پي داشته است.
وزير بهداشت کشورمان، تحت پوشش قرار دادن تقريبي همه شهروندان در بيمه سلامت با پوشش جديد بيمه براي 7 ميليون نفر، کاهش پرداخت از جيب در بيمارستان هاي دولتي از 40 درصد به کمتراز 10 درصد براي خدمات بستري، رايگان نمودن زايمان طبيعي، حمايت و حفظ پزشکان در مناطق محروم، ارائه خدمات 24 ساعته در بيمارستان هاي دولتي، افزايش دسترسي به بالگرد پزشكي در شرايط اضطراري و کاهش قابل توجه هزينه هاي فاجعه بار سلامت را از جمله دستاوردهاي اجراي طرح تحول نظام سلامت در جمهوري اسلامي ايران ذکر کرد.
دکتر هاشمي با بيان اين که نتيجه طرح تحول نظام سلامت، افزايش رضايتمندي مردم از خدمات بستري تا ميزان 73 درصد بوده است، افزود: به عنوان يک طرح جديد، تغييرات زيادي در زمينه تعرفه هاي خدمات پزشکي انجام داده ايم که باعث از بين رفتن شکاف بين گروه هاي مختلف ارائه دهندگان خدمات و افزايش دسترسي به خدمات شده است.
وي افزود: طرح تحول نظام سلامت در بخش سلامت عمومي، با تغييرات گسترده در سيستم مراقبت بهداشتي اوليه (PHC) در مناطق روستايي و شهري کوچک نيز همراه بوده است، حدود 9 ميليون نفر از جمعيت حاشيه نشين کشور تحت پوشش قرار گرفته اند، واکسن هاي جديد در برنامه واکسيناسيون کشوري قرار گرفته و برنامه ريزي براي بازسازي شبکه هاي مراقبت بهداشتي در زمينه پيشگيري و کنترل بيماري هاي غير واگير از طريق دسترسي بيشتر به پزشکان و ترويج خود مراقبتي به انجام رسيده است.
وزير بهداشت با يادآوري اين که ما با چالش هاي فراوان براي به انجام رساندن ماموريت مان و دستيابي به اهداف مورد نظر مواجه هستيم، گفت: اين وضعيت با موقعيت هاي اضطراري نظير شيوع ابولا و ناآرامي هاي جاري منطقه اي و بين المللي در منطقه مديترانه شرقي تشديد مي شود. در حالي که ما در اينجا گرد هم آمده ايم اقدامات جاري خود را در زمينه HIV/ AIDS، ريشه کني فلج اطفال، بيماري هاي غير واگير و عوامل اجتماعي موثر بر سلامت، اهداف توسعه هزاره بعد از سال 2015 را مورد بررسي قرار دهيم، قرار دادن سلامت به عنوان اولين اولويت توسط دولت ها، بيش از هميشه احساس مي شود.
دکتر هاشمي خاطرنشان کرد: اجراي برنامه جهاني سازمان جهاني بهداشت در زمينه کنترل و پيشگيري بيماري هاي غيرواگير (2013-2020)، نيازمند نقش فعال سازمان جهاني بهداشت براي هدايت کشورهاي عضو در قبال مسئله دشوار تغيير سبک زندگي، خصوصا تغيير رفتار است.
وي گفت: جمهوري اسلامي ايران از تدوين طرح جامع در زمينه جمع آوري پيشرفت هاي حاصله و چالش هاي موجود در کشورهاي منطقه مديترانه شرقي به عنوان سنگ بنايي براي تبادل تجربيات و ارائه الگوهاي موفق تا سال 2017 استقبال مي نمايد.
وزير بهداشت پيشنهاد داد: به عنوان اولين گام، ما مي توانيم همكاري در اين فرايند را با ايجاد اتحاديه مراكز بيماري هاي غير واگير در منطقه مديترانه شرقي آغاز نماييم.
وي گفت: موانع بسياري در زمينه سلامت در منطقه ما وجود دارد که اجراي ابتكارات فوق الذکر را دشوار مي سازد. با اين حال، ما مي توانيم با کمک يکديگر، تغييرات را ايجاد نماييم.
وزير بهداشت با بيان اين که همگي در زمينه سلامت مسئوليت هاي مشترك ولي جداگانه داريم، گفت: به غير از مسائل مهم مورد تاکيد در گزارش مدير منطقه مديترانه شرقي، ما ممکن است نيازمند به طرح مجدد اين سوال اساسي باشيم که مناسب ترين سيستم سلامت که بايد در کشورهاي ما استقرار يابد، چيست؟
دکتر هاشمي يادآور شد: مراقبت بيمارستاني و چالش هاي مديريت مراقبت در سطوح دوم و سوم، داشتن بيمارستان هاي جديد و مدرن در راستاي بهبود و پيشرفت در مراقبت هاي اوليه براي سالم تر نگه داشتن مردم، موضوعي نسبتا فراموش شده مي باشد که سازمان جهاني بهداشت بايد آن را مورد توجه بيشتري قرار داده و مساعدت هاي لازم را در اين زمينه به کشورهاي عضو ارائه دهد.
وي افزود: همچنان، هزينه هاي مارپيچي مراقبت بهداشتي، افزايش سريع اميد به زندگي و همچنان کاهش زاد و ولد و پيشرفت در تکنولوژي پزشکي منجر به وجود آمدن قشر سالمنداني شده است كه عمر طولاني تر داشته و نيازمند مراقبت هاي گران قيمت و پيچيده مي باشند.
وزير بهداشت تصريح کرد: کمک سازمان جهاني بهداشت به کشورهاي عضو در زمينه فراهم آوردن کمک هاي مالي براي پوشش همگاني سلامت و هموار نمودن زمينه براي بيمه همگاني براي همه شهروندان، دو گام مهم در اين راستا مي باشد.
وي در پايان گفت: سبک زندگي خاص، مانند عادات غذا خوردن و هنجارهاي اجتماعي و فرهنگي در منطقه ما نيازمند ايجاد مکانيسم هاي ويژه اي است تا ما را از مراقبت هاي بهداشتي به سوي سلامت سوق دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن