تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819711509




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشریه دیپلمات: کوروش کبیر نابغه ی باستانی، ژنرال قاسم سلیمانی نابغه ی معاصر ایران/استراتژی جدید روحانی و سردار باهوش ایرانی چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: نشریه دیپلمات: کوروش کبیر نابغه ی باستانی، ژنرال قاسم سلیمانی نابغه ی معاصر ایران/استراتژی جدید روحانی و سردار باهوش ایرانی چیست؟
نشریه دیپلمات نوشت: ایران تاریخ نظامی جالبی دارد، در حقیقت این کشور همواره میزبان نوابغ نظامی از جمله کوروش کبیر و نادر شاه بوده است، اما تا چندی پیش باوجود آنکه یکی از توانمندترین نیروهای نظامی در خاورمیانه را دارد اما شخصیت نظامی برجسته ای نداشت.


به گزارش نامه نیوز، اخیرا، توجهات زیادی به سمت و سوی نقش پررنگ ژنرال قاسم سلیمانی در پیش بردن منافع ایران در طول تحولات خاورمیانه در چندین سال گذشته جلب شده است. سلیمانی از سال 1997 فرمانده سپاه قدس ایران بوده است. او بنابرگزارشات منتشر شده یکبار به ژنرال دیوید پترائوس آمریکایی در سال 2008 گفته است «شما باید بدانید که من، قاسم سلیمانی، هماهنگ کننده سیاست های ایران در رابطه با عراق، لبنان، غزه و افغانستان هستم.»


سپاه قدس به رهبری ژنرال سلیمانی در مبارزه علیه داعش و دیگر نیروهایی که به دنبال براندازی دولت عراق بوده اند، بسیار موثر عمل کرده است.


اکنون ایران نفوذ و قدرت بیشتری در عراق و سوریه در طول بحران های فعلی بدست آورده است، چراکه خشونت در این کشورها آنان را وادار کرده است که بیشتر به ایران نزدیک شوند. سپاه قدس ایران در آموزش نیروهای زمینی و تبدیل به جنگجویان واقعی نیز بسیار خوب عمل کرده است. باوجود آنکه سپاه قدس و ژنرال سلیمانی همواره خود را از انظار به دور نگه می داشته اند، اما این وضعیت در حال تغییر است.  


اکنون مشخص شده است که ژنرال سلیمانی، فرمانده و استراتژیست بسیار با استعداد و باهوشی است و دولت روحانی به دنبال اشکار ساختن آن برای افکار عمومی در جهت نشان دادن نفش آنها در مبارزه با داعش است.


سپاه قدس نقش ویژه و مهمی در جلوگیری از سقوط بغداد بدست نیروهای داعش داشت. جالب تر آنکه ژنرال سلیمانی  به نیروهای غیرشیعه از جمله کردهای پیشمرگه کردستان نیز کمک می کند. عکس های اخیر منتشره شده، ژنرال سلیمانی را در کنار نیروهای پیشمرگه کرد نشان می دهد.


تمام این مسائل حکایت از آن دارد که اقدامات ایران در جهت تقویت نفوذ خود در خاورمیانه و هدف استراتژیکش یعنی نابودی نیروهای رادیکال است.




منبع: تیک


۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن