تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798345091




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش آمار مرگ و مير در ايران به ويژه بيماري‌هاي قلبي و عروقي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ مهر ۱۳۹۳ (۱۹:۴ب.ظ)
هشدار وزير بهداشت؛ افزايش آمار مرگ و مير در ايران به ويژه بيماري‌هاي قلبي و عروقي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با بيان اين که آمار مرگ و مير در ايران؛ به ويژه بيماري‌هاي قلبي و عروقي در رتبه‌هاي نخست به زندگي قرار دارد، گفت: چربي اشباع و چربي با ترانس بالا در افزايش مرگ و مير مؤثر هستند.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد حسن هاشمي روز چهارشنبه در همايش روز جهاني غذا افزود: سرانه مصرف روغن طي سال‌هاي ۸۷ تا ۹۰، ۲۰۰ درصد اضافه شده که اين وزارتخانه مصمم است مصرف روغن را طي ۳ سال آينده با برنامه ريزي دقيق کاهش دهد.
وي تصريح کرد: سرانه مصرف روغن بايد طي ۳ سال آينده با برنامه ريزي‌هايي که انجام داده‌ايم حدود ۲۰ درصد کاهش يابد و صنايع غذايي و توليدکنندگان بايد اين وزارتخانه را در کاهش مصرف روغن کمک کنند.
وي با اشاره به مصرف زياد نمک در بين مردم گفت: هم اکنون مصرف نمک در بين هموطنان دو و نيم برابر بيشتر از استاندارد جهاني است و هر روز تعداد زيادي از افراد به دليل کم توجهي و مصرف بي‌رويه نمک جان خود را از دست مي‌دهند.
وزير بهداشت تصريح کرد: سياست‌هاي وزارت بهداشت کاهش سالانه ۱۰ درصد نمک دريافتي است که صنايع غذايي نيز بايد به توليد مواد غذايي کم نمک توجه داشته باشند.
وزير بهداشت، با بيان اين که مصرف روغن و اسيدهاي چرب در کشور بالا است، گفت: سرانه مصرف روغن هر ايراني حدود 3 کيلوگرم است.
وي افزود: هم اکنون ۱۲ هزار واحد توليدي در کشور به توليد مواد غذايي مي‌پردازند که ۴۵ هزار و ۵۵۰ پروانه بهداشتي براي توليدات و محصولات غذايي صادر شده که ۲۵ درصد درآمد خانوار شهري را تامين مواد غذايي تشکيل مي‌دهد و رونق اين صنعت بسيار مهم است.
وي با بيان اين که صادرات مواد غذايي به کشورهاي خارجي زياد نيست، گفت: سالانه حدود ۱. ۳ ميليارد تومان صادرات محصولات غذايي داريم که از آمادگي بازارهاي بين المللي براي صادرات محصولات غذايي خود استقبال مي‌کنيم.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي نسبت به اضافه مصرف ۳۰ درصدي شکر در کشور هشدار داد.
هاشمي گفت: طبق اعلام سازمان جهاني بهداشت، ميزان دريافت شکر در روز بايد حداکثر ۱۰ درصد کالري دريافتي باشد در حاليکه طي سال‌هاي ۸۷ تا ۹۰ ميزان شکر دريافتي ۳۰ درصد افزايش يافته است که اين نشان از افزايش شاخص ۲۱. ۱ به ۲۳. ۹ کيلوگرم بوده‌ايم.
وي تصريح کرد: همچنين ۲. ۵ برابر بيش از ميانگين جهاني نمک مصرف مي‌کنيم که باعث فشار خون، گرفتگي رگ‌ها و بروز سکته مي‌شود به همين دليل در برنامه وزارت بهداشت کاهش سالانه ۱۰ درصد نمک دريافتي در دستور کار قرار گرفته است.
وزير بهداشت گفت: محدود کردن قند و نمک در منابع غذايي از برنامه‌هاي ديگر وزارتخانه است؛ چرا که بيماري‌هاي قلبي به عنوان رتبه اول مرگ و مير در کشور است.
هاشمي با بيان اينکه ۵۰ درصد جمعيت کشور افزايش وزن دارند به همين دليل بايد انرژي دريافتي مردم محدود شود و تغيير الگو در مصرف چربي‌ها از اشباع به غيراشباع و حذف ترانس از روغن‌هاي خوراکي، شکلات، شيريني انجام شود.
وزير بهداشت گفت: طبق سند ابلاغي از سوي رهبر، بايد به صورت عادلانه سبد غذايي سالم و کافي در اختيار مردم قرار بگيرد در اين سند بر پيشگيري بر درمان و اصلاح سبک زندگي تأکيد شده است.
هاشمي با بيان اينکه موضوعات غذا و هوا در کشور به صورت علمي و جدي پيگيري مي‌شود، گفت: نبايد اجازه دهيم اين موضوعات به نگاه‌هاي سياسي آلوده شود.
هاشمي تصريح کرد: در صورتي که سخني يا اقدامي صورت مي‌گيرد همه موظف هستند براي رعايت حقوق مردم از حاشيه‌ها پرهيز کنند و در مسير منطقي و علمي حرکت کنند.
وي همچنين تأکيد کرد: بايد مراقب باشيم و موارد هشدار دهنده‌اي که اعلام مي‌کنيم باعث ترساندن مردم نشود؛ چرا که اين هشدار‌ها يک آسيب رواني محسوب مي‌شود.
وي با اشاره به برنامه برچسب گذاري مواد غذايي گفت: ظرف يک و نيم سال آينده بر روي تمام مواد غذايي علايم هشدار دهنده نصب مي‌شود.
هاشمي گفت: با اجراي اين طرح هموطنان مي‌دانند که کدام مواد مجاز و کدام غيرمجاز است.
وزير بهداشت گفت: ليست فرآورده‌هاي آسيب رسان تهيه و تحويل سازمان هاي مربوطه شده است، توسعه و پايش محصولات غذايي با نظارت عمومي، پايش باقي مانده سموم و آفت کش‌ها در محصولات کشاورزي، غني سازي مواد غذايي، افزايش مصرف ريز مغذي‌ها و برچسب گذاري مواد غذايي، از جمله برنامه‌هايي است که در وزارت بهداشت دنبال مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن