تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820355378




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چای سبز و خطرات آن!


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: چای سبز و خطرات آن!
تاکنون مقالات زیادی در مورد فواید چای سبز نوشته شده است ولی در این مقاله به یکی از عوارض خطرناک آن اشاره می شود.
به گزارش نامه نیوز، بر اساس گزارشی از بیمارستان دانشگاهی کارولینسکا (karolinska) بخش بیماری های کبد و دستگاه گوارش در سوئد، حدود 10 نفر که با التهاب و حتی نارسایی کبدی در این بخش بستری شده اند، سابقه مصرف چای سبز به میزان 4 تا 6 فنجان در روز و یا به همراه داروهای لاغری سابقه مصرف عصاره آن را به صورت ناشتا داشته اند.


همان طوری که می دانید چای سبز حاوی ترکیبات شیمیایی موسوم به پلی فنل ها از جمله کاتچین می باشد، یکی از این مواد که   EGCG یا  Epigallo catechin 3- gallate نام دارد، در عصاره چای سبز وجود دارد که میزان آن بسته به نحوه عصاره گیری به وسیله آب یا دیگر محلول ها و همچنین میزان حرارت و فشار در طی یک زمان طولانی متفاوت است. (برای مثال عصاره ای که به وسیله آب و حرارت کمتر تولید می شود میزان خطر آن کمتر است.)

لذا بدین وسیله برای پیشگیری از ابتلا به هرگونه آسیب کبدی رعایت نکات ذیل توصیه می گردد:
1-  در صورت مصرف چای سبز، تعادل در مصرف را فراموش نکنید.

2- از مصرف داروهای لاغری که با مقادیر زیادی از عصاره چای سبز معرفی می گردد خودداری نمایید.

3- بعضی از افراد دیده شده که به طور ژنتیکی بسیار به مصرف چای سبز حساس هستند، لذا در صورت داشتن هر یک از علایم خستگی مفرط، حالت تهوع، بی اشتهایی، سرگیجه یا زردی پوست از ادامه مصرف آن خودداری نموده و برای اطمینان خاطر از ابتلا به هرگونه آسیب کبدی به پزشک خود مراجعه نمایید.

در آخر لازم به ذکر است که عارضه کبدی و یا نارسایی کبدی به دنبال مصرف چای سبز بسیار ناشایع بوده و منظور از ارایه مقاله فوق صرفا جهت اطلاع رسانی و آگاهی بیشتر شما عزیزان می باشد.

منبع: خبرگزاری سلامت







۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن