تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820390449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وحدت جهان اسلام توطئه اسرائیل را نابود می کند/سوریه تاوان سنگین حمایت از فلسطین را می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سفیر فلسطین در تهران گفت و گو با ایرنا: وحدت جهان اسلام توطئه اسرائیل را نابود می کند/سوریه تاوان سنگین حمایت از فلسطین را می دهد تهران-ایرنا- «صلاح زواوی» سفیر فلسطین در تهران بر لزوم حفظ وحدت مسلمانان تاکید کرد و آن را باعث نابودی توطئه های اسرائیل دانست و گفت: سوریه تاوان سنگین حمایت از فلسطین را می پردازد.


سفیر فلسطین در ایران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به سوالی درباره دلایل شکل گیری بحران چند ساله سوریه اظهار داشت: واقعیت این است که انقلاب فلسطین از دمشق آغاز شد و دشمنان به دلیل نقش تاریخی سوریه در حمایت از مقاومت فلسطین می خواهند این محور را بشکنند.
وی افزود: مشکل اصلی که باعث ایجاد جنگ در سوریه شده، این است که این کشور همواره و از ابتدای آغاز قضیه فلسطین در کنار مبارزان ضد صهیونیستی و ضدامپریالیستی قرار داشته است.
سفیر فلسطین در تهران با بیان اینکه در تمام سال های گذشته دولت سوریه از جریان مقاومت پشتیبانی کرده است، عنوان کرد: افسران سوری همواره بخش عمده ای از سلاح های ما را در مبارزه با رژیم اشغالگر صهیونیست فراهم می کردند.
وی اضافه کرد: بعد از جنگ اعراب و اسرائیل، با وجود احتمال حمله به دمشق اما به دستور رییس جمهوری وقت سوریه حافظ اسد، انبارهای ارتش سوریه به روی فلسطینیان و جریان مقاومت گشوده شد.
زواوی تصریح کرد: بنابراین سوریه همیشه پایگاه اصلی مقاومت و محور مبارزات ضد صهیونیستی بوده و هر گونه ضربه ای که به سوریه وارد شود در واقع به فلسطین و مقاومت وارد شده و خدمتی مستقیم به منافع اسرائیل است.
این مقام فلسطینی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی وقتی که نتوانست مقاومت مردم فلسطین را در هم بشکند به ویژه بعد از پیروزی حزب الله لبنان و ایستادن ایران در کنار مقاومت، تصمیم گرفت با گسترده کردن دامنه بحران در منطقه سعی در از بین بردن این پل ارتباطی بین ایران، لبنان و فلسطین کند.
وی با تاکید براینکه بدون شک سوریه امروز تاوان حمایت های خود را از فلسطینیان می پردازد، گفت: از این رو حرکت خوبی از سوی دولت سوریه برای ایجاد صلح و آشتی بین گروه های مخالف داخلی آغاز شده که به نظر ما باید ادامه پیدا کند.
زواوی با بیان اینکه معتقدیم راه حل بحران سوریه، نظامی نیست و تنها از طریق سیاسی و با مشارکت همه گروه های داخلی این کشور میسر می شود، گفت: بازگشت ثابت به کشور سوریه هم به نفع این کشور و هم به نفع منطقه و جریان مقامت است.
به گفته سفیرفلسطین در تهران، استفاده از راه حل سیاسی در بحران سوریه باعث دور کردن توطئه های بین المللی، تلاش گروه های وابسته مثل داعش و همچنین کشورهای حامی رژیم صهیونیستی می شود.

***وحدت فلسطینیان طرح تشکیل اسرائیل را از بین خواهد برد
این مقام فلسطینی در بخش دیگری از این گفت و گو، جریان مقاومت را دارای اهداف بلندمدت دانست و گفت: واقعیت این است که ما در مقابل دو طرح قرار داریم. یکی طرح غربی ها برای تشکیل مستقل اسرائیل است و در مقابل طرح مقاومت که در برابر طرح آنها قرار دارد.
وی درباره طرح غربی ها برای تشکیل کشور اسرائیلی در منطقه خاورمیانه عنوان کرد: یهودیان به مشکلی برای کشورهای اروپایی تبدیل شده بود، بنابراین برای خلاص شدن از این مشکل، غرب تصمیم به تشکیل دولتی مستقل برای آنها گرفت.
زواوی افزود: این سناریو هم غرب را از مشکل یهودیان مهاجر خلاص می کرد و هم یک پایگاه مستقل برای تامین منافع آنها در منطقه خاورمیانه فراهم می کند و این به نفع کشورهای غربی و آمریکا است.
سفیر فلسطین در تهران عنوان کرد: از این رو آنها تصمیم گرفتند رژیمی تشکیل دادند که هیچ تناسبی با دین، اخلاق و تاریخ منطقه در میان کشورهای اسلامی و عربی نداشت؛ بنابراین پیروزی در مقابل طرح غربی ایجاد و تقویت رژیم اسرائیل که با اشغال سرزمین فلسطین صورت گرفت از اهمیت بسیاری برخوردار است.
این مقام فلسطینی خاطرنشان کرد: فلسطینیان با حفظ یکپارچگی و وحدت خود و همچنین با حمایت همه مسلمانان می توانند این توطئه را نیز خنثی کنند.
وی اظهار داشت: ما همچنان در محور مقاومت هستیم، صدها شهید تقدیم کرده ایم. کشورهای عربی و مسلمانان در کنار ما ایستاده اند و از همه اینها مهمتر اینکه مردم ایران نیز همیشه پشتیبان ما بوده اند.

*** بحران های منطقه در راستای اهداف اسرائیل است
سفیر فلسطین در تهران بار دیگر بر حفظ وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان تاکید کرد و گفت: به خوبی می توان درک کرد که مشکلات امروز منطقه و ایجاد اختلاف بین مسلمانان تا چه حد به نفع رژیم صهیونیستی است.
وی افزود: رهبر معظم ایران و پیش از ایشان امام خمینی (ره) همیشه بر حل موضوع فلسطین تاکید کرده اند و گفته اند که حفظ وحدت مسلمانان از اهمیت بسیاری برخوردار است.
زواوی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی تلاش می کند که با ایجاد اختلاف در میان گروه های مبارز فلسطینی، مقاومت را تضعیف کند اما به هدف خود نرسیده است و بحمدالله همچنان فلسطینیان با قدرت و با وحدت به مقاومت مشغول هستند.

***نقش حمایت های ایران در پیروزی جنگ غزه
سفیر فلسطین در ایران، رژیم صهیونیستی ابتدای جنگ سوم غزه تصور می کرد طی 2 یا 3 روز می تواند مقاومت مردم نوارغزه را در هم بشکند و موفق می شود، در حالیکه متوجه شد ما با جدیت ایستادگی می کنیم و این خیال خامی بود.
وی افزود: وقتی که رژیم صهیونیستی نتوانست تونل های زیرزمینی مقاومت و سلاح های فلسطینیان را پیدا کند، خشمگین شد و به تلافی آن به کشتار مردم غیرنظامی پرداختند.
زواوی درباره آثار جنگ اخیر غزه گفت :بیش از 30 هزار ساختمان در این مدت تخریب شد،50 مدرسه،مسجد و بیمارستان از بین رفت. ضمن اینکه نیروگاه و منابع و ذخایر آب و برق غزه نیز در این جنگ تخریب شد؛ علاوه بر همه اینها بیش از 2 هزار نفر طی این مدت به شهادت رسیدند و 11 هزار نفر نیز مجروح شدند.
وی اضافه کرد: بدون شک جمهوری اسلامی ایران با حمایت های خود نقش بسیاری در پیروزی مردم غزه ایفا کرده است. در واقع حمایت از مردم مظلوم فلسطین، جزو پایه ها و اساس نظام جمهوری اسلامی است و همیشه با این دیدگاه در کنار ما بوده است.
سفیر فلسطین در ایران اظهار داشت: در جنگ اخیر ما در تمام شهرها و روستاهای ایران، ابراز همدردی با مردم غزه را شاهد بودیم .از سوی دیگر مشاهده کردیم که تلاش های بسیاری برای ارسال مواد دارویی و غذایی به غزه صورت گرفت و آمادگی انتقال مجروحان و مداوای آنها وجود داشت.
وی بازسازی غزه و بازگشت آوارگان فلسطینی را مهمترین مساله امروز دانست: به حمدالله شاهد بودیم که کنفرانس کنفرانس بازسازی غزه نیز به خوبی در قاهره برگزار شد و براساس آن مقرر شد 5 و نیم میلیارد دلار برای بازسازی غزه اختصاص یابد.

***نابودی اسراییل آغاز شده است
زواوی در پاسخ به سوال دیگری درباره رای پارلمان انگلیس مبنی بر به رسمیت شناختن کشور فلسطینی گفت: در سال 2012 سازمان ملل متحد قطعنامه ای را صادر کرد که براساس آن، کشور مستقل فلسطینی در کرانه باختری رود اردن باید براساس مرزهای سال 1967 تشکیل شود و قدس شرقی نیز باید پایتخت آن باشد.
وی افزود: با اتحاد بین فلسطینیان و کشورهای اسلامی و دوستان ما در دنیا، احتمال رسیدن به این موفقیت وجود دارد و اگر دچار اختلاف شویم راه به جایی نخواهیم برد و خواست اسرائیل همین است.
سفیر فلسطین در تهران عنوان کرد: وقتی این دولت تشکیل شود، پیروزی بزرگی خواهد بود و من به عنوان یک مبارز کهنسال فلسطینی بسیار خوشحال خواهم شد که اسرائیل چنین به زانو در بیاید اما تصور می کنم با وجود فشارهای بسیاری که به رژیم صهیونیستی برای عقب نشینی از قدس و نوارغزه وارد می شود، آنها این کار را نکنند چرا که باور آنها داشتن سرزمینی از نیل تا فرات است مگر این که وحدت فلسطینیان، اعراب و مسلمان و ادامه مقاومت، آنها را مجبور به عقب نشینی و دادن امتیاز به مردم فلسطین کند.
زواوی اظهار داشت: اعتقاد من این است که نابودی اسرائیل که امام خمینی (ره) آن را پیش بینی کرده بود و از آن با عنوان غده سرطانی یاد کرده بودند، قابل تحقق است و جنگ اخیر غزه در واقع آغازی بر پایان اسرائیل است.
وی افزود: امروز هیچ روستا یا تاسیساتی در سرزمین های اشغالی از تیررس موشک های مقاومت بیرون نیست و همین احساس ناامنی صهیونیست ها و شجاعتی که نیروهای مقاومت در جنگ اخیر نشان دادند، سبب وحشت صهیونیست ها شده است و هم اکنون بیش از نیم میلیون صهیونیست درخواست مهاجرت معکوس را از اسرائیل دارند و این پیروزی بسیار بزرگی برای مقاومت است.
زواوی گفت: خلع سلاح مقاومت که برخی آن را مطرح می کنند به هیچ وجه قابل قبول و شدنی نیست و همه باید بدانند جایگاه و احترامی که امروز جهان برای فلسطینی ها قائل است، بخاطر حضور موثر مقاومت است.
این مقام فلسطینی تاکید کرد: به باور من، پایان رژیم صهیونیستی آغاز شده و نابودی این رژیم قطعی است و این اتفاق در زمانی شاید دور و یا شاید هم نزدیک رخ خواهد داد و تا آن زمان ما با تمام قوا در صحنه مقاومت حضور خواهیم داشت.

**داعش یک سازمان آمریکایی با برنامه آمریکایی است
سفیر فلسطین در تهران گفت: داعش یک سازمان آمریکایی با راهبرد و برنامه آمریکایی است و مزدوران مختلف از سراسر جهان را گرد هم آورده تا به تخریب چهره و در نهایت به نابودی اسلام بپردازد.
زواوی افزود: داعش بر خلاف دستورات اسلام که درعملیات نظامی، قطع درختان و کشتن کودکان، زنان و سالخوردگان را ممنوع کرده است، به انواع جنایت ها دست می زند و زنان مسلمانان را همچون برده به معرض فروش می گذارد.
وی هدف از فعالیت داعش در کشورهای مختلف اسلامی را از میان بردن دغدغه اشغال فلسطین و درگیر کردن مسلمانان با خود ، شکستن وحدت میان کشورها و ملت های مسلمان و ایجاد مانع برای پیشرفت و توسعه کشورهای اسلامی دانست تا اسرائیل بتواند به اهداف منطقه ای خود دست یابد.
سفیر فلسطین در تهران گفت: داعش یک دین جدید آورده و آنچه می گوید و عمل می کند هیچ ارتباطی با دین اسلام ندارد.
وی افزود: همانطور که جمهوری اسلامی بارها بدرستی تاکید کرده است، مساله اصلی مسلمانان و اعراب، مساله فلسطین است و نباید اجازه دهیم ما را به مسائل و بحران های ساختگی مشغول سازند.
سیام**9173**1572


27/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن