تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801272181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون رییس جمهوری: صنایع دستی ایران باید به جایگاه اصلی خود بازگردد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: معاون رییس جمهوری: صنایع دستی ایران باید به جایگاه اصلی خود بازگردد
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به سهم تولیدات صنایع دستی ایران در سطح جهان اشاره کرد و گفت: بازگرداندن صنایع دستی ایران به جایگاه اصلی از اولویت های این سازمان در سالجاری است.
به گزارش نامه‌نیوز مسعود سلطانی فر روز شنبه در حاشیه بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان نیشابور در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه توانمندی های هنری جمهوری اسلامی ایران باید به رخ جهانیان کشیده شود، افزود: صنایع دستی می تواند برای اقشار ضعیف جامعه نیز اشتغالزایی ایجاد کند.

وی یادآورشد: ارائه آثار هنرمندان صنایع دستی ایران در بازارهای جهانی علاوه بر ارزآوری برای کشور می تواند در گسترش تعاملات فرهنگی نیز موثر باشد.

معاون رییس جمهوری به اولویت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اشاره کرد و گفت: برای جذب بیشتر گردشگران خارجی و ساماندهی مکانی و زمانی گردشگری داخلی از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با استفاده از منابع و مشارکت مردمی در راستای احیا، مرمت و بازسازی بناهای ثبت شده تاریخی بیش از گذشته، تلاش خواهد شد.

وی یادآورشد: هم اکنون نیمی از موزه های کشور زیر پوشش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیست و ممکن است برخی از موزه ها با مشکلاتی مواجه باشند.

سلطانی فر در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد تعطیلی موزه نیشابور که قبلا در رباط شاه عباسی این شهر دایر بود، گفت: باید مشکلات حقوقی و اختلافات بین میراث فرهنگی و اوقاف برای دایر شدن موزه در این شهرستان برطرف شود.

به گفته رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیشابور نیاز به یک موزه مستقل دارد.

به گزارش ایرنا، معاون رییس جمهوری در سفر به خراسان رضوی از پروژه افلاک نما ، آرامگاه فرید الدین عطار و حکیم عمر خیام نیشابوری، شهر کهن شادیاخ ،مسجد جامع نیشابور و امام زاده محمد و ابراهیم محروق بازدید کرد.



منبع: ایرنا


۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن