تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):خدا با ما است و نيازمند ديگرى نيستيم، و حق با ما است و باكى نداريم كه كسى از...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804928085




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خلیج فارس دارای پتانسیل بالایی برای تولید انرژی پاک است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: خلیج فارس دارای پتانسیل بالایی برای تولید انرژی پاک است تهران- ایرنا - تحقیقات پژوهشگران پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی نشان داد دو نقطه در محدوده تنگه قشم و خور موسی در خلیج فارس بیشترین جریان جزر و مدی را دارند از این رو دارای پتانسیل بالایی برای تولید انرژی پاک و تجدید پذیر هستند.


به گزارش روز جمعه ایرنا اکبر شهرباف دروازه نوی مجری طرح پژوهشی " بررسی فنی طراحی توربین جریانی (جزر و مدی) " دراین باره اظهار کرد: با روش شبیه سازی در خلیج فارس مشخص شد پتانسیل انرژی جریان جزر و مدی در دو منطقه محدوده تنگه قشم و خورموسی، به ترتیب 500 و 300 وات بر متر مربع است.
وی افزود: نیاز روز افزون جوامع جهانی به انرژی، موجب استفاده بیش از حد از منابع انرژی فسیلی شده که این امر نتایج ناگواری مانند آلودگی محیط زیست و اثرات گلخانه ­ای به همراه داشته است و این اثرات مخرب موجب شد رویکرد­های علمی متعددی برای جایگزینی سوخت­ های فسیلی با منابع طبیعی تجدید پذیر صورت گیرد.
وی افزود: مطالعات صورت گرفته در زمینه انرژی­ های تجدید پذیر در سواحل ایران نشان می ­دهد منابع قابل توجهی از انرژی امواج و جزر و مدی در سواحل شمالی و جنوبی کشور وجود دارد.
این عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی تاکید کرد: برای احداث نیروگاه های انرژی جزر و مدی نیاز به مطالعه و انتخاب توربین ­های جریانی قابل کاربرد در دریاهای ایران است.
شهرباف افزود: ازاین رو در طرح مذکور محورهای یاد شده مد نظر قرار گرفت و از 8 مدل توربین متفاوت استفاده شد که در به کار گیری آنها پارامترهای متعددی از جمله طراحی و کاربرد توربین­ها، سادگی توربین­ ها برای طراحی، بازده مناسب، اقتصادی بودن از منظر طراحی، ساخت، نصب، نگهداری و کمترین تاثیر زیست محیطی بر محیط زیست دریایی مورد توجه ویژه ­ای قرار گرفت.
وی ادامه داد: بر اساس اولویت، سه مدل از این توربین ها برای مطالعات بیشتر و انجام طراحی­ های اولیه در فاز بعدی معرفی شدند، بنابراین در فازهای بعدی این پروژه اندازه ­گیری در مناطق منتخب، تعیین ظرفیت انرژی قابل استحصال، طراحی توربین، تست آزمایشگاهی توربین­ و تعیین برآورد ظرفیت برق قابل استحصال متناسب با شرایط دریایی ایران انجام خواهد شد.
شهرباف افزود: در مراحل نهایی پس از موفقیت در تمام مراحل، نمونه آن توربین ساخته و در دریا مورد بررسی عملکرد قرار خواهد گرفت.
به گفته وی اکنون فاز اول ( امکان سنجی) طرح پژوهشی " بررسی فنی طراحی توربین جریانی (جزر و مدی)" در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی به پایان رسیده است.
علمی **9014**1569


25/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن