تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798946470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حدود دو و نیم میلیون از دانش آموزان در مدارس خیر ساز مشغول هستند/نیازمند ساخت ده هزار مدرسه در کشور هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رئیسی در گفتگوی ویژه خبری
حدود دو و نیم میلیون از دانش آموزان در مدارس خیر ساز مشغول هستند/نیازمند ساخت ده هزار مدرسه در کشور هستیم
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع کار خیر توسط مردم ما که ریشه در تاریخ کشور دارد و یکی از زمینه های بروز و ظهور این مسئله، موضوع ساخت فضاهای آموزشی است حضور مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار برجسته است.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران مرتضی رئیسی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس نوسازی مدارس که به منظور بررسی اقدامات عمرانی در نظام آموزش و پرورش کشور در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب شنبه 26 مهر حضور یافته بود در پاسخ به سوالی مبنی براینکه در حال حاضر چند میلیون از دانش آموزان کشور در مدارس خیر ساز مشغول به تحصیل است اظهار داشت: در ابتدا لازم می دانم از رسانه ملی که به نظام تعلیم و تربیت کشور کمک می کند تشکر کنم.
 
وی ادامه داد: موضوع کار خیر توسط مردم ما که ریشه در تاریخ کشور دارد و یکی از زمینه های بروز و ظهور این مسئله، موضوع ساخت فضاهای آموزشی است حضور مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار برجسته است.
 
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: براساس آمار موجود حدود 19 هزار مدرسه کشور پس از پیروزی انقلاب توسط مردم ساخته شده و 97 هزار کلاس درس امروز که به دانش آموزان کشور سرویس می دهد منابع آن منابعی کاملا مردمی و یا با مشارکت مردم با خیرین احداث شده است.
 
*حدود دو و نیم میلیون از دانش آموزان در مدارس خیر ساز مشغول هستند

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اضافه کرد: براساس برآوردی که انجام داده ایم دانش آموزان کشور یعنی حدود 2 و نیم میلیون دانش آموز در مدارسی که توسط نیکوکاران ساخته شده است مشغول به تحصیل هستند که خوشبختانه حضور خیرین روز به روز برجسته تر می شود.
 
رئیسی در ادامه در پاسخ به این سوال که در بحث های عمرانی ساخت و سازها کمبود فضای آموزشی و مدارس چند نوبته در حال حاضر با چه مشکلاتی روبه رو هستیم اظهار داشت: لازم می دانم گزارش مختصری در مورد خدمات نظام در خصوص تعیین فضای آموزشی اشاره کنم.
 
وی تصریح کرد: امروز شاید از نظر سرآمد فضای آموزشی بهترین شرایط را در طول تاریخ کشور داشته باشیم.
 
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: 53 میلیون متر مربع فضای آموزشی که عمدتا پس از پیروزی انقلاب اسلامی ساخته شده عمدتا در اختیار دانش اموزان دولتی ماست بیش از 530 هزار کلاس درس و 95 هزار فضای آموزشی برکت انقلاب اسلامی از منابع دولتی یا مردمی ساخته شده است.
 
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور یادآور شد: ما باید یادمان نرود که زمانی پس از پیروزی انقلاب به واسطه افزایش تعداد دانش آموز با مدارس چند نوبته مواجه بودیم، مدارسی که عمدتا فاقد استانداردهای لازم برای تعلیم و تربیت دانش آموزان بود اما ما امروز به ازای هر دانش آموز در کشور 4 و 9 دهم متر مربع فضا داریم این آمار خیلی با استانداردهای قابل قبول فاصله ای ندارد.
 
* بخشی از فضای آموزشی ما فاقد استانداردهای لازم است

رئیسی در ادامه با بیان این که علی رغم همه اقدامات انجام شده مشکلاتی در بحث فضای آموزشی کشور داریم اظهار داشت: بخشی از فضای آموزشی ما فاقد استانداردهای لازم است و نیاز به مقاوم سازی دارد، ما هنوز با مدارس تخریبی به عنوان یک واقعیت مواجه هستیم.  
 
*یک سوم دانش آموزان کشور در مدارس نیازمند مقاوم سازی مشغول تحصیل هستند

وی اضافه کرد: براساس برآوردی که کارشناسان ما انجام دهند یک سوم دانش اموزان ما در مدارسی مشغول به تحصیل هستند که نیازمند مقاوم سازی است و یا تخریبی هستند.
 
*ده درصد دانش آموزان کشور در مدارس نوبته مشغول تحصیل هستند
 
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این که برخی از مناطق کشور هنوز دارای مدارس دو نوبته هستند گفت: این درست است که ما کمترین مدارس دو نوبته را در طول تاریخ کشور داریم ولی این واقعیت وجود دارد که هنوز ده درصد دانش آموزان در مدارس دو نوبته مشغول تحصیل هستند در برخی از حاشیه شهرها ما هم چنان دچار کمبود فضای آموزشی هستیم تلاش می کنیم این مشکلات به یاری مردم و کمک گرفتن از خیرین خدا دوست و امکانات دولتی که در این جا باید اذعان کرد دولت نیز آموزش و پرورش کم توجه نکرده است حل شود.
 
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه براساس برآوردی که دارید چه قدر مدرسه باید ساخته شود و در کدام مناطق باید فضای آموزشی بیشتری ساخته شود و در کدام مناطق مقاوم سازی اولویت دارد گفت: همان طور که اشاره شد ده درصد از دانش آموزان در مدارس دو نوبته مشغول تحصیل هستند این از عدالت آموزشی و آن چه مد نظر نظام مقدس جمهوری اسلامی است فاصله دارد و براساس برآوردهای انجام شده باید ده هزار مدرسه در کشور ساخته شود تا همه مدارس کشور به صورت یک نوبته اداره شوند.
 
رئیسی اضافه کرد: همان طور که اشاره شد یک سوم دانش آموزان در فضاهای مشغول به تحصیل هستند که هنوز با استانداردهای وزارت آموزش فاصله دارند به عبارتی این مدارس از ایمنی کافی برخوردار نیستند البته ضروری است که در سال 1385 مجلس یک تصمیم تاریخی گرفت که به نظر من بزرگترین تصمیم در زمینه عمران آموزش و پرورش در تاریخ کشور بود.  
 
وی یادآور شد: در سال 1385 قانونی تحت عنوان قانون تخریب، بازسازی و مقاوم سازی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که براساس آن مقرر شد 4 میلیارد دلار برای مقاوم سازی، تخریب و بازسازی مدارس کشور اختصاص یابد که در آن زمان دو سوم دانش آموزان ما در مدارس تخریبی و نیازمند مقاوم سازی بودند.  
 
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: خوشبختانه براساس آن مصوبه اعتبارات خوبی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت و حدود 5 هزار میلیارد تومان طی سال های 85 تا پایان 92 برای موضوع خاص مقاوم سازی و تخریب و بازسازی مدارس در اختیار سازمان نوسازی مدارس قرار گرفت که با توجه به این مصوبه بخش قابل توجهی از مدارس تخریبی کاهش پیدا کرد.
 
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار داشت: براساس این مصوبه بخشی از مدارس نیازمند مقاوم سازی بودند نیز مقاوم سازی شدند و بیش از 28 هزار کلاس درس کشور به مرحله اجرای مقاوم سازی رسید و بر روی 50 هزار کلاس درس کشور نیز مطالعات مقاوم سازی صورت گرفت که کمتر کشوری با این شدت وارد مقوله آموزشی شده است اما همان طور که اشاره شد هنوز هم مدارس تخریبی و نیازمند نوسازی وجود دارد.
 
رئیسی یادآور شد: خوشبختانه براساس موافقت نامه بین وزارت آموزش و پرورش و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری مبادله شده و هم چنین براساس مصوبه 1385 مجلس شورای اسلامی مقرر شد که 8 هزار و 350 میلیارد تومان برای موضوع خاص مقاوم سازی و افزایش ایمنی مدارس اختصاص پیدا کند که تاکنون مبلغ 5 هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده و مابقی ان شالله طی سال های آتی پرداخت خواهد شد.  
 
وی ادامه داد: تاکنون 90 درصد اعتبارات مقاوم سازی، تخریب و بازسازی مدارس کشور در سال جاری اختصاص یافته که این اعتبار 430 میلیارد تومان بوده است و امیدواریم این اعتبار هم به 100 درصد افزایش پیدا کند و هم از منابع دیگر به موضوع افزایش ایمنی مدارس کشور کمک شود.  
 
معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه در پاسخ به این که آیا این 5 هزار میلیارد تومانی که فرمودید در بخش نوسازی هزینه شده است یا خیر گفت: بله این 5 هزار میلیارد تومان صرف حذف بخشی از مدارس تخریبی کشور شده و بیش از 7 میلیون متر مربع فضای آموزشی جایگزین مدارس تخریبی شده است و اضافه بر آن در مورد بیش از 28 هزار کلاس درس کشور مقاوم سازی صورت گرفته است.

رئیسی با اشاره به تحقق 90 درصدی اعتبارات تخصیص یافته به سازمان نوسازی گفت: بیش از 7 میلیون متر مربع فضا جایگزین شده و بیش از 28 هزار کلاس درس مقاوم سازی شده است.

وی با اشاره به عدم اهتمام جدی در تعمیر، نگه داری و حفظ سرمایه های ملی اضافه کرد: 60 میلیون متر مربع فضای آموزشی و اداری داریم که اگر با قیمت امروز ارزیابی شود ارزشی معادل 60 هزار میلیارد تومان دارد که قطعا باید اقدامات جدی برای حفظ و نگه داری آن انجام شود.  
 
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در راستای حفظ سرمایه های ملی در بخش مدارس گفت: اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش بسیار پایین بوده و این رقم که باید حدود 30 درصد باشد رقمی کمتر از ده درصد است  
 
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اهمیت حفظ سرمایه های ملی و تعمیر و نگه داری مدارس گفت: اعتبارات عمرانی حتما باید در بحث ساختمانی هزینه شود و سرمایه هایی که از طرف مردم تقبل می شود باید به جدی ترین شکل صیانت گردد
 
رئیسی با اشاره به دیدار اعضای وزارت آموزش و پرورش با رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: با توجه به بیانات رهبری این اهتمام در وزارتخانه وجود دارد و گروه های کارشناسی به منظور نوسازی مدارس تشکیل شده و پیش نویس و راهکار کارشناسی شده ارائه شده و باید منابع آن تهیه شود.
 
وی افزود: در سال 94 ردیف های اعتباری خاصی در قانون بودجه باید در نظر گرفته شود تا با یک برنامه ریزی دقیق توسط سازمان نوسازی و اداره آموزش و پرورش تعمیر و نگه داری بافت های مدارس انجام شود.
 
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که افرادی در کشور وجود دارند که در مدرسه سازی اقدامات خوبی انجام داده اند اضافه کرد: مرحوم علی پور با  ساخت72 مدرسه به نیت 72 شهید کربلا در این زمینه اقدامات موثری داشته است.  
 
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به نقش توده های مردم و خانواده های معظم شهدا در ساخت مدرسه گفت: خانواده های شهدا برای ساخت مدارس اقدام کرده اند و پروژه های مدرسه سازی به صورت گروهی و با سرمایه های اندک تبدیل به فضاهای آموزشی شده است.  
 
رئیسی با اشاره به نقش مردم در ساخت مدرسه تصریح کرد: دو راه برای ساخت مدرسه وجود دارد یک به صورت تامین تمام هزینه های ساخت فضای آموزشی توسط فرد و یا مشارکت با دولت در پروژه های ایمن تر.
 
وی با اشاره به ویژگی های روش مشارکتی با دولت و نقش نیکوکاران در این پروژه ها گفت: حسن روش دوم این است که خیرین نگران سرمایه گذاری عادی دولت نیستند و دولت پروژه را تا حدود 70 درصد رسانده و مابقی آن توسط خیرین تکمیل می گردد.
 
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش آفرینی خیرین در پروژه های زیر 70 درصد اضافه کرد: قانونگذار مصوب کرده که حداقل آورده نیکوکار 30 درصد است و اگر خیر مدرسه ساز تمایل به نقش آفرینی بیشتر دارد می تواند پروژه ها را تکمیل کند.
 
*حداقل آورده نیکوکار 30 درصد است 

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان این که از 5 هزار و 400 پروژه نیمه تمام آموزش و پرورش 1200 پروژه مربوط ماهیت غیردولتی دارند تصریح کرد: 4 هزار و 200 پروژه با منابع دولتی وجود دارند و در شش ماهه اول سال 93 نزدیک به 200 پروژه برای تکمیل واگذار شده است و پروژه های مشارکتی ما به 1200 پروژه در مهر ماه سال جاری افزایش یافته است.  
 
رئیسی با اشاره به اهمیت موضوع گرمایش در مدارس خاطر نشان کرد: اداره کل آموزش و پرورش و ادارات نوسازی برای ساخت مدارس می توانند موثر باشند و دغدغه وزارت آموزش تامین سیستم های گرمایشی مدارس است.



در حال تکمیل..






تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن