تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤثّرترين وسيله جلب رحمت خدا اين است كه خيرخواه همه مردم باشى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803377127




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

این پنج نکته اساسی در خصوص امنیت را هرگز فراموش نکنید |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: این پنج نکته اساسی در خصوص امنیت را هرگز فراموش نکنید
امنیت در فضای آنلاین و نت به یکی از نگرانی های اغلب کاربران تبدیل شده است. فرقی نمیکند که برای سرگرمی از نت استفاده میکنید و یا برای تجارت و کسب و کار، در هر لحظه این احتمال وجود دارد که شما قربانی فضای نا امن این روزهای وب و اینترنت شوید. پس این پنج نکته اساسی را به هیچ عنوان فراموش نکنید.
کد خبر: ۴۴۳۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱ - 20 October 2014



این پنج نکته اساسی در خصوص امنیت را هرگز فراموش نکنید
امنیت در فضای آنلاین و نت به یکی از نگرانی های اغلب کاربران تبدیل شده است. فرقی نمیکند که برای سرگرمی از نت استفاده میکنید و یا برای تجارت و کسب و کار، در هر لحظه این احتمال وجود دارد که شما قربانی فضای نا امن این روزهای وب و اینترنت شوید. پس این پنج نکته اساسی را به هیچ عنوان فراموش نکنید.
به گزارش «تابناک» وقتی سخن از نا امنی فضای وب میشود، معمولا اذهان به سرعت به سمت بد افزارها و هکر ها میرود. اما این تنها مواردی نیست که به لحاظ امنیتی در فضای آنلاین با ان مواجه هستید. این روزها امنیت در شبکه های اجتماعی دسکتاپ و موبایل بیش از هر مورد دیگری باید دغدغه شما را تشکیل دهد. تقریبا همه از کارکرد ها و ضرورت نرم افزارهای امنیتی و فایروال ها باخبر هستند. اما استفاده از این ابزارها به هیچ وجه اطمینانی از اینکه شما قربانی حملات سایبری نباشید، نیست. بخش اعظمی از امنیت شما در فضای آنلاین به نحوه رفتار و عملکرد شما باز میگردد. ما در اینجا پنج نکته اساسی برای شما داریم که هرگز در فضای نت نباید آنها را از خاطر ببرید:
این پنج نکته اساسی در خصوص امنیت را هرگز فراموش نکنید

1 – سیاست های شرکتها و شبکه های اجتماعی در حال تغییر است آنچه به عنوان سیاستهای مربوط به حریم خصوصی یا Privacy Policy شناخته میشود مجموعه سیاستهای شرکت ها یا شبکه های خصوصی در این مورد است که اساسا حریم خصوصی چیست و چه اطلاعاتی را شامل میشود. نکته اساسی در اینجا است که آنچه امروز بخشی از حریم خصوصی است، ممکن است فردا در این حوزه نباشد، اگر یک ابزار یا وب سایت سیاست های خود در این خصوص را تغییر دهد. معمولا این شرکت ها و شبکه ها نیز این سیاست ها را به شکل مرتب تغییر میدهند. 2 – درک نحوه عملکرد شبکه های اجتماعی ضروری است قبل از آنکه مطلبی را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده و به اشتراک بگذارید، قدری در خصوص نحوه عملکرد این شبکه اجتماعی تفحص کنید. بسیاری از ما اطمینان بیش از حدی به برخی شبکه های اجتماعی و ابزارهای آنها میکنیم بدون آنکه از ماهیت این خدمات اطلاعات کافی داشته باشیم. فهرست دوستان در فیسبوک نمونه بارزی از این مسئله است. در بسیاری از موارد موضوعات و مطالبی را بر روی شبکه های اجتماعی قرار میدهیم، بدون توجه به اینکه حریم خصوصی خود و بسیاری دیگر از دوستان را خدشه دار میکند. نکته بسیار اساسی در اینجا است که در اغلب اوقات شما این اطلاعات را تنها با دوستان خود به اشتراک نمی گذارید، بلکه عملا با شرکت هایی که به فیسبوک پول میدهند تا محتویات پروفایل شما را داشته باشند نیز به اشتراک میگذارید:
این پنج نکته اساسی در خصوص امنیت را هرگز فراموش نکنید

3 – در خصوص مطالبی که در سطح نت به اشتراک میگذارید، حساس باشید شاید این موضوع پیش پا افتاده باشد اما شما هیچ گاه نمیتوانید به شکل 100 درصد در مورد اطلاعات شخصی که در فضای نت از خود منتشر میکنید، مراقب باشید. به ویژه رفتارهایی نظیر خرید ها آنلاین و یا نصب یک App میتواند اطلاعات حساسی را در خصوص شخص شما درز دهد. همواره در زمانی که در فضای آنلاین با شخصی ارتباط برقرار میکنید، از این موضوع اطمینان حاصل کنید که با چه کسی، چه چیزی را و به چه روشی به اشتراک میگذارید. در نتیجه میتوانید به خوبی تصمیم بگیرید که در مقابل این فرد باید چه شخصیتی را از خود بروز دهید. 4 – از قابلیت Two Step Verification استفاده کنید هیچ ضرری ندارد که یک مرحله دیگر به امنیت خود اضافه کنید، مخصوصا زمانی که با اطلاعات شخصی خود سر و کار دارید. قابلیت Two Step Verification قابلیتی است که در اغلب شبکه های اجتماعی و سرویس های ایمیل شبیه به جی میل وجود دارد و صرف نظر از گذرواژه شما در خواست یک مرحله دیگر از اطلاعات – نظیر شماره تلفن یا کد امنیتی – را برای ورود به حساب کاربری میکند. این قابلیت احتمال هک شدن حساب کاربری شما را به شدت کاهش میدهد:
این پنج نکته اساسی در خصوص امنیت را هرگز فراموش نکنید

5 – مراقب نحوه عمل دوستان خود در شبکه های اجتماعی باشید در نهایت اینکه امنیت شما فقط مربوط به خود شما نیست. گاهی دوستان شما در شبکه های اجتماعی اقدام به انتشار مطالبی میکنند که مستقیم یا غیر مستقیم اطلاعات شخصی شما را در بر گرفته و آنها را منتشر میکند. در نتیجه همواره مراقب مطالب به اشتراک گذاشته شده از سوی دوستان خود نیز باشید.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن