تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام مى‏گيرد و تصويب آن در شب بيست ويكم و تنفيذ آن در شب بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802888060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد از پایبندی آمریکا به توافقنامه امنیتی/ برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی در افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
انتقاد از پایبندی آمریکا به توافقنامه امنیتی/ برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی در "افغانستان"
شلیک 190 راکت به کنر، انتقاد از پایبندی آمریکا به توافقنامه امنیتی و برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی در افغانستان از جمله تحولات مهم این کشور به شمار می رود.


به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،  به نقل از رسانه های افغان، صدیق صدیقی سخنگوی وزارت کشور افغانستان در یک نشست خبری اعلام کرد که نظامیان پاکستانی 190 راکت را در 24 ساعت گذشته به کنر شلیک کردند.

بر این اساس در جریان سال های اخیر نظامیان پاکستان همواره به سمت ولایت کنر راکت پراکنی کرده اند که به گفته دولت افغانستان این اقدام پاکستان تجاوز آشکار به این کشور تلقی می‌ شود.

بر اساس مفاد پیمان امنیتی، آمریکا متعهد شده است که از افغانستان در برار تجاوزات خارجی دفاع می‌ کند، این درحالیست که تاکنون آمریکا واکنشی به حملات راکتی پاکستان نشان نداده است.

خبر دیگر اینکه عثمانی فراهی عضو مجلس نمایندگان افغانستان روز گذشته در نشست عمومی مجلس گفت: آمریکا نسبت به توافقنامه امنیتی بی تفاوت بوده و به تعهدات خود عمل نمی‌ کند.

این عضو مجلس از حکومت افغانستان خواست که در مورد عملکرد آمریکا موضع جدی بگیرد تا ایالات متحده طبق مفاد توافق‌ نامه از افغانستان در مقابل تجاوزات پاکستان حمایت کند.

رسانه های افغان همچنین از برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی در امروز یکشنبه در اعتراض به اشغال افغانستان توسط آمریکا و ناتو و دفاع از مقاومت مردم کوبانی در پاسخ به فراخوان حزب همبستگی افغانستان خبر دادند.

معترضان در این تظاهرات که از ساعت 9:30  از مقابل سینمای پامیر برگزار شد، شعارهایی همچون " باهمبستگی و خیزش مردمی، اشغالگران و وطنفروشان را نابود کنیم!" را سر دادند.

خبر دیگر اینکه بر اساس نتایج یک نظر سنجی انجام شده در افغانستان،  46 درصد افغان ها خواهان قرار گرفتن امنیت در اولویت کاری رئیس جمهوری این کشور هستند.

این نظرسنجی از سوی روزنامه هشت صبح در شش شاخص امنیت، آزادی بیان و حقوق بشر، مبارزه با فساد، اشتغال و معیشت، معارف و تحصیلات عالی و سیاست خارجی و در 34 ولایت افغانستان به مدت یک ماه انجام شد.

همچنین 29 درصد مردم ایجاد اشتغال، 11 درصد ارتقای معارف و تحصیلات عالی، هشت درصد مبارزه با فساد و 2.4 درصد آزادی بیان و سیاست خارجی را از جمله اولویت های مهم دستور کار رئیس جمهور معرفی کردند.

در نتایج این نظرسنجی آمده است که 65 درصد مردم افغان موافق با پاسخ به حملات راکتی پاکستان از سوی دولت بوده و 40 درصد خواهان حذف آزمون کنکور از دانشگاه های دولتی و 40 درصد مخالف آن هستند.

در شاخص مبارزه با فساد 90 درصد از افراد موافق هستند که باید مبارزه با فساد از مقامات بلند پایه آغاز شود. در این تظرسنجی شش هزار و 830 نفر شرکت کردند که 68.3 درصد را مردان و 31.5 درصد را زنان تشکیل دادند./انتهای یپام



منبع: خبرگزاري مهر




تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن