تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804361959




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک هزار و 495 دهیار زن در کشور فعالیت می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل سازمان شهرداریهاودهیاریهای وزارت کشور: یک هزار و 495 دهیار زن در کشور فعالیت می کنند تهران بزرگ - ایرنا - مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور گفت: هم اکنون یک هزار و 495 دهیار زن در مدیریت روستاهای کشور فعالیت می کنند.


مجید عبداللهی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا در ورامین گفت: در حال حاضر 30هزار و 460 دهیاری در کل کشور مستقر می باشد که خدمات مناسبی را به روستائیان ارائه می دهند که مدیریت یک هزارو 495 دهیاری توسط بانوان صورت می گیرد که این نشان از توجه نظام به مدیریت بانوان در کشور دارد .
وی گفت : وزارت کشور در راستای اجرای مفاد بند هـ تبصره 9 قانون بودجه سال 93 کشور، اقدام به تهیه 2 هزار و 800 دستگاه انواع ماشین آلات خدماتی و عمرانی نموده و آن را بین 16 هزار و 583 دستگاه عمرانی در اختیار دهیاری ها تقسیم می کند.
به گفته عبدالهی با وارد شدن این ماشین آلات، بخش عمده ای از جمعیت روستایی کشور مجددا زیر پوشش خدمات روستایی ازجمله جمع آوری زباله و پسماند، ایمنی و آتش نشانی و خدمات عمرانی قرار می گیرند و به زودی شاهد جهشی بسیاری چشمگیر در روستاها خواهیم بود.
وی افزود: در حال حاضر 7 هزا رو 500 روستا تحت پوشش مدیریت پسماند زباله قرار دارند و با ورود ماشین آلات مکانیزه جدید ، شش هزار روستای دیگر کشور از خدمات جمع آوری مکانیزه زباله بهره مند می شوند و این خدمتی است که مطمئناً تا پایان سال جاری روستائیان به صورت ملموس آن را مشاهده خواهند کرد.
مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور گفت: وزارت کشور در اقدامی ساختاری به دولت پیشنهاد داده که کارگروه توسعه کشاورزی عشایری ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان تشکیل شود تا مشکلات روستائیان به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد .
وی اظهار داشت: تا کنون کارگروه های متعددی در شورای برنامه ریزی استان به صورت مجزا به مسائل روستاها می پرداختند که ایجاد کارگروه ویژه به پیشنهاد وزارت کشور دو هفته پیش در کمیته تخصصی کمیسون اجتماعی دولت به تصویب رسید و آماده تصویب در صحن علنی هیأت وزیران است که با تصویب این موضوع گام بزرگ ساختاری در سطح استان ها برای مدیریت روستایی صورت می گیرد.
عبدالهی گفت: یکی از مهمترین برنامه ها در حوزه روستایی، حفظ هویت روستا است و این فعالیت باید در سطح 63 هزار 125 آبادی کشور و 37 هزا رو 700 به گونه ای انجام شود تا هویت کالبدی و فضای روستا حفظ گردد و در این میان نقش دهیاری و مدیریت روستایی بسیار تأثیرگذار است زیرا پروانه ساخت توسط دهیاری ها صادر می شود و دهیاران باید تلاش نمایند که نمای روستا متناسب با معماری بومی و محلی باشد .
مدیرکل سازمان شهرداریهاودهیاریهای وزارت کشور گفت: در قانون برنامه پنجم توسعه دولت ملزم شده که معماری بومی و محلی را ترویج کند و در سند چشم انداز و سیاست ها ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری هویت بخشی به سیما و منظر روستا مورد تأکید قرار داشته است که مصداق عینی این موضوع در طرح های توسعه و صدور پروانه های ساخت دنبال می شود.
عبداللهی بیان داشت: در کنار هویت کالبدی، هویت اجتماعی روستا و کارکرد اقتصادی آن باید حفظ شود تا مظاهر تجدد با حفظ قالب بومی ، محلی و اسلامی وارد روستا شود.
تهرام/7254**1565


23/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن