تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا زمانى كه مردم، امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به ي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804143228




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمهوری اسلامی ایران، حامی مظلومان جهان است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جمهوری اسلامی ایران، حامی مظلومان جهان است
نماینده ولی فقیه در استان البرزو امام جمعه کرج، با اشاره به تحولات خاورمیانه و جهان اسلام گفت : جمهوری اسلامی ایران در کنار مظلومان و ملت های ستمدیده قرار دارد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: امروز ایران اسلامی حمایت از مردم مظلوم فلسطین و کسانی که مظلوم مورد ستم صهیونیسم هستند، وظیفه خود می داند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه به حمایت جمهوری اسلامی ایران ازدولت و ملت های مسلمان عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و مظلومان جهان اشاره کرد و گفت: این حمایت ها موجب شده تا گروه های تکفیری و ترویستی که تحت سلطه قدرتهای استکباری و مرتجع عرب هستند، نفوذ شان در منطقه کم شود.

امام جمعه کرج به سخنان جسارت آمیز وزیر امور خارجه عربستان علیه ایران اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: کسانی که با لشکرکشی به بحرین مرتکب اقدام اشغالگری علیه مردم این سرزمین شدند، حق ندارند حمایت ایران اسلامی از ملت های مظلوم منطقه را زیر سووال ببرند.

وی گفت: به عربستان و کشورهای مرتجعی که از تروریست های داعش و تکفیری حمایت می کنند ،می گوییم که حیا کنید و بیش از این به اسلام و قرآن خیانت نکنند.

امام جمعه کرج ادامه داد: حاکما ن آل ننگ حمایت از اسراییل و آمریکا را به جان نخرند و ننگ اعدام یک روحانی اسیر شده را از خود بردارند.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش نسبت به آنچه فعالیت های حامیان فتنه در استان البرز و برخی استانها نامید، هشدار داد.

وی با اشاره به اهمیت برپایی نماز جمعه گفت: برپایی نماز جمعه در قرآن کریم و سخنان گهربار معصومین (ع ) مورد تاکید فراوان قرار گرفته و این نماز موجب افزایش اقتدار و عزت ملی می شود.

وی ادامه داد: نماز جمعه از اهمیت والایی برخوردار است، زیرا با ارتقای آگاهی دینی، اجتماعی، سیاسی، وحدت، صمیمت، تشکل افزایی و انسجام مردم همراه است.

امام جمعه کرج اظهار داشت: این نماز روح مساوات و یکرنگی را در مردم ایجاد کرده و افراد در هر رده و مسوولیت و توان مالی در صفوف متحد کنار هم قرار می گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز، همچنین از نماز جمعه به عنوان پایگاه حل مشکلات مردم و مرکز ضربه زدن به منافقان نام برد و گفت: هرچه شکوه و عظمت نماز جمعه بیشتر باشد، منافقان در آنجا حضور پیدا نمی کنند و این نماز موجب از بین رفتن نفاق عملی و اعتقادی در انسان شده و ترک آن بدون عذر مقبول نیست.

وی در ادامه با اشاره به تاکید معصومین و اهل بیت (ع) بر ادای این فریضه عبادی سیاسی، افزود: ائمه جمعه بایستی در این نماز بدور از حب و بغض و حمایت از گروه یا جناح خاصی به تحلیل مسایل منطقه، کشور و جهان اسلام بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی تاکید کرد: اهمیت نماز جمعه تا بدان حد است که اگر کسی قصد مسافرت در روز دارد، ابتدا در نماز جمعه حضور یابد و سپس راهی مسافرت شود.

وی اضافه کرد: خطیب نماز جمعه بایستی بر روی وحدت و یکپارچگی مردم تاکید کند و بیان مطالبی در زمینه اهمیت جایگاه ولایت فقیه در نماز جمعه ضروری است.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر تقویت مبانی دینی در وجود انسان ،گفت: شیطان در کمین بشر است و او را رصد می کند، بنابراین ارتکاب گناه تیر مسموم از سوی شیطان است.

وی تاکید کرد: پناه بردن به تقوای الهی مهم ترین عامل در برابر نفوس شیطانی و پرهیز از خطاهاست.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه به فضایل ماه ذی الحجه و مناسبت های آن اشاره کرد و بیان داشت: ماه ذی الحجه، ماهی پرخیر و پر برکت است که از اولین روز آن که با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) آغاز شده و به روز عرفه و عید سعید قربان و غدیر و روز مباهله و روز نزول سوره الاعطی ختم می شود.

وی یکی از برکات این ماه را که سندی بر عصمت و طهارت اهل بیت (ع) ، بخصوص حضرت فاطمه زهرا (س) است نزول آیه 61 سوره آل عمران (آیه مباهله) عنوان کرد و اظهار داشت: در خصوص این آیه شیعه و اهل سنت بحث کرده اند و یکی از بزرگان اهل سنت به دقیقی برآن وارد شده و می گوید فضلیت اهل کساء بوسیله این آیه اثبات شده است.

مباهله یعنی تضرع دو گروه مخالف هم به درگاه خدا و تقاضای هلاکت برای گروه دیگر و جریان مباهله در روز 24 یا 25 ذی الحجه سال 10 هجرت در مدینه واقع شد که عده ای مسیحیان به خدمت رسول خدا آمده و دلایلی برای حقانیت حضرت خواستند.

امام جمعه کرج، از نزول سوره مبارکه الاعطی در ماه ذی الحجه در وصف حضرت علی (ع) و فرزندانش به عنوان یکی از برکات این ماه دانست و گفت: مفسرین شیعه و بسیاری از علمای اهل تسنن آیات پنج تا 21 این سوره را دلایلی بر عصمت خاندان اهل بیت (ع) می دانند.

وی دربخش دیگری از سخنانش از نهاد خانواده به عنوان رکن اصلی جامعه یاد کرد و افزود: امروزه این رکن مورد هجمه دشمنان قرار گرفته است که دشمنان از طریق ماهواره ها و برنامه های مختلف در فضای مجازی و غیرمجازی نهاد خانواده را نشانه رفته اند.

وی گفت: خانواده مرکز رشد احساسات، دوستی و محبت به همدیگر است، این نهاد انسانها را متعادل می کند و اگر خانواده سالم باشد، افرادی که در آن تربیت می شوند همچون ستاره ای در جامعه می درخشند.

امام جمعه کرج ادامه داد: اهتمام اسلام به خانواده زیاد است و خانواده از دیدگاه اسلام در جایگاه ویژه قرار دارد.

وی در ادامه به 24 تا 30 مهرماه هفته پیوند اولیاء و مربیان اشاره کرد و اظهار داشت: خانواده ها به کمک اولیاء مدارس بیایند و آموزش و تربیت را فقط وظیفه مدارس ندانند.




تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن