تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821031072




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقابله با چند همسری؛ کارمندان اندونزی جریمه می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مقابله با چند همسری؛ کارمندان اندونزی جریمه می شوند کوالالامپور – ایرنا – منطقه ای در اندونزی با هدف مقابله با پدیده چند همسری مردان، کارمندانی که قصد ازدواج دوم دارند را 80 دلار دریافت می کند.


به گزارش ایرنا، مجموعه رسانه ای "کومپاس" اندونزی روز پنجشنبه اعلام کرد مردانی که در جزیره "لومبوک" اندونزی به عنوان مقامات رسمی مشغول به کار هستند با قانون جدید در صورت قصد ازدواج دوم باید اجازه کتبی مقام مافوق را ارایه کنند.
این قانون که در یک مجلس محلی مورد تصویب قرار گرفته با هدف مشکل کردن ازدواج دوم برای کارمندان دولتی در اندونزی وضع شده است.
بر اساس این قانون به ازای هر ازدواج پس از ازدواج نخست فرد باید مبلغ 80 دلار به عنوان جریمه پرداخت کند.
قانون اندونزی چند همسری را بلامانع می داند، اما مرد ضمن اخذ موافقت همسر اول نیازمند ثبت ازدواج است.
وزارت امور مذهبی اندونزی روز پنجشنبه از دولت محلی "لومبوک" خواست قانون جریمه کارمندان دولت برای کسب مجوز گرفتن همسر دوم را لغو کند.
ازدواج به صورت پنهانی باعث شده است آمار ازدواج دوم در اندونزی افزایش یابد و همچنین افزایش طلاق بدنبال چندهمسری نگرانی مقامات رسمی این کشور را در پی داشته است.
طلاق در اندونزی در سال های گذشته روند صعودی داشته است به طوری که وزارت امور مذهبی این کشور در سپتامبر سال گذشته از وجود 212 هزار مورد طلاق سالیانه در این کشور خبر داد که این رقم در مقایسه با 10 سال پیش که 50 هزار مورد بوده افزایش قابل توجهی داشته است.
براساس گزارش های مختلف 80 درصد طلاق ها در اندونزی در بین زوج های جوان رخ می دهد و 70 در از درخواست ها نیز توسط زنان صورت می گیرد.
آمریکا، انگلستان، آفریقای جنوبی، ایتالیا، اوکراین، روسیه، کره جنوبی، هند و کانادا در سال گذشته میلادی بیشتری نرخ طلاق را به خود اختصاص داده اند.
دولت اندونزی تیر ماه امسال نیز با اصلاح قانونی در مورد درآمدهای دولتی بدون مالیات در وزارت امور مذهبی این کشور، زمینه ثبت ازدواج رایگان را فراهم کرد.
براساس آمار وزارت امور مذهبی اندونزی 94 درصد از ازدواج های این کشور خارج از دفاتر امور مذهبی ثبت می شوند.
آساق**241**1611


24/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن