تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804346894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستگیری چند جاسوس در مراکز حساس استان یزد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دستگیری چند جاسوس در مراکز حساس استان یزد
این مقام اطلاعاتی از شناسایی و دستگیری چندین جاسوس مرتبط با سرویس جاسوسی دول متخاصم نظیر آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در استان طی سال‏‏های اخیر خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده در مراکز حساس استان شاغل و دارای دسترسی‏‏‌های مهمی بودند‌ و در دستگاه قضایی استان محکوم شدند.
کد خبر: ۴۴۲۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳ - 18 October 2014


مدیر کل اطلاعات استان یزد اظهار کرد: وقتی در یک جامعه احساس آرامش وجود داشته باشد و امنیت مطلوب و زنده حکمفرما شود و مردم با لبخند و آسودگی و بدون دغدغه به زندگی و امور خود بپردازند و کرامت انسانی آنان حفظ شود، خود انسان‌ها مولد امنیت می‌شوند.


به گزارش ایسنا، مدیر کل اطلاعات استان یزد در سی‎‎امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات ، اصلی‏‏‌ترین وظیفه وزارت اطلاعات را تولید، تأمین و تعمیق و توسعه امنیت ذکر کرد و افزود: این مهم به تعبیر دقیق و ظریف مقام عالی وزارت، امنیت سفید و پایدار برای مردم و جامعه در همه عرصه‏‏‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی و فن آوری و مقابله با آسیب‎‎پذیری‏‏ها و تهدیدات و مواجهه با توطئه‏‏‌های دشمنان داخلی و خارجی در این عرصه‏‏‌ها و همچنین بهره‏‏‌گیری از همه فرصت‏‏‌ها برای تسهیل در تحقق و توسعه اهداف و منافع ملی و صیانت و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.


وی در این باره تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی همواره دشمن انواع توطئه‌ها را برای کند شدن حرکت انقلاب و براندازی نظام انجام داده و در برهه کنونی نیز انواع دسیسه‌ها را با شدت و حدت در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و جنگ نرم و سخت طراحی و اجرا می‌کند لیکن با هوشیاری مسئولین نظام و هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم و مجاهدت‌های خاموش وزارت اطلاعات و البته عنایت خداوند بزرگ همه توطئه‌ها ناکام مانده و علی‌رغم ناامنی‌هایی که در کشورهای اطراف وجود دارد، با اشراف اطلاعاتی بالا، نقشه‌های دشمن خنثی شده و خواهد شد و این وضعیت آرام ایجاد نشده مگر با همراهی و همکاری مردم شریف و تا زمانی که این همت و همدلی باشد از دست دشمن کاری ساخته نیست.


به گفته وی، وقتی در یک جامعه احساس آرامش وجود داشته باشد و امنیت مطلوب و زنده حکمفرما شود و مردم با لبخند و آسودگی و بدون دغدغه به زندگی و امور خود بپردازند و کرامت انسانی آنان حفظ شود، خود انسان‌ها مولد امنیت می‌شوند.


مدیر کل اطلاعات استان مردم را از ارکان پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی خواند و رضایت آنها را مهمترین پشتوانه نظام دانست و گفت: وزارت اطلاعات، نهادی است مردمی که با دادن امید و اطمینان به مردم در جهت تأمین امنیت فردی و اجتماعی مردم تلاش می‌کند و در این بستر ایجاد شده، مردم نیز حداکثر همکاری را با وزارت اطلاعات دارند و بسیاری از اقدامات مهم و سرنوشت‌ساز سربازان گمنام امام زمان(عج) با همکاری مردم و اطلاع‌رسانی به موقع آنان به ستاد خبری وزارت اطلاعات انجام شده است.


وی در این باره به همکاری مردم در جریانات مقابله‏‏‌ای وزارت اطلاعات با گروهگ‎‎ها و جریانات فعال ضد انقلاب در دهه اول انقلاب اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نیز در تمام شهرستان‏‏‌ها مراکز ستاد خبری با شماره تلفن 113 آماده دریافت گزارشات مردمی است و الحمدالله با استقبال خوبی نیز روبروست.


این مقام اطلاعاتی از شناسایی و دستگیری چندین جاسوس مرتبط با سرویس جاسوسی دول متخاصم نظیر آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در استان طی سال‏‏های اخیر خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده در مراکز حساس استان شاغل و دارای دسترسی‏‏‌های مهمی بودند‌ و در دستگاه قضایی استان محکوم شدند.


وی اعلام کرد: همچنین ده‌ها نفر مرتبط ناآگاه با سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی و تعداد محدودی مرتبط که آگاهانه با این رژیم ارتباط گرفته‌ بودند نیز شناسایی و مورد توجیه ، مصاحبه، احضار، دستگیری یا معرفی به مراجع قضایی قرار گرفتند.


مدیر کل اطلاعات استان یزد در مورد اقدامات این اداره کل در مورد مبارزه با گروه‎‎های منحرف شیطان‌پرستی، حلقه کیهانی و غیره نیز اظهار کرد: تاکنون فعالیت تشکیلاتی و سازمان یافته‎‎ای از فرقه شیطان‌پرستی در جغرافیای استان شناسایی نشده است.


وی افزود: البته در زمینه عرفان حلقه با توجه به حجم فعالیت‌های این فرقه در سال‌های 90 و 91 در سراسر کشور و تأثیرپذیری استان یزد از این موضوع، برخی مسترهای فرقه، شناسایی شدند و با آن‌ها برخورد قضایی صورت گرفت و بیش از 50 نفر از عناصری که با اغفال و تحت عنوان عرفان در کلاس‌های فرقه‌ای شرکت می‌کردند، توجیه و ارشاد شدند.


این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات اطلاعاتی و برخوردهای قضایی و توجیهی صورت گرفته در سال‌های 91 و 92 با فرقه نوظهور و وارداتی ساهاجا یوگا، در حال حاضر در استان فعالیت تشکیلاتی در این رابطه نیز وجود ندارد.


وی با اشاره به برگزاری کلاس‎‎های توجیهی مختلف برای آگاه‏‏سازی مسئولین استان، مدیران و حراست‌ها و برخی کارمندان استانی در خصوص فرق نوظهور و فرق سنتی، این اقدام را در شناسایی‌ زمینه‌های انحرافی و پیشگیری از رشد فرقه‌ها موثر خواند.


مدیر کل اطلاعات استان یزد در بخش دیگری از سخنانش در مورد نقش وزارت اطلاعات در تأمین امنیت اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری در کشور نیز تاکید کرد: وزارت اطلاعات حمایت از سرمایه‌گذاری پاک و سالم و مولد و اشتغال‌زا را وظیفه خود می‌داند و با ایجاد امنیت بستر سرمایه‌گذاری سالم را فراهم می‌کند و با کسانی که در این راه مانع تراشی کنند برخورد می‏‏کند.


وی با بیان این که البته حمایت از سرمایه‌گذاری به معنای چشم بستن روی فسادهای مالی و اقتصادی یا حمایت از سرمایه‎‎داری نیست، بیان کرد: مقابله با فساد در این حوزه مورد اهتمام جدی است.


این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: استان یزد در ابعاد ملی و منطقه‏‏ای و در حوزه‏‏های مختلف به ویژه در حوزه‏‏های اقتصادی گردشگری دارای ظرفیت و پناسیل‏‏های بالایی است که می‏‏تواند به توسعه پایدار استان و منطقه حتی کشور کمک‏‏های شایانی کند، لذا تأمین امنیت در این حوزه‏‏ها برای جلب سرمایه‏‏گذاری سالم و پاک و مولد با منشاء داخلی و خارجی و کمک به رویکردها و سیاست‏‏های توسعه‏‏ای دولت و مدیریت ارشد استانی از اولویت‎‎های اداره کل خواهد بود.


وی وظیفه مبارزه با فسادهای اقتصادی کلان،‌ باندی گسترده، سیستمی و غیره را بر عهده معاونت مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی وزارت در مرکز و استان‎‎ها دانست و افزود: در حوزه زمین‏‏خواری، ‌قاچاق کالا و ارز، پولشویی، ‌مسائل بانکی، ‌سالم سازی محیط‏‏ های ادارات دولتی، مسائل کارگری، ‌واحدهای تولیدی و با رصد و اشراف اطلاعاتی فعال هستیم و حسب مورد و اقتضا با اخذ مجوزهای قانونی و قضایی با مجرمان و متخلفان در این حوزه برخورد و مقابله لازم را داریم.


این مقام اطلاعاتی در مورد اقدامات این اداره کل در رابطه با برخورد با زمین‌خواران و مفاسد اداری و اقتصادی، عنوان کرد: این دستگاه در رابطه با زمین خواری در چند سال گذشته علاوه بر همکاری با اداره ‌کل راه و شهرسازی و کمک و مشارکت برای برخورد با زمین‌خواران، به اقتضاء با چند نفر از زمین‏‏خوران برخورد قانونی داشته و از جمله در یک مورد فردی که حدود 90 هکتار در حومه یزد قصد زمین‌خواری داشت، شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شد.


وی ادامه داد: در خصوص مفاسد اداری و اقتصادی نیز چنانچه پیش از این گفته شد یکی از وظایف این وزارتخانه رصد و اطلاع‌رسانی موضوعات و مشکلات موجود در محیط‌های اداری و اقتصادی و حسب اقتضاء برخوردهای قانونی و قضایی است.


مدیر کل اطلاعات استان یزد با بیان این که نامگذاری هر سال از سوی رهبر معظم انقلاب بر مبنای ضرورت‌ها، نیازها و دغدغه‌های عمومی و برنامه‎‎ریزی و توطئه‏‏‌های دشمنان است، اظهار کرد: برای تحقق شعار "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" که برای امسال انتخاب شده است باید با یک برنامه‌ریزی و حرکت جمعی جامعه را در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی به شکوفایی برسانیم و سیستم اطلاعاتی کشور نیز می‏‏‌تواند و باید که در این عرصه نقش آفرینی کند.


وی تصریح کرد: اگر امنیت در جامعه وجود نداشته باشد، فرصتی برای فکر کردن و انجام فعالیت‎‎های فرهنگی نبوده و دارندگان سرمایه و فعالین اقتصادی نیز جرأت سرمایه‌گذاری نخواهند داشت تا شاهد تحولاتی در عرصه اقتصاد و فرهنگ باشیم بنابراین بار سنگینی از تحقق این دو مقوله، به دوش دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی است.


این مقام اطلاعاتی با تاکید بر ایجاد امنیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری و مبارزه با مفاسد اقتصادی در این راستا، گفت: البته شکل مبارزه با مفاسد اقتصادی باید به گونه‌ای تعریف، ترسیم و اقدام شود که سرمایه‌گذاری را به خطر نیاندازد.


وی کمک و حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را مسبب کاهش بیکاری در کشور و به نوعی این کار را کمک به دولت خواند و افزود: بنابراین نهادهای امنیتی موظف به بسترسازی برای جلب اعتماد سرمایه‌گذاران هستند و اگر در دستگاه‌های دولتی در زمینه ارایه مجوز و یا همکاری با کارآفرینان، مشکلی مشاهده شود و افرادی سنگ‌اندازی کنند، با شناسایی و برخورد لازم مواجه خواهند شد .


این مسئول در پایان نیز با اشاره به تهدیدات فرهنگی و اهمیت توجه به این مقوله، خاطرنشان کرد: دستگاه امنیتی وظیفه مواجهه و مقابله با تهدیدات و اقدامات سازمان یافته و تشکیلاتی و هدایت شده از آنسوی مرزها و از جانب بیگانگان و دشمنان و سرویس‎‎های اطلاعاتی را که در قالب‎‎های مختلف بروز و ظهور پیدا می‏‏‌کند را دارد و بدیهی است که فضای کشور را مورد رصد داریم و با بررسی آسیب‏‏‌ها و شناسایی رخنه ها و خلاءهای فرهنگی و در تعامل با دستگاه‏‌ها و نهادهای فرهنگی اقدامات پیشگیرانه و مقابله‏‏‌ای در دستور کار و اقدام داریم. 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن