تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798659417




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاسخ تحقيق و تفحص مجلس از محيط زيست فردا ارايه مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مهر ۱۳۹۳ (۱۶:۵۵ب.ظ)
خبر ابتکار از بسته شدن پرونده بنزين پتروشيمي: پاسخ تحقيق و تفحص مجلس از محيط زيست فردا ارايه مي شود معاون رييس جمهوري و رييس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: گزارش و پاسخ به سوالات مربوط به تحقيق و تفحص از سازمان محيط زيست فردا يکشنبه به کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي تقديم مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از سازمان حفاظت محيط زيست، معصومه ابتکار در حاشيه همايش استاندارد و محيط زيست در جمع خبرنگاران گفت: سازمان حفاظت محيط زيست از تحقيق و تفحص استقبال مي کند زيرا فرصت مناسبي براي ارايه گزارش عملکرد يکساله اين سازمان است.
معاون رييس جمهوري ادامه داد: نامه تحقيق و تفحص مجلس شوراي اسلامي را دريافت کرديم و اکنون گزارش و پاسخ هاي سوالات مطرح شده آماده و امضا شده است که فردا - يکشنبه - به کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي ارايه مي دهيم.
وي افزود: قطعا مشکلات و محدوديت هايي براي محيط زيست وجود دارد که به دوره قبل بر مي گردد و اين فرصت ارزشمندي براي بيان اين مشکلات و عملکرد يکساله سازمان محيط زيست است.
ابتکار تاکيد کرد: هيچ گونه مشکلي براي تحقيق و تفحص نداريم و آماده هستيم زيرا براي ما پايبندي به قانون يک اصل است و بسيار علاقه مند به پاسخگويي هستيم.
وي اظهار کرد: قطعا دستگاه هاي نظارتي بايد مسووليت خود را در اين زمينه انجام دهند، از اينکه اشکالات و ايراداتي در کار ما باشد و ما نسبت به رفع آن اقدام کنيم ابايي نداريم، هر دستگاهي ممکن است اشکال و ايرادي در کارش باشد اما به نظر مي رسد مسايل محيط زيستي در دولت يازدهم دچار تحول خوبي شده است و اميدواريم نتايج تحقيق و تفحص به همکاري بهتر و قوي تري همه دستگاه ها به ويژه مجلس شوراي اسلامي منتهي شود.
ابتکار گفت: قطعا در بسياري زمينه هاي محيط زيستي نيازمند تغييرات اساسي در رويه ها و نگرش ها هستيم براي اينکه بتوانيم محيط زيست کشور و به تبع آن اقتصاد را نجات دهيم بايد اين امر محقق شود که اميدواريم نتيجه تحقيق و تفحص در اين زمينه مثبت باشد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در خصوص تفاهم‌نامه بين سازمان ملي استاندارد و سازمان محيط زيست اظهار داشت: با توجه به هفته استاندارد تفاهم‌نامه‌اي با سازمان مربوطه امضاء کرديم تا در شاخص‌هاي مرتبط بين 2 حوزه همکاري صورت گيرد چراکه اهداف مشترکمان در زمينه‌هاي بسيار با يکديگر هم‌خواني داشته و به نظام استاندارد و محيط‌زيست کمک مي‌کند.
وي با بيان اينکه توجه به استاندارد در ابعاد مختلف مي‌تواند کمک به سزايي در حفظ محيط زيست کشور باشد، ادامه داد: براي اينکه اين تفاهم‌نامه کاغذي و فانتزي نباشد تصميم گرفتيم که سال آينده اقدامات مشترک را براي عموم مردم و رسانه‌ها اطلاع‌رساني کنيم و شرح اتفاقات در زمينه اين تفاهم‌نامه را بازگو کنيم.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا اين تفاهم‌نامه در کاهش آلودگي هوا و استاندارد بنزين و خودرو موثر است، گفت: ما به طور جد از طرف سازمان حفاظت از محيط زيست پيگيري‌هاي لازم را انجام مي‌دهيم تا خروجي خودر‌وها طبق قانون استاندارد يورو 4 باشد و خطوط فعلي خودروسازي نيز اين امر را رعايت کنند همچنين بايد بگويم که بايد موضوع استاندارد استمرار يابد و به سمت استاندارد جديد و استانداردي که دنيا دارد، پيش برويم.
ابتکار در خصوص معاينه فني خودرو افزود: ما موضوع معاينه فني خودرو را به طور جدي پيگيري مي‌کنيم تا به طور منظم اين امر صورت گيرد چراکه اگر خودرو‌ها آلايندگي داشته باشند ممکن است اين آلاينده‌ها قابل کنترل نباشد, با توجه به اينکه به سمت فصل سرما و وارونگي هوا مي‌رويم همراهي مردم با دولت که گام‌هاي خوبي در اين زمينه برداشته است بسيار نقش موثري دارد.
وي با اشاره به اينکه در بحث توزيع سوخت در کلانشهر‌ها بايد بگويم منطبق با استاندارد يورو 4 است و اکنون در اراک، اصفهان و تبريز و به زودي مشهد توزيع خواهد شد، گفت: دولت نمي تواند در کاهش آلودگي هوا به تنهايي اقدام کند بلکه بايد مشارکت مردم نيز وجود داشته باشد.
معاون رئيس‌جمهور عنوان کرد: مي‌خواهيم مردم کمتر از خودرو شخصي استفاده کنند و معاينه فني خودرو را جدي بگيرند همچنين توصيه مي‌کنم مردم يک يا دو روز در هفته را به خصوص در شهر‌هاي بزرگ حداقل براي سلامت فرزندان به استفاده از وسايل نقليه عمومي اختصاص دهند.
ابتکار با بيان اينکه مشارکت مردم و پيگيري دولت در زمينه برنامه کاهش آلودگي هوا بسيار مهم است، افزود: حمايت از حمل و نقل عمومي در کشور به ويژه کلانشهر‌ها در دستور کار دولت است که اميدواريم با اقدامات فوق زمستان امسال روز‌هاي خوبي از نظر هوا را سپري کنيم.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه گويا خودرو‌سازان براي ارتقا استاندارد باز هم مهلت خواستند، اظهار داشت: موضوع تمام شده است و ما مهلت جديدي نمي‌دهيم درواقع پرونده يورو 4 براي خودرو و بنزين بسته شده است و از نظر ما موضوع قطعي و تمام شده است.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست افزود: ارتقا سوخت توزيعي در کشور بايد ادامه‌‌دار باشد و هيچ فشاري ما را در اين زمينه متوقف نمي‌کند و خودرو‌سازان نيز بايد در زمينه ارتقا استاندارد حرکت کنند.
ابتکار با اشاره به اينکه جهت‌گيري دولت به سمت خودور‌هاي خورشيدي و حتي برقي است، گفت: در کل قصد داريم به سمت حذف تمامي آلاينده‌ها حرکت کنيم که در اين راستا 2 عنصر سياست‌گذاري جدي دولت و مشاکت مردمي مهم است.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه تنها چند شهر را در خصوص توزيع بنزنين يورو 4 مطرح کرديد اين به اين معنا است که در مابقي شهر‌ها بنزين پتروشيمي توزيع مي‌شود، اظهار داشت: پرونده بنزين پتروشيمي براي هميشه بسته شده است و اکنون در شهر‌هايي که نام بردم بنزين يورو 4 توزيع مي‌شود و در مابقي بنزين با استاندارد حداقل توزيع مي‌شود که آنها نيز داراي مواد آلاينده خطرناک نيست؛ ما قصد داريم بنزين يورو 4 را جايگزين تمامي بنزين‌هاي توزيعي در کشور کنيم.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست افزود: طبق اندازه‌گيري‌هاي مستمر و شاخص‌هاي سوخت و آلودگي هوا و نمونه‌برداري که سازمان محيط زيست انجام مي‌دهد نشان داده شده است که کيفيت سوخت در کاهش آلودگي هوا موثر بوده است و اين غير قابل انکار است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن