تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819950604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفاهم نامه همکاری بین قزوین و ایروان منعقد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تفاهم نامه همکاری بین قزوین و ایروان منعقد شد قزوین- ایرنا- تفاهم نامه همکاری متقابل و تبادل تجربیات در زمینه های اقتصادی، گردشگری، فرهنگی، آموزشی، ورزشی، محیط زیست با حضور معاون امور عمرانی استاندار قزوین، بین شهرداران قزوین و ایروان روز پنجشنبه امضا شد.


به گزارش ایرنا، شهردار قزوین در دیدار و گفت و گو با " تارون مارگاریان" شهردار ایروان ارمنستان با تبریک فرا رسیدن" روز ایروان" گفت: قزوین یکی از شهرهای تاریخی کشور و با قدمت 9 هزار و 300 ساله است و در 400 سال پیش پایتخت کشور ایران بود.
"مسعود نصرتی" با بیان اینکه قزوین دارای زمین های مستعد کشاورزی، آثار متعدد تاریخی و میراثی، بیش از 135 هزار دانشجو و سه هزار و 500 واحد تولیدی است، افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته شهرداری و همراهی و همدلی دیگر دستگاه ها، زمینه های رشد و توسعه روزافزون گردشگری استان فراهم شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه قزوین مدفن چهار تن از پیامبر الهی است و آثار متعدد مذهبی در این شهر وجود دارد، افزود: هم اکنون شهرداری قزوین دبیر مجمع شهرهای اسلامی است.
شهرداری قزوین با اشاره به اینکه قزوین و ایروان در گذشته در مسیر جاده ابریشم بوده است، افزود: در سال 2016 میلادی اجلاس شهرداران جاده ابریشم و با حضور شهرداران 78 شهر خارجی عضو در قزوین برگزار می شود.
نصرتی در ادامه با تاکید بر اشتراکات فرهنگی قزوین و ایروان از شهردار ایروان برای شرکت در اجلاس شهرهای اسلامی به عنوان میهمان و جشن های روز قزوین دعوت کرد.
مارگاریان، شهردار ایروان نیز گفت: ایروان نیز شهری فرهنگی و دارای معماری ارزشمند و با مردمانی مهمان نواز است.
وی با اظهار اینکه شهر ایروان دارای 12 ناحیه شهری می باشد و 65 نفر از نخبگان عضو شورای شهر ایروان می باشند، اظهار کرد: ایروان با شهرداری های تهران، شیراز، اصفهان و تبریز همکاری نزدیکی دارد.
این مسوول امضای تفاهم نامه همکاری بین شهرهای ایروان و قزوین را با هدف تبادل تجربیات امری مهم توصیف کرد و افزود: با توجه به کشتار 1915 ارامنه، بسیاری از مردم کشورش به ایران کوچ کردند که ایرانی ها پناه خوبی برای ارامنه بوده اند که جای تقدیر و قدردانی دارد.
در پایان تفاهم نامه همکاری بین قزوین و ایروان در شش ماده حاوی همکاری های دوجانبه در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، گردشگری، ورزشی، آموزشی، محیط زیست افزایش سرمایه گذاری ها و تبادل تکنولوژیک و نامگذاری های خیابان های دو شهر به نام همدیگر امضا شد.
7389/ 614


24/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن