تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند اِبا دارد از اين كه باطلى را حق معرفى نمايد، خداوند اِبا دارد از اين كه حق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819551131




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پروشنکو:آتش‌بس نقض نقض شود پاسخ قاطع می دهیم


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پروشنکو:آتش‌بس نقض نقض شود پاسخ قاطع می دهیم


پترو پروشنکو، رئیس‌جمهور اوکراین، یاد آور شد در صورت نقض اصول آتش‌بس، از سوی جدایی طلبان و یا نیروهای نظامی کشور های دیگر، ارتش این کشور به آن پاسخ قاطع داده و از تمامیت ارضی کشور دفاع می کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین تاکید کرد که این کشور آمادگی آن را دارد تا در صورت نقض آتش‌بس به آن پاسخ لازم را بدهد.

پروشنکو دیشب در یک برنامه تلویزیونی گفت: «اگر کسی از رژیم آتش‌بس خارج شود، ما نیز از تمامیت ارضی کشور خود دفاع خواهیم کرد، حال این شخص می خواهد جدایی طلبان باشند یا نیروهای نظامی کشور دیگری. ما دارای روحیه قوی جنگجویی هستیم و به هر تحریکی پاسخ خواهیم داد».

کشته شدن 15 غیر نظامی در اوکراین

رئیس‌جمهور اوکراین همچنین یادآور شد که خط حضور واقعی نیروهای اوکراین در منطقه «دون باس» (منطقه دونتسک و لوهانسک در شرق این کشور) از خط تعیین شده در توافقنامه مینسک تفاوت دارد، ولی به عقیده ما تعیین این خط باید بر اساس پارامترهای اوکراین باشد و مقامات کی‌یف تلاش خواهند کرد تا در مذاکرات آینده این نقطه نظر اعمال شود.

کشته شدن 15 غیر نظامی در اوکراین

وی افزود: «در قانونی که در پارلمان اوکراین تصویب شد، اشاره شده است که خطوط تعیین کننده محدود طرفین مناقشه باید توسط پارلمان تعیین شود و این مسئله نمی‌تواند در چارچوب هیچ توافقنامه‌ای مشخص گردد.

این در حالیست که الکساندر زاخارچنکو نخست وزیر جمهوری خودخوانده خلق دونتسک اعلام کرد در 24 ساعت گذشته دست کم 15 غیر نظامی در گلوله باران شهر دونتسک کشته شده اند.

کشته شدن 15 غیر نظامی در اوکراین

زاخارچنکو گفت: نیروهای اوکراین از مناطق مسکونی برای استقرار سامانه های چند منظوره پرتاب راکت و گلوله باران دونتسک استفاده می کنند.

بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، در درگیری های میان نیروهای اوکراین و شبه نظامیان محلی در مناطق دونتسک و لوگانسک در جنوب شرقی اوکراین حدود سه هزار و 700 نفر کشته شدند و صدها هزار نفر فرار کرده اند.

پوروشنکو همچنین به قیمت گاز اشاره کرد وگفت: سران اوکراین و روسیه در مورد قیمت گاز در زمستان امسال به توافقی اولیه دست یافته اند اما (کی ف)  برای پرداخت پول گاز ممکن است به کمک بین المللی نیاز داشته باشد.

پوروشنکو، در دیدارش با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در میلان درخصوص مناقشه در مناطق شرق اوکراین که جدایی طلبان طرفدار روسیه با نیروهای دولتی اوکراین درگیر هستند نیزگفتگو کرد.

پوروشنکو در یک مصاحبه تلویزیونی گفت:« به توافق هایی دست یافته ایم. و امیدواریم  تا 31 مارس قیمت گاز را 385 دلاربه تثبیت برسانیم.»

براساس موافقتنامه ای که یولیا تیموشنکو نخست وزیر سابق اوکراین سال 2009 امضا کرد، کی ف، می بایست برای هر هزار متر مکعب گاز روسیه 485 دلار پرداخت کند. اما کی ف، در دیوان داوری استکهلم در مورد این قرارداد شکایت کرد.
پوروشنکو افزود: شرکت انرژی دولتی اوکراین (نفت و گاز) فاقد بودجه لازم برای پرداخت پول گاز روسیه است.
وی گفت :« ما برای تامین پول لازم در این زمینه گزینه های مختلفی داریم و صندوق بین المللی پول یکی از آنهاست.»


یک شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن