تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):درباره ما غلو نکنید، ما را بندگان پرورش یافته (حق تعالی) بدانید آنگاه در فضلیت ما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806921555




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داروها متهم جدید نابودی حیات‌وحش


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: داروها متهم جدید نابودی حیات‌وحش
ورود داروهای افسردگی به طبیعت سبب کاهش اشتهای سارها و همچنین ورود داروهای ضدبارداری به آب‌ها سبب کاهش جمعیت ماهی‌ها در دریاچه‌ها می‌شود.
به گزارش نامه نیوز، داروهایی که توسط فاضلاب انسانی و حیوانی وارد محیط زیست می‌شوند می‌توانند تاثیرات مخرب پنهانی بر حیات وحش بگذارند. کارشناسان محیط زیست هشدار می‌دهند نرخ استفاده جهانی از داروهایی که به منظور بهبود فعالیت بیولوژیکی در سطح پایین ساخته شده‌اند، رو به افزایش است اما تاکنون درباره اثرات مخرب آنها بر محیط زیست اطلاعات زیادی در دست نیست. مطالعات روی تاثیر آلودگی دارویی بر حیات وحش به ندرت انجام شده اما نتایج مطالعه جدیدی که اخیرا دراین‌باره منتشر شده نشان می‌دهد ورود داروهای افسردگی به حیات وحش سبب کاهش اشتهای سارها و ورود داروهای ضدبارداری به آب سبب نابودی جمعیت ماهی‌ها در دریاچه‌ها می‌شود.


«کاترین آرنولد»، استاد دانشگاه نیویورک و نگارنده شماره ویژه مجله Philosophical Transactions of the Royal Society B می‌گوید: هزاران نوع دارویی که در سراسر جهان مصرف می‌شوند قابلیت تاثیرگذاری و تخریب حیات وحش محیط زیست را دارند. با وجود بسیاری از فواید داروها با این حال متخصصان می‌بایست مطالعات بیشتری را برای برآورد خطراتی که این داروها روی حیات وحش و محیط زیست دارند انجام دهند.

آرنولد تصریح کرد: با توجه به کاهش جمعیت گونه‌های جانوری در مجاورت محل زندگی انسان‌ها به دلایل نامعلوم به نظر می‌رسد وقت آن رسیده تا چالش‌های روز افزون نظیر آلودگی‌های دارویی در محیط زیست را مدنظر قرار دهیم.

کارشناسان محیط زیست به تازگی اعلام کردند نیمی از موجودات حیات وحش طی 40 سال اخیر از عرصه گیتی محو شده‌اند. در زیستگاه‌های آبهای شیرین که پسماندهای دارویی عمدتا مشاهده می‌شود، کارشناسان محیط زیست دریافته‌اند 75 درصد از جمعیت ماهی‌ها و دوزیستان نابود شده‌ است. اما از آنجا که داروها بر خلاف آفت کش‌ها برای کشتن ساخته نشده‌اند ‌لذا نحوه آسیب رساندن آنها به حیات وحش می‌تواند بسیار پیچیده باشد.

در مطالعه دیگری نیز که توسط «کارن کید» در دانشگاه «نیوبرونزویک» انجام شد، مشخص شد که استروژن مصنوعی به کار رفته در داروهای کنترل باروری نه تنها جمعیت ماهیهای کمپور در دریاچه‌های مورد آزمایش را به کلی نابود کرد، بلکه کل اکوسیستم منطقه محل آزمایش را دچار آسیب جدی کرده است. همچنین در یک مطالعه که توسط «آنت کوستر» و «نیکول آدلر»، کارکنان اداره محیط زیست فدرال آلمان انجام شد، ‌داروهایی که بیشترین خطر زیست محیطی را داشتند معرفی شدند. محققان اعلام کردند محصولات دارویی انسانی، هورمون‌ها،‌ آنتی بیوتیک‌ها، مسکن‌ها، داروهای افسردگی و آنتی بیوتیک و ضدانگل‌ها بیشترین خطرات زیست محیطی را به همراه دارند.

«یوآخیم لارسن»، استاد دانشگاه گوتنبرگ می‌گوید: داروها از راه فاضلاب کارخانجات داروسازی و فاضلاب انسانی و حیوانی می‌توانند محیط زیست را آلوده کنند.



منبع: ایسنا


۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن