تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813343766




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مازندران رکورددار مصرف سموم کشاورزی در کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران شهیدی فر:
مازندران رکورددار مصرف سموم کشاورزی در کشور است
بابل - خبرگزاری مهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه این استان در مصرف سموم کشاورزی رکوردار است، گفت: 15 میلیون کیلوگرم سم در کشورمصرف می شود که سهم مازندران از مصرف سموم 10 میلیون کیلوگرم بوده است.



به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله شهیدی فر یکشنبه شب در کارگروه سلامت و امنیت غذایی مازندران در بابل افزود: به دلیل اینکه در مازندران رطوبت وجود دارد مصرف سموم می تواند آسیب های زیادی را به بار آورد لذا این میزان مصرف باید کاهش یابد.
 
شهیدی فر گفت: کاهش مصرف سموم کشاورزی از اولویت های برنامه جهاد کشاورزی است و نمی توان گفت که کود کمپوست جایگزین خوبی برای کودهای شیمیایی است چون جز اندکی از کارخانه های ما که دارای کنترل کیفی هستند، بخش عمده ای از آنان دارای کنترل کیفی نیستند، بنابراین می توان از این کود به عنوان مکملی خوب استفاده کرد.
 
وی ضمن بیان این مطلب که در آن زمان کمتر به مسائل زیست محیطی و سلامت انسانی توجه می شد؛ اظهار داشت: امروز همین هشدار ها در راستای توجه به مسائل زیست محیطی یکی از مواردی است که به کاهش مصرف سموم در مازندران کمک قابل توجهی کرده است.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه باید به سمت کاهش سموم کشاورزی پیش برویم افزود: تاکنون بیش از 15 قلم از سموم کشاورزی پرخطر در مازندران با حجم یک میلیون و 200 هزار کیلوگرم حذف شده و سموم کم مخاطره جایگزین آن شده است.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران آموزش را در کاهش مصرف سموم کشاورزی بسیار موثر خواند و گفت: در حال حاضر 67 منطقه در استان به صورت پایلوت آموزش کاهش مصرف سموم را برعهده دارند.



۱۳۹۳/۷/۲۸ - ۰۸:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن