تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804911152




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشاور وزیر ارشاد: بدنه و مديران ارشاد از كره مريخ نيامده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: مشاور وزیر ارشاد: بدنه و مديران ارشاد از كره مريخ نيامده‌اند
طرح ادعاي رفتارهاي غيرقانوني و صدور مجوزهاي غيرشرعي از سوي ارشاد، در رسانه هاي عمومي، بدون بررسي كافي مسئله و پي گيري هاي دقيق و منصفانه از طريق سازمان هاي مسئول، يا حداقل عدم پيگيري از طريق نهادهاي ذيربط، تنها نتيجه اش، كاهش اعتماد عمومي به دولتمردان و نهادهايي است
آفتاب: رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، در گفت و گو با ناطقان، ضمن اشاره به انتقادات مطرح شده درباره صدور مجوز تك خواني زنان در حضور مردان گفت: ما به دغدغه همه كساني كه با حسن نيت نقدهايي را به عملكرد وزارت فرهنگ ابراز مي كنند، احترام مي گذاريم و آن را سرمايه و پشتوانه فكري براي خود و كشور مي دانيم اما به هيچ وجه نمي پذيريم كساني فراتر از قانون و با انگيزه هاي خاص، بدون مستندات درست و كافي، عملكرد وزير فرهنگ را زير سوال برده، مديران و كاركنان انقلابي را متهم به موارد نادرستي كنند كه تنها بر اساس شايعات و اطلاعات غلط يا ناكامل اطلاع رساني شده از طريق مبادي خاص به دست آمده است.


بابك دربيكي در ادامه افزود: اگر صحت وجود مشكلي پس از بررسي‌هاي دقيق و درست و منصفانه، ثابت شد، رسانه‌اي شدن آن ممكن است به افزايش سرمايه اجتماعي نظام كمك كند و قطعا بايد مشكل را حل كرد اما طرح ادعاي رفتارهاي غيرقانوني و صدور مجوزهاي غيرشرعي از سوي ارشاد، در رسانه هاي عمومي، بدون بررسي كافي مسئله و پي‌گيري‌هاي دقيق و منصفانه از طريق سازمان‌هاي مسئول، يا حداقل عدم پيگيري از طريق نهادهاي ذيربط، تنها نتيجه‌اش كاهش اعتماد عمومي به دولتمردان و نهادهايي است كه از اجزاي نظام به شمار مي‌روند؛ در واقع با اين كار به كاهش اعتماد عمومي يعني كاهش سرمايه اجتماعي نظام كمك كرده ايم. 


مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، با تاكيد بر اين كه در نظام سياسي كشور و در دولت و در هر وزارتخانه اي، سازوكارهاي رسمي و مشخصي براي پيگيري مسائل و دست‌يابي به صحت و سقم موضوعات به ويژه براي مسئولان وجود دارد، گفت: در نظام اداري كشور بعيد است مجوزي در چنين حوزه‌هايي صادر شود و نتوان اطلاعات دقيق آن را به دست آورد. متاسفانه در خصوص بسياري از مسائل ادعايي، تنها به ذكر اخبار بسنده مي‌شود و از منابع رسمي اطلاعاتي كسب نمي‌شود. در خصوص صدور مجوز تك‌خواني زنان در حضور آقايان نيز قطعا مي توان از طريق مبادي رسمي، مانند مركز روابط عمومي و اطلاع رساني، معاونت هنري و حتي اداره كل موسيقي استعلام سريع و دقيقي كرد تا همه چيز روشن شود. متاسفانه تكيه صرف بر برخي منابع ثابت غيررسمي، فارغ از گرايشات آن ها، همواره مشكل آفرين بوده است.


بابك دربيكي همچنين با اشاره به اين كه اساسا صدور چنين مجوزي در شرايط فعلي كشور، كه حساسيت نسبت به فرهنگ زياد است و همه بزرگان و مسئولان نسبت به آن اهتمام جدي دارند، ‌عملا از سوي هيچ كسي امكان ندارد، گفت: بدنه مديران ارشاد از كره مريخ نيامده اند، همگي در همين نظام سياسي مسئوليت داشته و دارند و در همين نظام سياسي رشد كرده اند و به ضوابط سياسي، فرهنگي، اجتماعي و شرعي آن واقفند. مگر مي شود نيروهايي كه چنين مسئوليت حساسي داشته و وجودشان به نظام وابسته است و بسياري از آن ها از دلسوختگان نظام و ايثارگران هستند،‌ اجازه دهند امري غيرقانوني و غيرشرعي عمدا در اين وزارت خانه اتفاق بيفتد و يا آن كه در قبال آن سكوت كنند؟ بسياري از ما دست‌پرورده اين نظام هستيم،‌ در همين نظام رشد كرده، در همين نظام جامعه‌پذير شده و در همين نظام تعليم ديده‌ايم، لذا بد نيست كه عزيزان بزرگوار، به همين دست‌پرورندگانشان نيز اندكي اعتماد كنند. 


مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تاکید کرد: جناب آقای جنتی كه خود طلبه بوده‌اند، در خانواده‌ای روحانی و دین‌شناس پرورش یافته‌اند و با اشراف عمیقی که به ضوابط اسلامی دارند، هیچ‌گاه اجازه نخواهند داد جهت‌گیری وزارتخانه به سمتی برود که هویت اسلامی و ایرانی ما مخدوش گردد.
 
رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در عين حال تاكيد كرد؛ وظيفه انقلابي ما حكم مي‌كند، تمامي اعمال مديريتي و سازماني خود را در چارچوب قانون، شكل دهيم و جناب آقاي وزير نيز با اشراف و توجه ويژه به ديدگاه‌هاي مقام معظم رهبري در حوزه فرهنگ، بر اساس برنامه دولت محترم و برنامه‌هايي كه شخصا در هنگام راي اعتماد به مجلس محترم ارائه كردند عمل مي كند و به عهد خود با مردم وفادار است.


دربيكي در پايان اين گفت و گو تاكيد كرد كه بخش مهمي از اين مشكلات اطلاعاتي، به واسطه كمبود ارتباطات و اطلاع رساني به برخي از بزرگان است كه اين مجموعه در طول يكسال گذشته سعي كرده است تا به رفع شبهات، از طرق مختلف بپردازد و سازوكارهاي مناسب را به كار گيرد.






تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن