تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798674107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هجمه‌هاي حقوق بشري جنگ رواني سخيف و مفتضحانه کشورهاي غربي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ مهر ۱۳۹۳ (۱۷:۵۸ب.ظ)
رئيس قوه قضاييه: هجمه‌هاي حقوق بشري جنگ رواني سخيف و مفتضحانه کشورهاي غربي است رئيس قوه قضاييه هجمه‌هاي حقوق بشري عليه جمهوري اسلامي را «جنگي رواني» دانست که به نحو «سخيف و مفتضحانه» از سوي کشورهاي غربي به راه افتاده است و هرروز بيش ازگذشته «غير مستند» بودن آن آشکار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي، افزايش ميزان «دروغ ‌پردازي» در هجمه‌هاي حقوق بشري عليه جمهوري اسلامي را «عجيب» توصيف کرد و گفت: غربي‌ها اين روزها با به کارگيري همه ابزارها و رسانه‌هايي که در اختيار دارند احکام صادره در دستگاه قضايي، همچنين تعاملات سياسي و اجتماعي مردم و نظام را مورد هجمه قرار مي‌دهند، اما آن قدر دروغ‌هاي بزرگ در اين هجمه‌ها وجود دارد که هر کسي آنها را بشنود، متوجه مي‌شود يک جنگ رواني سخيف و خالي از استناد برپا کرده‌اند.
رئيس دستگاه قضا با اشاره به نحوه اطلاع رساني يک شبکه تلويزيوني وابسته به آمريکا درباره نحوه صدور حکم اعدام يک نفر در کشور اظهار کرد: در آن برنامه مجري و يک به اصطلاح حقوقدان که از عناصر ضد انقلاب و وابسته بوده و ازابتداي انقلاب اسلامي هم به مسير ديگري رفته است، مدعي شده‌اند که دليل اعدام، عقيده شخص محکوم بوده و اين حکم برخلاف نظر ديوان عالي و با دستور شخص رئيس قوه قضاييه صادر شده است که اين يک دروغ مسلم است.
آيت الله آملي لاريجاني افزود: اگر معاندان ومخالفان جمهوري اسلامي کوچکترين اطلاعي ازقوانين موضوعه در جمهوري اسلامي داشته باشند مي‌دانند که رئيس قوه قضاييه هرگز رأي ماهوي صادر نمي‌کند و مراحل تحقيقات، رسيدگي و صدور حکم و قطعيت آن در قوانين مصرح تعريف قانوني خود را دارد.
رئيس قوه قضاييه تصريح کرد: کساني که مي‌خواهند عليه جمهوري اسلامي دروغ‌پردازي کنند لااقل چيزي بگويند که قابل باور باشد، مگر رئيس قوه قضاييه دادگاه و محکمه دارد که رأي صادر کند؟ صدور آراي قضايي جزو وظايف محاکم است؛ البته دروغ پردازان سالهاست که مي‌خواهند القا کنند در قوه قضاييه قانون حاکم نيست و يک شخص است که رأي صادر مي‌کند که اين دروغ محض توهين به قضات شريف دادگستري و همان جنگ رواني براي تخريب نظام قضايي ايران است.
آيت الله آملي لاريجاني با تأکيد بر اينکه با وجود انواع محاکم در نظام قضايي کشور، صدور رأي ماهوي از سوي رئيس قوه قضاييه معنا ندارد، تأکيد کرد حتي در متن ماده 18 قانون اصلاح قانون تشکيل دادگاههاي عمومي و انقلاب آمده است که اگر رئيس قوه قضاييه رأيي را خلاف بيّن شرع تشخيص داد، اين از طرق اعاده دادرسي است و معناي اعاده دادرسي روشن است.
رئيس دستگاه قضايي ادعاي رسانه‌هاي غربي درباره پرونده اعدام اخير مبني بر اجراي حکم با وجود نقض حکم در ديوان‌عالي را جنگ رواني عليه نظام جمهوري اسلامي دانست که بسيار ناشيانه و مفتضحانه تنظيم شده است و گفت: اعاده دادرسي در ديوان عالي كشور و يا تجديدنظر نسبت به آراي محاكم كيفري استان نيز داراي روندي طبيعي است؛ موارد بسياري وجود دارد که يک شعبه ديوان رأيي را نقض مي‌کند و به مرجع صدور رأي بدوي ارجاع مي‌دهد اما در دادگاه بدوي بر آن اصرار مي‌شود و دوباره به ديوان باز مي‌گردد.
آيت الله آملي لاريجاني اکثر هجمه‌هاي حقوق بشري عليه جمهوري اسلامي را بيان «ادعاهاي غير مستند» ارزيابي کرد و افزود: در برخي موارد نيز که مستنداتي وجود دارد، به اختلاف مبنايي ما با غربي‌ها باز مي‌گردد. به عنوان نمونه در گزارش دبيرکل سازمان ملل پذيرفته شده است که حق قصاص در قوانين ايران از حقوق اولياء دم است اما خواستار توقف صدور احکام قصاص از ناحيه دولت يا حكومت شده‌اند که به آنها بايد گفت اين موضوع چه ربطي به شما دارد؟ حتي بر اساس اسناد بين‌المللي حقوق بشري، قوانين داخلي، به جز چند مورد استثنايي، بايد از سوي مراجع بين‌المللي محترم شمرده شود و اين در حالي است که 98 درصد مردم ايران به قانون اساسي جمهوري اسلامي رأي دادند و اين قانون به صراحت اجراي احکام اسلامي را خواستار شده است.
آيت ا... آملي لاريجاني با تأکيد بر اينکه هجمه‌هاي حقوق بشري، دستگاه قضايي را از عمل به قانون باز نخواهد داشت اظهار کرد: هر چه هجمه‌ها و دروغ‌پردازي‌ها بيشتر شود افکار عمومي نيز بيش از پيش بي اعتباري اين ادعاها را در مي‌يابند و همچنين قضات متعهد و قاطع ما را در مسير اجراي عدالت مصمم‌تر مي‌کند.
رئيس دستگاه قضا در بخش ديگري از سخنانش هفته نيروي انتظامي را گرامي داشت و از همکاري ضابطان قضايي با دستگاه قضايي تشکر کرد و همچنين شهادت تعدادي از کارکنان نيروهاي انتظامي را در سانحه اخير سقوط هواپيما تسليت گفت.
رئيس دستگاه قضا در ابتداي جلسه امروز مسئولان عالي قضايي با تبريک و تهنيت عيد غدير خم يادآور شد که حادثه غدير خم در ميان عامه و خاصه (سني و شيعه) به صورت متواتر نقل شده است به طوري که کسي در تواتر روايت غدير ترديد ندارد، هر چند در معناي برخي از الفاظ و تفسير آنها اختلاف نظرهايي وجود دارد.
آيت الله آملي لاريجاني با بيان اينکه اهل سنت از هفتاد طريق يا بيشتر روايت غدير را نقل کرده‌اند، گفت: آنقدر مسئله غديرخم مورد قبول اهل علم در ميان خاصه و عامه بوده‌ است كه حتي علاوه بر کتاب‌هاي قديمي تفسيري وکلامي، در کتاب‌هاي لغوي نيز اين روايت مورد استناد قرار گرفته است يعني اين قدر مشهور بود که گاهي در كتب لغت در معناي ولي و مولي به حادثه غديرخم و اين لفظ اشاره کرده‌اند.
آيت الله آملي لاريجاني در ادامه مضمون روايت غدير را مورد توجه قرار داد و گفت: پيامبر (ص) فرمودند: «من کنت مولاه فهذا عليٌ مولاه» که معناي آن خصوصاً به لحاظ بستري که اين لفظ القا شده، روشن است. اين حرف درستي است که مولا در عربي معاني بسيارمتعددي دارد ولي خيلي اشتباه است که ما هر روايت وارده را به صرف تعدد معاني که در لغت آمده بخواهيم معنا کنيم زيرا در معناي کلام، قرائن حالي و مقالي دخيل هستند. اينکه پيامبر(ص) در ابتداي برخي روايت غدير از حجه الوداع تعبير فرمودند به «کانّي دعيت فاجبت: گويي دعوت شدم به عالم ديگري و اجابت کردم.» به نحوي ارتحال خودشان را از اين عالم، حکايت مي‌کنند. همچنين اينكه ايشان همه حجاج را برگردانند، در يک صحراي سوزان جمع کنند و فقط بخواهند بگويند که هر کس مرا دوست دارد علي را دوست داشته باشد. معلوم است که مسئله بسيار مهمتري مطرح است.
رئيس قوه قضاييه با استناد به آيه شريفه «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاس» گفت: عبارت «وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ» نيز شاهدي بر اهميت جريان نصب وليّ و خليفه است چرا که مي‌فرمايد اگر اين کار را انجام ندهي اگر آن مطلبي که بايد ابلاغ کني، ابلاغ نکني اصلاً رسالتت را انجام نداده‌اي؛ آيا مي‌شود اين تعبير فقط براي دوست داشتن باشد؟ يا اينکه از عبارت «وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاس» معلوم است چيزي بوده که کساني از ابرازش ناراحت مي‌شدند ممکن بود جرياني راه بيندازند که پيامبر(ص) شايد خائف بود از اينکه مسئله‌اي براي امت اسلامي پيش بيايد.
آيت الله آملي لاريجاني با تأکيد بر اينکه ولايت باطني ائمه عليهم السلام، امري جعلي و قراردادي نيست، بلکه واقعيتي تکويني است اظهار کرد: در غدير خم هم نوعي اِخبار به ولايت باطني است و هم تشريع امامت و ولايت که آثار خاصه خودش را در زندگي مومنان و مسملين دارد.
رئيس دستگاه قضا با بيان اينکه ولايت تشريعي امام و نصب خليفه براي تمشيت امور زندگي مسلمانان و مومنين است افزود: همان طور که اخيراً هم مقام معظم رهبري به آن تاکيد کرده‌اند و شايد گاهي مغفول ‌افتاده، اين است که اين بيان، استدلال محکمي عليه کساني است که مي‌گويند اسلام و يا همه اديان با بعد فردي انسان کار دارند و امور زندگي اجتماعي و ابعاد سياسي و اقتصادي آن بايد با عقل خودکار عقلاً بگذرد بنابراين آنچه مربوط به بيع و نکاح و طلاق و غيره است، جزو دين نيست، نفس نصب حضرت اميرالمومنين(ع) به عنوان خليفه بعد از پيامبر (ص) و امام که رهبري يک امت را بر عهده دارد از بهترين ادله براي بطلان تفکر سکولاري در بحث‌هاي روشن‌فکري است. آيا اگر واقعاً ماهيت اسلام في حد ذاته امور اجتماعي و سياسي و اقتصادي و غير آن را اقتضا نمي‌کرد، معقول بود که پيامبر(ص) با چنين تاکيدي همه را در آن صحراي سوزان جمع کنند و چيزي را بفرمايند که لازمه اسلام نيست؟ چه آنكه نصب امام و وليّ براي حكومت است و تبليغ دين و بيان شريعت. بنابراين حادثه غدير يکي از ادله روشن بر اين واقعيت است که امامت امت و حکومت هم واقعاً جزو اسلام و از متممات رسالت پيامبر (ص) است.
آيت الله آملي لاريجاني در تبيين بعد معنوي امامت تصريح کرد: آيات قرآني و همين طور روايات در نشان دادن مقامات اوليا الهي و ائمه اطهار براي شناختن انسان و مقامات انسان بهترين سند هستند. آن امانتي که خداوند در آيه «انَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ عَلَى السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَيْنَ أَن يَحْمِلْنَهَا » مطرح کرده است، امانت ولايت بودکه انسان کامل آن را حمل مي‌کند. ما به همه برادران خود در عالم اسلام عرض مي‌کنيم که نعمت ولايت يک نعمت الهي است که بايد آن را پاس بداريم.
رئيس قوه قضاييه با بيان اينکه نورانيت اهل بيت (ع) نورانيتي تکويني و واقعي است که شعاع نور آنها در قلوب مومنين اظهر من الشمس است، افزود: حيف است که به دست خودمان، خود را از اين انوار الهي محروم کنيم. ما اميدواريم که همه مومنين و همه مسلمين از مواهب اين نعمت الهي بهره‌مند باشند و خودشان را محروم نکنند. ما انسان‌ها در بستر مسير بي‌پاياني قرار داريم و بايد شاکله عالم را که بر اساس آن حق متعال اصل و محور است و بقيه همه به او قائمند، بپذيريم. همچنين بايد بپذيريم که انوار الهي بدون واسطه به دست ما نمي‌رسد و بر حسب روايات، ائمه اطهار(ع) انوار واسطه هستند. ساحت حق ساحتي نيست که هر کسي بدون واسطه به آن ورود پيدا کند، بلکه بايد از طرقش وارد شد که آن طرق، طرق اهل بيت (ع) است.
درجلسه امروز مسئولان عالي قضايي رئيس سازمان بازرسي کل کشور گزارشي از فعاليت‌هاي صورت گرفته در اين سازمان را ارائه کرد. همچنين چگونگي تدوين برنامه قضايي در لايحه برنامه ششم توسعه کشور و نيز لايحه وکالت مورد بحث و بررسي قرار گرفت و معاون فرهنگي قوه قضاييه نيز گزارشي از همايش روساي کل دادگستري در مشهد را ارائه کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن