تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر (ع):هر چیزی قفلی دارد و قفل ایمان مدارا کردن و نرمی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819943996




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خرید نفت داعش آزاد است، فروش ممنوع!


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: قیف وارونه آمریکا در سوریه، خرید نفت داعش آزاد است، فروش ممنوع! خبرگزاری پانا: وقتی قرار بر مبارزه با تروریسم آنهم به سبک آمریکایی باشد باید منتظر ماند و دید امریکایی ها در این مبارزه به دنبال تامین کدام یک منافع بلند مدت خود هستند.
۱۳۹۳ يکشنبه ۲۷ مهر ساعت 10:53



به گزارش خبرنگار سیاسی پانا، بی شک دموکراسی آمریکایی و حقوق بشر آنها برای همگان رنگ باخته است. امروز دیگر کسی برای آمریکایی شدن تلاش نمی کند زیرا دو رویی آنها در برخورد با انسان و انسانیت برهمه آشکار است. همین دوسال پیش بود که مسلمانان در برمه کشته می شدند و صدایی از آزادی خواهان بر نمی آمد. کشتار آنها سر سوزنی بر فعالین حقوق بشری سازمان ملل هم فشار وارد نکرد.
چندی بعد جنگ در سوریه و سپس عراق آغاز شد و همه به جای آنکه تروریسم را محکوم کنند. حکومت مرکزی را به دلیل کشتار تروریست ها تحت فشار قرار دادند. آنها معتقد بودند که مبارزین علیه بشار اسد در سوریه تروریست نیستند بلکه ازادی خواهند. اکنون سه سال گذشته و همان مبارزین قدرت بیشتری در دیگر کشورها بدست آورده اند به طوری که تا این لحظه 4 گروگان آمریکایی و انگلیسی را سربریده اند. حالا که ظلم آنها عالم گیر شده است تازه مدعیان حقوق بشر به فکر حقوق شهروندی مردم سوریه و دفاع از آنها برخواسته اند. یعنی سه سال دیرتر از دولت سوریه و ایران!
اکنون نیز برای مبارزه با تروریسم در منطقه حضور یافته اند اما هدفشان تامین منافع خودی است. از دید آنها وجود یک دولت سلفی و تندرو مانند عربستان (اما با درگیری همیشگی) بهتر از یک دولت متمرکز و آرام است. این سیاست برای ترکیه نیز صادق است.
آمریکا در این مبارزه اهداف بلند مدت خود را دنبال می کند که از این جمله می توان تخریب زیر ساختهای سوریه برای ایجاد زمین سوخته در این منطقه و در نتیجه ایجاد فقر مطلق در سوریه است.(القای ناتوانی کشورهای مسلمان به خصوص شیعه در مدیریت کشور)
پنتاگون اعلام کرد که در دور روز اخیر حملات هوایی خود را بر تجهیزات و تاسیسات تولید و توزیع نفت و گاز داعش در مناطق اشغالی این گروه متمرکز کرده است.
در این مدت آمریکا ١۵ حمله هوایی انجام داده که در آن پالایشگاه‌ها و مراکز بارگیری نفت هدف قرار گرفته است. هدف از این حملات قطع درآمدهای مالی داعش از طریق نابود کردن زیرساخت‌های تولید و توزیع نفت اعلام شده است. تروریست های داعش بیشتر تاسیسات نفتی سوریه را اشغال کرده‌اند و فروش نفت به یکی از منابع مالی اصلی آنها تبدیل شده است.
نابود کردن زیر ساختهای سوریه در حالی انجام می شود که آمریکا به اعمال فشار بر طرف ترکیه ای می تواند از خرید نفت از داعش جلوگیری کند. این کار هزینه کمتری داشته و زیر ساختهای سوریه نیز از بین نخواهد رفت اما ائتلاف علیه داعش ترجیح می دهد زیر ساختها را از بین ببرد. این قیف وارونه را آمریکا برای مبارزه با تروریسم طراحی کرده است. با این روش طرف ترکیه ای که خریدار اصلی نفت از داعش است با مشکل رو به رو نمی شود بلکه این سوریه است که اینده خود را با هزینه بیشتری باید بسازد.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن