تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آن‏كه خدا را شناخت ، از او ترسيد و آن كس كه از خدا ترسيد ، ترس از خدا او را به عم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799094309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس سازمان ملی استاندارد: معنی و مفهوم استاندارد تغییر پیدا کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رئیس سازمان ملی استاندارد: معنی و مفهوم استاندارد تغییر پیدا کرده است مشهد-ایرنا-رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: هم اکنون با بحث رقابت پذیری بنگاههای اقتصادی، فضای جهانی شدن، تنوع محصولات، خدمات، کالاها و فرایندها معنی و مفهوم استاندارد تغییر یافته است.


نیره پیروز بخت روز یکشنبه در همایشی که به مناسبت روز جهانی استاندارد در مشهد برگزار شد افزود:پ یش از این با آوردن نام استاندارد ویژگیهای فنی کالا به ذهن متبادر می شد ولی هم اکنون استاندارد فقط بر کالاها حاکم نیست بلکه در جای جای زندگی حضور دارد.
وی یادآورشد: هم اکنون در دنیا بر مفاهیمی چون ارتباطات، محیط زیست، حقوق بشر، مسوولیت اجتماعی و مدیریت ریسک، استاندارد حاکم است و اصلا بدون استاندارد این فرایندها و مفاهیم نمی توانند نقشی ایفا کنند که همین امر نشان از گسترش ویژه مفهوم استاندارد دارد.
پیروز بخت افزود: نگاهی به شعارهای سالهای اخیر سازمان بین المللی استاندارد نیز نشان می دهد که همین فرایندها در سطح جهانی نیز حاکم است.
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: این سازمان سالها فرایند کنترل کیفیت را مد نظر داشت که از این فرایند به فرایند کنترل مدیریت کیفیت گذر کرد و اکنون باید به فرایند تضمین کیفیت برسد.
پیروزبخت افزود: سال 1371 که در آن قانون مترقی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی به تصویب رسید نقطه عطفی در تاریخ استاندار ایران بود.
وی گفت: به موجب این قانون، سازمان استاندارد وارد فضای کنترل، بازرسی و نظارت بر اقلام شد و تاکنون حدود هزار کالای داخلی مشمول استاندارد اجباری و مشمول قانون ارتقا کیفی خودرو است.
او افزود: یکهزار و 650 ردیف و تعرفه نیز مشمول استاندارد اجباری برای واردات است که بر اساس ضوابط سازمان استاندارد وارد می شود.
پیروز بخت با اشاره به ضرورت ایجاد تحول در سازمان ملی استاندار ایران گفت: این تحول نه فقط در سازمان بلکه باید در نظام استاندارد سازی کشور نیز رخ دهد.
او افزود: بحث نظام رویکرد نوین استانداردسازی یکپارچه که هم اکنون مطرح است به بسیاری از انتقادات از جمله عدم کنترل بر ایزوها پاسخ می دهد و از صدور پراکنده گواهی نامه های نشان کیفیت و استاندارد جلوگیری می کند.
وی گفت:در این رویکرد نوین مدت اعتبار استانداردها نیز افزایش می یابد چون همه واحدهای تولیدی باید در درون خود استاندارد را اجرا کنند و نقش سازمان ملی استاندارد بیشتر نظارتی خواهد بود.
رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: این سازمان در همه حوزه ها توانسته ورود پیدا کند و باید این ورود را با کمک بخش خصوصی عمق بیشتری ببخشد.
پیروزبخت گفت: هم اکنون عملکرد سازمان در زمینه برون سپاری کارهای تصدیگری قابل تامل است به طوری که دو هزار آزمایشگاه همکار، 45 شرکت بازرسی سورویانس(کمیت و کیفیت)، 45 شرکت بازرسی کالا و 150 شرکت بازرسی جوش با سازمان ملی استاندارد همکاری دارند و به طور کلی از بخش خصوصی در سراسر کشور حدود 100 هزار نفر با استاندارد همکاری می کنند.
وی افزود: سازمان ملی استاندارد به دولت تدبیر و امید قول داده که چنانچه امکانات لازم فراهم شود به ازای هر یک کارشناس زبده در درون سازمان ملی استاندارد 15 کارشناس در بیرون سازمان در خدمت سازمان قرار گیرد و از این منظر، رویکرد به استاندارد می تواند به اشتغالزایی نیز کمک کند.
پیروز بخت یادآورشد: غایت متعالی سازمان استاندارد رسیدن به نقطه ای است که به صفر رسیده باشیم و با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در شرایط کنونی نمی توانیم به این موضوع فکر کنیم.
رئیس سازمان ملی استاندار ایران گفت: هر ساله در هفته استاندارد روزهایی نام گذاری می شود از قبیل روز "استاندارد، کودک و ایمنی" تا پیوند استاندارد با زندگی روزمره را نشان دهد و بر ضرورت پایش وسایل بازی، شهربازیها و مهدکودکها تاکید شود.
پیروزبخت افزود: چندی پیش نیز حادثه ناگواری در خراسان رضوی رخ داد که به فوت یک کودک منجر شد و بررسی های استاندارد نشان داد شهرداری آن شهر در خصوص بازگشایی شهربازی و نیز وسیله بازی غفلت به خرج داده که موجب از دست رفتن جان کودک شد.
وی یادآورشد: امسال با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همایش مشترکی برای توسعه فرهنگ سازی استاندارد برگزار شد که از نتایج آن صدور راه اندازی مجدد دفتر استاندارد و کنترل کیفیت در حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که هفت سال پیش تعطیل گردید.
پیروز بخت گفت: خراسان رضوی به لحاظ استاندارد قطب صنعت غذای کشور و طلایه دار تحولات این عرصه است و زعفران که یکی از مهمترین مزیت های ایران است جایگاه و پایگاهش در این استان است.
وی افزود: مرزهای مهم صادراتی در استان خراسان رضوی فعالیت می کنند به ویژه افغانستان که مردمش هم دین و هم آئین با مردم کشور ما هستند و ترکمنستان که دروازه ورود ایران به کشورهای سی آی اس است.
پیروز بخت تاکید کرد: استانی با این همه ظرفیت و پتانسیل هایی که از هر لحاظ در توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور و نیز اشاعه فرهنگ تشیع در دنیا دارد باید سهم بیشتری از بودجه داشته باشد.
1922/522


27/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن