تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821216806




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توليد برنامه‌هاي ترکيبي مشترک با صدا و سيما، با موضوع مبارزه با بي‌سوادي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مهر ۱۳۹۳ (۱۲:۱۲ب.ظ)
معاون وزير آموزش و پرورش تاکيد کرد: توليد برنامه‌هاي ترکيبي مشترک با صدا و سيما، با موضوع مبارزه با بي‌سوادي معاون وزير و رئيس سازمان سوادآموزي کشور با اشاره به توليد برنامه‌هاي مشترک با صدا و سيماي استان‌ها گفت: اين مهم موجب مي‌شود که هم گروه‌هاي باسواد، هم مرجع و هم بي‌سوادان براي ريشه کني بي‌سوادي بسيج شوند.
به گزارش خبرگزاري موج و به نقل از روابط عمومي آموزش و پرورش فارس، علي باقرزاده صبح امروز در حاشيه سفر دو روزه خود به شيراز و در ديدار با مديرکل صدا و سيماي مرکز فارس گفت: معيار آمار بيسوادي در کشور، سرشماري نفوس مسکن سال 90 مي باشد که بر اساس همين آمار، 9 ميليون و 700 هزار بيسواد در کشور وجود دارد که سه ميليون و 800 هزار نفر از اين جمعيت را افراد زير 50 سال تشکيل مي دهند.
باقرزاده با بيان اينکه "بر اساس همين آمار، پانزده درصد جمعيت بالاي شش سال کشور بي‌سواد بوده‌اند" افزود: 20 درصد جمعيت غير محصل کشور، با جمعيتي در حدود 11 ميليون نفر، تحصيلاتشان در حد ابتدايي است که با اهدافي که نظام تعريف کرده، سازگار نيست.
رئيس سازمان سوادآموزي کشور با تصريح اينکه جمعيت بيسواد و کم سواد موجب کندي جريان توسعه مي‌شود، افزود: دو سوم تصادفات منجر به فوت در کشور مربوط به افراد بي‌سواد و کم‌سواد جامعه است.
وي با بيان اينکه "پژوهش‌ها نشان مي دهد، داشتن سواد در حد آموزش ابتدايي مي‌تواند 9 درصد راندمان صرفه‌جويي آب را بهبود ببخشد، اظهار داشت: تأثير سواد در توانمندسازي افراد، تقاضاي جامعه هدف براي دريافت خدمات آموزشي و ديده شدن مسئله بي‌سوادي در بطن جامعه از موضوعات مهم آسيب‌شناسي در موضوع بي‌سوادي است.
معاون وزير آموزش و پرورش، دوري از جريان آموزش، آسيب‌پذيري و آسيب‌رسان بودن را سه ويژگي مهم بي‌سوادان برشمرد و اضافه کرد: يکي از برنامه‌هاي ثابت سازمان سوادآموزي در کشور ،ديدار با مديران کل صدا و سيماي مراکز استان‌ها است که با همکاري رسانه ملي تلاش مي‌کنيم، برنامه‌هاي مشترکي با آموزش و پرورش در خصوص موضوع بي‌سوادي پياده کنيم.
باقر زاده در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به توليد برنامه‌هاي مشترک با صدا و سيماي استان‌ها گفت: اين مهم موجب مي‌شود که هم گروه‌هاي باسواد، هم مرجع و هم بي‌سوادان براي ريشه کني بي‌سوادي بسيج شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن