تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818883880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده از استانداردهای یکسان امکان رقابت را فراهم می کند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > خوزستان دهدشتی زاده:
استفاده از استانداردهای یکسان امکان رقابت را فراهم می کند
اهواز- خبرگزاری مهر: مدیر کل استاندارد خوزستان گفت: استفاده از استانداردهای یکسان امکان رقابت در یک محیط یکسان فراهم می سازد.



به گزارش خبرنگار مهر، رضا دهدشتی زاده پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد و تجلیل از برترین های استاندارد خوزستان اظهار کرد: اهمیت استاندارد سازی، لزوم ارتقای پیوسته کیفیت و مزیت های آن بر کسی پوشیده نیست، کاهش هزینه ها، کاهش ضایعات، حفاظت از محیط زیست، حفاظت از منابع محدود ملی و... بخشی از مزیت های استاندارد سازی است.

وی با بیان اینکه ارتباط مستقیم و معنا داری بین میزان پایبندی جوامع به استاندارد و توسعه یافتگی وجود دارد، عنوان کرد: متاسفانه در کشور ما اقبال جمعی به مقوله کیفیت در انجام امور روزمره و یا در چارچوب شاخص ها و مقررات تعریف شده برای هر کار و فعالیت کمتر دیده می شود و اقبال عمومی زیاد نیست و سطح قابل قبولی برای توجه به فعالیت های کیفی نمی بینیم.

مدیر کل استاندارد خوزستان ادامه داد: مسئله توجه به استاندارد، فرهنگ سازی و یا نهادینه نشده و روزانه  با پیامدهای ناشی از این رفتار مواجه هستیم که نارضایتی از برخی تولیدات داخلی، نحوه ارائه خدمات در هتل ها، فروشگاه ها،  بیمارستان ها و..مواردی از این دست است.

وی با تاکید بر اینکه  امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیاز است توجه مردم را به استاندارد جلب کنیم تصریح کرد: با توجه به اینکه امروز با محدودیت هایی در منابع ملی، افزایش توقع مردم از سطح ایمنی و رفاه از دولت ها و از طرفی شرایط پیچیده اقتصادی مواجه هستیم بنابراین لزوم استقرار نظام های کیفیت بیشتر از هر زمانی احساس می شود که در این زمینه به یک همت جمعی، عزم عمومی و نهضت فراگیر است.

دهدشتی زاده با اشاره به اینکه شعار روز جهانی استاندارد، استانداردها تزار کننده میدان رقابت است، اظهار کرد: استانداردها مدارکی هستند مبتنی بر نتایج ثابت علوم، فنون و تجارب بشری و برآیند افکار متخصصان و اندیشمندان است بنابراین استفاده از استانداردها در بنگاه های اقتصادی به خصوص کوچک و متوسط می تواند  امکان انتقال تجارب را فراهم کند.

وی در این خصوص اضافه کرد: حضور در بازارهای جهانی امکان صادرات و در نهایت رقابت فراهم می شود و استفاده از استانداردهای یکسان امکان رقابت در یک محیط یکسان فراهم می سازد.

مدیر کل استاندارد خوزستان بیان کرد: رویکردهای جدید سازمان استاندارد، اشاعه گسترده فرهنگ استانداردسازی است به این ترتیب که ما به هر کار و فعالیتی که مشغول هستیم برای آن استاندارد و شاخص هایی تعریف کینم و به آن ها پایبند باشیم این از چارچوب استانداردهای اجباری خارج شده و جنبه عمومی و گسترش دامنه استاندارد است.

وی اضافه کرد: استانداردهای ملی و بین المللی، استانداردها عمومی و حداقلی برای شرایط سخت گیرانه طراحی کرده اند در حالی که ما نیازمند جلب رضایت مشتری هستیم تا امکان حضور در بازار فراهم شود.


۱۳۹۳/۷/۲۷ - ۱۶:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن