تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799287746




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگران حاشيه نشيني ها نيستيم، بافت فرسوده مشکل ساز است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ مهر ۱۳۹۳ (۱۸:۴ب.ظ)
فياض پور بيان کرد: نگران حاشيه نشيني ها نيستيم، بافت فرسوده مشکل ساز است امروزه نگراني در خصوص مقاوم سازي خانه هاي حاشيه نشيني در شيراز وجود ندارد و تنها نگراني ما در بافت فرسوده است که به دليل نبود مالکين در بافت فرسوده قادر نخواهيم بود اقدامات مقاوم سازي را انجام بدهيم اما شهرک سعدي در گدشته بدون نظارت مهاجرت صورت گرفته و در تلاش هستيم که مقاوم سازي خانه هاي شهرک سعدي را دنبال کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن فياض پور ظهر در حاشيه سمينار يک روزه مديريت بحران با رويکرد زلزله در جمع خبرنگاران حضور يافت و افزود: امروزه نگراني در خصوص مقاوم سازي خانه هاي حاشيه نشيني در شيراز وجود ندارد و تنها نگراني ما در بافت فرسوده است که به دليل نبود مالکين در بافت فرسوده قادر نخواهيم بود اقدامات مقاوم سازي را انجام بدهيم اما شهرک سعدي در گدشته بدون نظارت مهاجرت صورت گرفته و در تلاش هستيم که مقاوم سازي خانه هاي شهرک سعدي را دنبال کنيم.
وي اضافه کرد: تا قبل از زلزله بم، زبان و ادبيات مشترک در نظام اجرايي و نظارتي وجود نداشت که اين زلزله موجب هشداري جدي براي وضع قوانين اجرايي درامد که در اين زمينه نظارت‌ها و به کار بردن مصالح ساختماني با کيفيت هم مورد غفلت قرار گرفته بود.
فياض پور ادامه داد: نظام مهندسي روستايي نيز مدت کوتاهي است که مورد توجه قرار گرفته و اين سازمان نيز پس از زلزله بم و به خاطر رسيدن تدبير مشترک براي حل مشکل راه‌اندازي شده است.
مديرکل بحران استانداري فارس در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه ايران جز 10 کشور حادثه خيز دنيا است که از 40 مورد حادثه طبيعي که در دنيا به وقوع مي‌پيوندند بيش از 30 مورد آن در کشور ما به ثبت رسيده، گفت: خطرپذيري ايران هزار برابر کشور ژاپن است.
وي تاکيد کرد:بايد در اينگونه سمينارها پاسخ به اين سوال داده شود که چرا بايد آسيب پذيري ايران از کشور ژاپن يک هزار برابر بيشتر گزارش شود.
درادامه رئيس دانشگاه صنعتي شيراز نيز گفت: بهترين مديريت در بحران اين خواهد بود که به گونه‌اي برنامه ريزي شود که بحران جديدي ايجاد نشود.
مقدسي با تاکيد براينکه در استان فارس پيشگيري از بحران بايد به صورت تخصصي تر مورد ارزيابي قرار گيرد، گفت: در زمانهاي گذشته زلزله‌هايي در برخي از نقاط استان رخ مي داد خسارت جاني و مالي زيادي در بر داشت اما امروز بسياري از افراد از وجود زلزله در استان خبر ندارند ودر برابر زلزله هاي کم ريشتر بذليل مقاوم سازي خانه ها چندان ذغذغه اي ندارند.
رئيس دانشگاه صنعتي شيراز در بخش ديگري از سخنان خود ضمن تشريح برخي از فعاليت‌هاي دانشگاه صنعتي شيراز، از اجراي طرح جامع اين دانشگاه در 300 هزار متر زيربنا در شهر صدرا خبر داد و بيان کرد: اين طرح که با هدف همکاري و کمک رساني به استان و با هدف تحقيقات علمي و فني در حال اجرا است، از پيشرفت فيزيکي خوبي برخوردار است.
مدير کل راه وشهرسازي استان فارس نيز گفت: عملکرد مهندسي اصولي در ايران بر اين است که بتوانيم در وقوع رخداد بلاياي طبيعي با مديريت صحيح رخداد به بحران تبديل نشود.
هوشنگ عشايري با بيان اينکه در صورت عملکرد مثبت مهندسين راه و ساختمان مي‌توان از بروز بحران‌هاي طبيعي در حوزه ساختمان‌هاي مسکوني جلوگيري کرد، گفت: در حوزه ايمني فرآيند اتفاقات طبيعي در يک جامعه از اهميت بسياري برخوردار است که ضروري است اين موضوع را بعنوان يک اصل به تمامي دست اندرکاران تاکيد شود.
وي ياد آور شد: به طور ميانگين در هر دو سال با وقوع يک حادثه يک بحران تعريف مي شود که در صورت عدم مديريت صحيح به يک بحران تبديل مي شود.
عشايري ياد آور شد: در گذشته ترس از زلزله هاي 4 ريشتري داشتيم اما در حال حاضر تنها در استان فارس سالانه زلزله هايي با 5 ريشتر رخ مي دهد که با مديريت صحيح شاهد هستيم که هيچگونه خسارت مالي وجاني به همراه ندارد.
در اين سمينار يک روزه کارگاه هاي آموزشي با حضور برخي از اساتيد دانشگاه شيراز برگزار وراه کارهاي مقابله با وقوع حواد طبيعي مطرح شد.
در اين سمينار يک روزه آموزشي مديرت بحران با رويکرد زلزله چندان مورد استقبال دعوت شدگان قرار نگرفت وبا صندلي هاي خالي برگزار شد که مدير کل بحران استانداري فارس نسبت به اين موضوع از مسئولين گلايه مند شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن