تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804705031




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهبود شرایط زنان رویکرد سازمان همکاری اسلامی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: در آستانه برگزاری اجلاس وزرای امور زنان کشورهای اسلامی اعلام شد بهبود شرایط زنان رویکرد سازمان همکاری اسلامی تهران- ایرنا- مشاور امور بین الملل معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: برنامه عمل سازمان کنفرانس اسلامی برای پیشرفت زنان رویکرد به سمت بهبود شرایط و جایگاه زنان در کشورهای عضو از طریق مشارکت با زنان و مردان، سازمان های غیردولتی آنها، مجامع و بخش خصوصی در تصدیق حقوقی است که اسلام برای زنان قائل می باشد.


" فاطمه رحمتی" روز یکشنبه در آستانه برگزاری پنجمین اجلاس وزرای امور زنان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در گفت و گو با خبرنگار حوزه زنان و خانواده گروه اجتماعی ایرنا این مطلب را بیان کرد.
وی درباره سوابق و پیشینه اجلاس وزرای امور زنان کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی افزود: تشکیل و تقویت ساز و کارهای مناسب به منظور هماهنگی بهتر و اجرای برنامه ها و سیاست ها به منظور پیشرفت زنان و انتشار اطلاعات در مورد نقش زنان در اسلام و توسعه جوامع اسلامی از جمله موارد مطرح شده در توافقنامه های مختلف سازمان همکاری های اسلامی است.
"شهیندخت مولاوردی " معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده روز یکشنبه برای شرکت در پنجمین اجلاس وزرای امور زنان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در « باکو » پایتخت جمهوری آذربایجان عازم این کشور می شود.
مشاور امور بین الملل معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده اظهار داشت: پس از صدور بیانیه تهران در زمینه نقش زنان در توسعه جامعه اسلامی در نشست کارشناسی سال 1995 و قطعنامه پیرامون زنان و نقش آنها در توسعه اسلامی صادره از اجلاس کنفرانس سران اسلامی در سال 1997، در سی و دومین اجلاس کنفرانس اسلامی وزرای خارجه در سال 2005 در صنعا، قطعنامه ای در خصوص "زن مسلمان و نقش آنها در توسعه جامعه اسلامی" به تصویب رسید.
به گفته رحمتی، این قطعنامه خواستار برگزاری کنفرانس وزرای امور زنان جهت گفت وگو در مورد مسائل مربوط به زنان و مطالعه راه ها و ابزار کشف فرصت ها برای آنها بود تا بتوانند برای توسعه جوامع اسلامی مشارکت داشته باشند.
نامبرده اضافه کرد: این قطعنامه کنفرانس وزرایی زنان را بر آن داشت تا پیش نویسی را در خصوص برنامه عمل سازمان همکاری اسلامی OIC تهیه کند تا به پیشبرد ظرفیت زنان جهت ایفای نقش فعال در همه سطوح زندگی در کشورهای عضو این سازمان بپردازد.
رحمتی ادامه داد: این پیشنهاد که از سوی ترکیه طی سومین اجلاس فوق العاده به خاطر میزبانی نخستین کنفرانس وزرایی صورت گرفته بود با استقبال مواجه شد و در قطعنامه های بعدی کنفرانس اسلامی از سوی وزرای خارجه نیز مورد توجه قرار گرفت.
وی تصریح کرد: پس از آن در برنامه عمل 10 ساله سازمان کنفرانس اسلامی مواردی از جمله لزوم توجه ویژه به آموزش زنان و محو بیسوادی زنان، تسریع توسعه و تصویب "میثاق حقوق زنان در اسلام" منطبق با اعلامیه حقوق بشر اسلامی در خصوص زنان و جوانان مورد ملاحظه قرار گرفت.
نامبرده یادآور شد: با این ملاحظات در سومین نشست فوق العاده در جده در سال 2005 میلادی پس از تاکید بر اهمیت افزایش و ارتقاء حقوق زنان و آموزش آنها، پیشنهاد میزبانی ترکیه به عنوان برگزار کننده اولین اجلاس وزرای امور زنان پذیرفته شد.

** محل و زمان برگزاری اجلاس های برگزار شده تاکنون
رحمتی درباره محل و زمان برگزاری اجلاس وزاری زنان سازمان همکاری اسلامی تاکنون گفت: اولین کنفرانس وزرایی زنان در نوامبر سال 2006 در استانبول ترکیه برگزار شد.
وی ادامه داد: این کنفرانس با هدف تدوین برنامه عمل 10ساله کشورهای اسلامی برای ارتقا زنان و مشارکت آنها در توسعه مشتمل بر تدوین سیاست ها، برنامه ها و استراتژی های اقدام در خصوص پیشرفت و ارتقاء زنان در کشورهای اسلامی با عنوان نقش زنان در توسعه دولت های عضو سازمان همکاری اسلامی در استانبول برگزار شد.
مشاور معاون رییس جمهوری گفت: دومین کنفرانس وزرای زنان سازمان همکاری های اسلامی نیز با موضوع تصویب برنامه عمل برای پیشرفت زنان OPAAW « برنامه اقدام قاهره» در نوامبر سال 2008 در قاهره پایتخت مصر برگزار شد.
به گفته وی، این کنفرانس در دو گروه کاری تشکیل شد، کارگروه اول در خصوص ارائه گزارش کشورهای عضو پیرامون وضعیت زنان در کشورهای اسلامی و کارگروه دوم با موضوع رفع فقر، توسعه پایدار با تاکید بر ایجاد منابع و بودجه جهت تحقق برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان در همه سطوح برگزار شد.
رحمتی با بیان اینکه سومین اجلاس وزارتی کنفرانس اسلامی پیرامون نقش زنان در توسعه دولت های عضو سازمان همکاری اسلامی با موضوع زن، خانواده و اقتصاد در دسامبر 2010 میلادی در تهران برگزار شد، افزود این اجلاس بر اساس چهار محور شامل " چشم انداز برای زنان، خانواده و اقتصاد کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی»، «موقعیت اجرای برنامه عمل سازمان کنفرانس اسلامی برای پیشرفت زنان»، «مطالعه جامع در خصوص وضعیت زنان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی» و «مکانیزم های پیگیری برنامه عمل قاهره زنان» برگزار شد.
مشاور معاون رییس جمهوری اضافه کرد: چهارمین اجلاس وزرایی زنان کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی نیز در دسامبر2012 در جاکارتا اندونزی برگزار شد.
به گفته وی، موضوع این اجلاس "نقش زنان در پیشرفت کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی" و دستور کار آن درباره دو موضوع مروری بر اجرای برنامه عمل پیشرفت زنان کشورهای عضو و نقش زنان در اقتصاد تنظیم شده بود.
پنجمین اجلاس دو روزه وزرای زن کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی هم امروز با موضوع "نقش زنان در توسعه پایدار" امروز کار خود را در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز می شود.
اجتمام**1880**1436


27/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن