تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى پذيرد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803334668




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرکز پیشگیری و مدیریت بحران در شهرداری زنجان تشکیل شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: شهردار زنجان : مرکز پیشگیری و مدیریت بحران در شهرداری زنجان تشکیل شده است زنجان - ایرنا - شهردار زنجان گفت: مرکز پیشگیری و مدیریت بحران با کارگرو ه های مربوط به حوادث طبیعی و پدافند غیرعامل در شهرداری زنجان تشکیل شده است.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری زنجان، محسن امین در همایش و کارگاه آموزشی نقش مدیریت شهری در کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهار کرد: شهرداری زنجان تلاش دارد تا با آموزش های همگانی و اشاعه فرهنگ ایمنی با هدف آگاهی بخشیدن به مردم این شهر، برای شناخت و مقابله با بحران های طبیعی و انسان ساخت که امکان وقوع دارند گامی به جلو بردارد.
وی با بیان اینکه ایران یکی از 10 کشور آسیب پذیر جهان در برابر بلایای طبیعی است، افزود: بر اساس آمار از 40 نوع بلایای طبیعی که در جهان به ثبت رسیده 31 نوع آن در کشور ایران به وقوع پیوسته است.
شهردار زنجان با اشاره به اینکه از دیدگاه لرزه خیزی ایران در امتداد کمربند لرزه خیزی آلپ - هیمالیا واقع شده است و در چهارچوب جهانی فلات ایران در محل تلاقی صفحه های شبه جزیره های عربستان و هند واقع شده است، گفت: عمده ترین پیامد حاصل از بلایای طبیعی در شهرها به صورت تخریب و تلفات بروز می کند.
وی خاطر نشان کرد: ارتقا آگاهی شهروندان در جهت ایجاد آمادگی برای پاسخگویی به حوادث و سوانح به عنوان بخشی از برنامه های پیشگیری، می تواند به طور مستقیم آسیب پذیری شهر و اثرات بلایای طبیعی را کاهش دهد و افزایش آمادگی در شهروندان می تواند به عنوان متغیر مستقل عمل کرده و به این ترتیب آمادگی شهروندان روی میزان کاهش آسیب ها موثر است.
امین با بیان اینکه الزام بر ساخت و ساز با استانداردهای موجود و مطابق با آیین نامه 2800 که در جهت کاهش آسیب پذیری شهرها می تواند موثر باشد و ساخت و سازهای اصولی نیز می تواند به عنوان متغیر مستقل دیگری عمل کند و یا تعداد ابنیه ای که اصول لازم در ساخت آنها رعایت می شود، گفت: شهرسازی و برنامه ریزی شهری و رعایت استانداردها و ضوابط کاربری های شهری نیز متغیر دیگری است که کاهش آسیب پذیری شهری را سبب می شود.
وی با اشاره به اینکه استان زنجان به دلیل موقعیت جغرافیایی، گستردگی، تنوع آب و هوایی و اقلیمی خود دستخوش بسیاری از حوادث و سوانح طبیعی است، بیان کرد: از 31 نوع بلایای طبیعی که در کشورمان به ثبت رسیده زمینه وقوع 18 نوع آن در این استان وجود دارد که وقوع آنها خسارات جانی و مالی بسیاری به بار می آورند که بیشترین میزان خسارات ناشی از وقوع زلزله، سیل، طغیان رودخانه ها و صاعقه است.
شهردار زنجان با بیان اینکه شهرداری ها را می توان یکی از مهمترین ارگان های متولی امور مربوط به مدیریت بحران شهری برشمرد، افزود: مسولیت خدمات شهری بر عهده شهرداری بوده و متولی اموری مانند آتش نشانی و خدمات ایمنی، عمران شهری، حمل و نقل شهری، مدیریت پسماند و دفع مواد زاید و دفن اموات است.
وی با اشاره به اینکه می توان در شرایط عادی در این زمینه ها خدمات بی شماری را به شهروندان ارایه کرد، تصریح کرد: برنامه ریزی و نظارت بر ساخت و سازهای استاندارد و ایمن، تهیه و اجرای برنامه های پیشگیری از حوادث، مطالعه و شناسایی مناطق و مراکز مخاطره آمیز و اقدام در جهت رفع آن، تهیه امکانات، تجهیزات و ملزومات مورد نیاز جهت مقابله با حوادث، شناسایی و مشخص کردن مناطق امن جهت اسکان موقت آسیب دیدگان در حوادث، آموزش شهروندان جهت خود امدادی و پیشگیری از حوادث و تهیه برنامه های مقابله از جمله مهمترین این خدمات است.
امین با بیان اینکه از پیش مشخص کردن نقش و مسوولیت مدیران شهری بر اساس برنامه های جامع مدیریت بحران بلایای طبیعی در سطح شهرداری ها، استانداری ها و سایر دستگاه ها مرتبط در کشور از جمله اولویت های مهم در این بخش است، تصریح کرد: با توجه به نقش مهم شهرداری در مدیریت شهری و با مروری بر جایگاه سازمان ها و دستگاه های اجرایی متولی و دخیل در امر مدیریت بحران شهری در کشورهای پیشرفته، شهرداری و سازمان تابعه با توجه به پتانسیل موجود نقش ویژه و اساسی در این خصوص می توانند داشته باشد.
7319/596


24/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن