تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بخشنده ترین شما پس از من کسی است که دانشی بیاموزد آنگاه دانش خود را بپراکند. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821222755




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستگاه‌های تولیدکننده بنزین موظف به تولید بنزین با استاندارد یورو۴


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: دستگاه‌های تولیدکننده بنزین موظف به تولید بنزین با استاندارد یورو۴
محمدحسن قربانی سخنگوی کمیسیون بهداشت تصریح کرد: «تا پایان سال 93 همه تولیدکنندگان بنرین موظف به تولید بنزین یورو چهار هستند.»
آفتاب- سرویس اجتماعی: محمد حسین قربانی درباره مناقشات پیش‌آمده در ارتباط با بنزین تولید داخل و بنزین وارداتی به خبرنگار «آفتاب» گفت: «سازمان محیط زیست بر اساس مستندات اعلام کرده است بسیاری از آلاینده‌های هوای تهران ناشی از بنزین‌های غیراستاندارد هستند.»


این نماینده مجلس افزود: «در جلسات مکرر کمیسیون بهداشت با دستگاه‌های ذی‌ربط مشخص شد که بنزین‌های تولیدی پتروشیمی‌های داخل که به دلیل تحریم تولید شده‌اند و بنزین‌های وارداتی هیچکدام از استاندار یورو چهار برخوردار نیستند. این مستندات در گزارشی گردآوری به ریاست مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است.»


قربانی افزود: «طبق مصوبه‌ای قرار شد برای جلوگیری از شیوع آلایندگی تمام دستگاه‌های تولیدکننده بنزین موظف باشند با نظارت سازمان محیط زیست تا حداکثر تا هشت ماه آینده بنزین با استاندارد یورو چهار تولید کنند و بنزین‌های وارداتی نیز باید از استاندارد یورو چهار برخودار باشند. امیداوارم که با کیفیت بنزین هوای تهران از آلودگی رهایی پیدا کند.»


به گزارش آفتاب، آلوده‌بودن بنزین تولید داخل توسط دولت گذشته انکار می‌شد. برخی رسانه‌ها و مدافعان پشت‌پرده بنزین‌ پتروشیمی نیز وانمود می‌کردند آلودگی بنزین داخلی نوعی سیاه‌نمایی است.


یوسف رشیدی، سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط ‌زیست و همچنین مدیرعامل پیشین شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هفتم تیرماه در میزگردی درباره آزمایش بنزین پتروشیمی‌ها گفت: شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در همان سال ۹۱ نمونه‌هایی از بنزین توزیع‌شده در تهران را به آزمایشگاهی در آلمان فرستاد  و نتیجه آزمایش‌ها سرطان‌زا بودن بنزین پتروشیمی‌ها را تأیید کرد.»



مطالب مرتبط
گزارش مستند يک آلودگی
انگیزه شبکه‌های دروغگو از القاء پاک‌بودن بنزین‌های آلوده چیست؟


تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن