تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820610250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کلينيک پيشگيري و درمان چاقي کودک و نوجوان راه‌اندازي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مهر ۱۳۹۳ (۱۲:۳۱ب.ظ)
کلينيک پيشگيري و درمان چاقي کودک و نوجوان راه‌اندازي مي‌شود رئيس درمانگاه هاي بيمارستان مرکز طبي کودکان گفت: به زودي کلينيک پيشگيري و درمان چاقي کودکان و نوجوانان در بيمارستان مرکز طبي کودکان (قطب علمي اطفال کشور) وابسته به دانشگاه علوم پزشکي تهران راه‌اندازي مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، بهار الله وردي فوق تخصص بيماري هاي گوارش و کبد کودکان در جريان برپايي بيست و ششمين همايش بين المللي بيماري هاي کودکان با اعلام اين خبر گفت: با توجه به افزايش جدي شيوع چاقي در ميان کودکان و نوجوانان؛ به ويژه در شهرهاي بزرگ، ضرورت راه اندازي يک مرکز پيشگيري و درمان چاقي براي کودکان و نوجوانان احساس مي شد که قرار است اين کلينيک به زودي در بيمارستان مرکز طبي کودکان راه اندازي شود.
وي با اشاره به اينکه بر اساس نتايج پژوهش هاي گوناگون انجام شده در کشور به طور متوسط 6 تا 7 درصد کودکان ايراني از چاقي رنج مي برند، يادآور شد: بيش از 70 درصد کودکاني که با اضافه وزن وارد مرحله بلوغ و بزرگسالي مي شوند در آينده جزو بزرگسالان چاق خواهند بود.
وي گفت: اين عارضه عوارضي نظير بيماري هاي عروق کرونري قلب، افزايش فشار خون، کبد چرب، افزايش قند و چربي خون، ابتلا به سرطان ها؛ به ويژه سرطان تخمدان، پستان و پروستات به صورت جدي در دهه هاي بعد آنها را تهديد مي کند.
الله وردي خاطر نشان ساخت: تغذيه نشدن شيرخوران با شير مادر، الگوي نادرست تغذيه نظير استفاده روزافزون خانواده ها از غذاهاي آماده، رژيم غذايي پرچرب، مصرف بيش از حد تنقلات فاقد ارزش غذايي، استفاده ناکافي از لبنيات، ميوه و سبزيجات، بي تحرکي مفرط، وابستگي کودکان و نوجوانان به بازي هاي رايانه اي و شرکت نکردن آنان در فعاليت هاي گروهي و پرتحرک، همگي از عوامل افزايش وزن و چاقي در کودکان به شمار مي روند.
وي گفت: از آنجا که درمان چاقي، فعاليتي گروهي و داراي برنامه است در اين کلينيک، پزشکان فوق تخصص بيماري هاي گوارش و غدد کودکان، متخصص و کارشناس تغذيه و رژيم درماني در کنار فيزيوتراپيست هاي ورزيده اي که فعاليت بدني و فيزيکي مناسب را به کودکان آموزش دهند، حضور خواهند داشت.
رئيس درمانگاه هاي بيمارستان مرکز طبي کودکان اضافه کرد: همچنين تغيير نگرش و رفتارهاي تغذيه اي کودک و خانواده و دگرگون سازي سبک زندگي به صورت انفرادي يا در قالب گروه هاي همگون توسط فوق تخصص روانپزشکي کودکان و کارشناس ارشد روانشناسي و رفتاردرماني انجام خواهد گرفت.
وي از بسته خدماتي ارائه شده به مراجعان به صورت زمان بندي شده، ادواري و مطابق با پروتکل هاي پذيرفته شده و روزآمد بين المللي به عنوان ديگر خدمات اين کلينيک نام برد.
الله وردي يادآور شد: درمان طبي مواردي نظير افزايش قند يا چربي هاي خون و کبد چرب توسط پزشکان فوق تخصص گوارش و غدد کودکان انجام خواهد شد و چنانچه کودکان بر اثر چاقي دچار اختلالات اسکلتي مانند بد شکلي هاي مفاصل زانو، افزايش فشار خون يا عوارض تنفسي باشند، مراقبت هاي مربوط توسط پزشکان متخصص ارتوپدي و فوق تخصص قلب و ريه کودکان اعمال مي شود.
وي با انتقاد از وضعيت رسانه ها در زمينه تبليغات مواد غذايي پرچرب و تنقلات فاقد ارزش غذايي گفت: شرايط کنوني، رسالت خانواده ها را در زمينه تغذيه فرزندان در دوران شيرخوارگي با شير مادر و رعايت رژيم غذايي مطلوب (رژيم سرشار از فيبر و حاوي مواد غذايي ارزشمند نظير لبنيات کم چرب و عاري از غذاهاي آماده، چرب، شور وتنقلات و آبميوه هاي مصنوعي شيرين) و تشويق کودکان به داشتن تحرک و فعاليت جسماني را بيشتر مي کند.
بيست و ششمين همايش بين المللي بيماري هاي کودکان از 24 مهر در مرکز طبي کودکان آغاز شده است، امروز دوشنبه، 28 مهر، به کار خود خاتمه مي دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن