تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798778474




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شاهد افول موسیقی سنتی در کشور هستیم/ 80 درصد جوانان ایرانی به موسیقی پاپ گرایش دارند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > زنجان شهریاری:
شاهد افول موسیقی سنتی در کشور هستیم/ 80 درصد جوانان ایرانی به موسیقی پاپ گرایش دارند
زنجان - خبرگزاری مهر: یک خواننده ایرانی با انتقاد از رویکرد صدا و سیما در خصوص موسیقی و سازهای سنتی گفت: رسانه ملی تا زمانی که نخواهد سازهای ایرانی و سنتی را پخش کند موسیقی سنتی بیچاره و بیچاره تر خواهد شد و روزبه روز شاهد افول بیشتر موسیقی سنتی در کشور هستیم.



رحیم شهریاری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اذعان به اینکه عدم پخش موسیقی های سنتی در رسانه ملی موجب گرایش جوانان به شبکه های ماهوارهای و موسیقی پاپ شده است افزود: این عدم توجه از سوی رسانه ملی به موسیقی و سازهای سنتی و علاقه جوانان را به سمت شبکه های ماهواره ای سوق می دهد و در کنار این موسیقی پاپ افکار ضد ایرانی و  اسلامی نیز مورد بهره برداری جوان قرار می گیرد. وی ادامه داد: خواننده ای هم که در رسانه ملی در زمان اجرای برنامه اش لب خوانی می کند چون ابزار موسیقی سنتی در تلویزیون نشان داده نمی شود.

شهریاری  افزود: صدا و سیما می تواند با اجرای یک موسیقی سنتی به همراه گروه موسیقی، جوانان را به سمت موسیقی سنتی سوق دهد.

 شهریاری با اذعان به اینکه در حال حاضرشاید تنها 20 درصد جوانان ایرانی به موسیقی سنتی گرایش دارند، ادامه داد: در حال حاضر 80 درصد جوانان به سمت موسیقی پاپ گرایش دارند. وی حضور تیم جدید مدیریتی در معاونت موسیقی وزارت ارشاد را نقطه امید برای  توجه و توسعه موسیقی سنتی عنوان کرد وبا اذعان به اینکه کسانی که در گذشته در این پست ها حضور داشته اند از اهالی موسیقی نبودند، افزود: موسیقی در گذشته دوره رکود را طی کرده ولی طی چند ماه اخیر این روند بهبود یافته و اجرای کنسرت ها رونق گرفته است. شهریاری با بیان اینکه برنامه ریزی خاصی برای موسیقی در کشور دیده نمی شود، اذعان داشت: وقتی ارکستر ملی یک کشور به مدت دو سال تعطیل است، مشخص نیست، مسئولان چه برنامه ریزی می توانند داشته باشند. این خواننده ایرانی، نقش صدا و سیما را در زمینه توسعه موسیقی سنتی تاثیرگذار و اساسی عنوان کرد و گفت: صدا و سیما می تواند نقش مهم و اساسی در توسعه موسیقی سنتی در کشور داشته باشد.

شهریاری بابیان اینکه کسی نمی خواهد دست موسیقی سنتی را بگیرد و این موسیقی تنها به عشق و پشتکار فعالان این عرصه سرپا مانده است، افزود: در حال حاضر گروههای سنتی موسیقی تنها با بهره گیری از منابع مالی خود به حیات هنریشان ادامه می دهند و هیچگونه حمایت مالی از گروههای موسیقی سنتی در کشور صورت نمی گیرد. وی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل عدم حمایت از موسیقی سنتی و  معدود گروه های فعال در عرصه موسیقی سنتی تنها تعداد کمی از این گروههای موسیقی فعال هستند افزود: گروه های موسیقی سنتی  تنها به دلیل عشق و علاقه به موسیقی فولکوریک و سنتی  ایران سرپا مانده اند  و موسیقی سنتی ایران را در جهان عرضه کرده اند بدون اینکه کمک و حمایتی از آنها صورت بگیرد و تنها و تنها با منابع مالی خود کار کرده اند.

شهریاری با بیان اینکه حمایت خاص و قابل دفاعی از موسیقی سنتی و گروههای فعال در این عرصه صورت نگرفته تصریح کرد: گروههای موسیقی همانند رستاک، کامکارها و همچنین گروه ما(آراز) تنها با سرمایه شخصی و عشق و علاقه به موسیقی سنتی و فلکوریک فعالیت می کنند. وی با تاکید بر اینکه موسیقی آذربایجان را موسیقی پیشرو موسیقی های محلی کشور است، افزود: موسیقی آذری به عنوان یک موسیقی کلاسیک در جهان مطرح است و مهد موسیقی آذری کشور آذربایجان است به گونه ای که از 8 میلیون جمعیت این کشور 6 میلیون نفر موزیسین  هستند. شهریاری با بیان  اینکه موسیقی آذری در تبریز، اردبیل و ارومیه پیشرفت فراوانی کرده است، به تغذیه موسیقی آذری ایران از موسیقی ترکیه و آذربایجان اشاره کرد و افزود: طی 20 سال اخیر موسیقی آذری ایران  توانسته موزیسین های بزرگ و توانمندی که دارای جایگاه و رتبه جهانی هستند را تربیت کرده است. وی با اشاره به فعالیت های مراکز آزاد موسیقی محلی در برخی شهرهای کشور افزود: روند موسیقی تا مادامی که موسیقی سنتی و محلی به شکل جامع و کامل از رسانه ملی  معرفی و پخش نشود  فرایند مطلوبی را شاهد نخواهد بود.
 
شهریاری لزوم فعالیت مداوم ارکستر ملی تالار رودکی را خواستار شد و اذعان داشت: عدم فعالیت ارکستر سنمفونیک ملی کشوری نزدیک به 80 میلیونی نشان دهنده عدم حمایت از موسیقی است.
 
وی با ابراز تاسف از اینکه موسیقی عاشیقی  مظلوم واقع شده است لزوم توجه جدی مسئولان دولت تدبیر و امید برای خروج این موسیقی اصیل از وضعیت موجود را خواستار شد و گفت: این جای تاسف برای هنر و موسیقی ایران است که هنرمند موسیقی عاشیقی توانایی پرداخت اجاره بهای خانه  خود را ندارد. شهریاری با اذعان به اینکه موسیقی عاشیقی به فنا  می رود، افزود: وزارت ارشاد و رسانه ملی باید دست به دست هم بدهند و  دست موسیقی سنتی و آشیقی را بگیرند و این موسیقی ها را به جایگاه واقعی خود برسانند. شهریاری با انتقاد از شرایط حاکم بر موسیقی پاپ ایران، افزود: متاسفانه موسیقی پاپ ایران به دست برخی خوانندگان افتاده که سواد موسیقی ندراند و تنها با خواندن تیتراز یک سریال تلویزیونی خود را معرفی کرده اند. متاسفانه این خوانندگان  یک شبه  خواننده شده اند و در کنسرت ها و اجراهای زنده  اجراهایشان پلی بک است. شهریاری با بیان اینکه موسیقی پاپ ایران به بیراهه می رود، لزوم توجه و نظارت شدید مسئولان وزارت ارشاد را در این خصوص مورد تاکید قرار داد و گفت: مسئولان وزارت ارشاد از خوانندگان آزمون موسیقی و خوانندگی بگیرد.
 
وی با تاکید بر لزوم توجه به موسیقی سنتی و ابزار  موسیقی سنتی افزود: اگر در تلویزیون ابزار و تجهیزات موسیقی سنتی دیده شود جوانان به آن علاقمند شده و مطمئنا به سمت ابزار و تجهیزات موسیقی غربی همانند گیتار نمی روند.

شهریاری با بیان اینکه در صورت دیده شدن کمانچه، سه تار و ساز ایرانی و محلی و فولکلور اقوام مختلف به سمت موسیقی خود می روند افزود: متاسفانه به دلیل عدم دیده شدن ابزار و تجهیزات موسیقی ایرانی در رسانه ملی ابزار موسیقی غربی جای سازهای سنتی و کهن ایرانی را گرفته است و این روند نیازمند اصلاح است.

 به گفته شهریاری موسیقی پاپ در ایران به بیراه می رود و موسیقی سنتی و بخصوص موسیقی آشیقی روبه فنا است و باید مسئولان برای جلوگیری از این برنامه ریزی و تلاش جامع و عملی انجام دهد.

شهریاری به جوانانی که علاقمند به ورود به حوزه موسیقی و هنر خوانندگی هستند توصیه کرد با مطالعه و دقت بیشتر و با نظر گرفتن اصالت خانوادگی خود وارد این عرصه شوند.




۱۳۹۳/۷/۲۶ - ۱۱:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن