تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805171920




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابتکار:مرزهای سیاسی کشورها مانع حل مباحث زیست محیطی نمی شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: در دیدار با سفیر سوئیس مطرح شد؛ ابتکار:مرزهای سیاسی کشورها مانع حل مباحث زیست محیطی نمی شود تهران- ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: محیط زیست موضوعی جهانی است و مرزهای سیاسی شناخته شده میان کشورها نمی تواند مانعی برای حل و فصل مباحث محیط زیستی و اشتراک تجربیات در این حوزه باشد.


به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، معصومه ابتکار در دیدار با " جولیو هاس " سفیر سوییس در تهران بر گسترش همکاری های دو جانبه در زمینه مسایل مربوط به محیط زیست تاکید کرد.
ابتکار در این دیدار با یادآوری اهمیت جهانی محیط زیست و تاثیرات جهانی معضلات ناشی از آسیب های وارد شده به محیط زیست، اظهار کرد: محیط زیست موضوعی جهانی است و مرزهای سیاسی شناخته شده میان کشورها نمی تواند مانعی برای حل و فصل مباحث محیط زیستی و اشتراک تجربیات در این حوزه باشد، معتقدیم همه کشورهای جهان برای رفع چالش های این حوزه باید با هم همکاری کنند.
وی با اشاره به آثار سوء اقدامات مخرب و تهدید کننده محیط زیستی در جهان که منجر به تغییرات آب و هوا و پدیده گرمایش در جهان شده است، گفت: تاثیرات سوء این موضوع در منطقه ما منتج به خشک شدن تالاب ها و در معرض خطر قرار گرفتن تنوع زیستی تالاب ها به دلیل تاثیر پذیری آن ها از تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین شده است.
معاون رییس جمهوری ادامه داد: همین موضوع در ایران سبب چالش بزرگی شده است و آن اینکه شاهد تابستانی طولانی و سخت و پاییزی کم باران هستیم.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به توانایی های ایران و سوییس در زمینه های مختلف، افزود: دو کشور می توانند در زمینه های دو یا چند جانبه محیط زیستی از قبیل تغییرات آب و هوا، رفع آلودگی هوا، بهبود کیفیت هوا، بهینه سازی مصرف انرژی و آب، استفاده از انرژی های نو و تجدید پذیر نظیر خورشید و باد با یکدیگر همکاری و تبادل تجربیات و دانش داشته باشند.
*** معاهده های استکهلم، بازل و رامسر، فرصتی برای توسعه همکاری ها
وی با اشاره به میزبانی مرکز منطقه ای استکهلم و بازل از سوی ایران، گفت: همچنین مرکز منطقه ای رامسر با عضویت 23 کشور فعالیت های خود را پیگیری می کند و سوییس می تواند حمایت های علمی و فنی خود را در زمینه حفاظت از محیط زیست کشورهای عضو در زمینه حفاظت از تالاب ها و به صورت برگزاری کارگاه های آموزشی مشترک از این فعالیت ها نشان دهد.
ابتکار به همکاری ایران با گروه 77 و چین در زمینه تغییرات آب و هوایی اشاره کرد و افزود: دو کشور می توانند در خصوص این موضوعات همکاری های خود را گسترش بخشند.
ابتکار با بیان نمونه هایی از همکاری های مشترک محیط زیست ایران و سازمان های مردم نهاد این حوزه در زمینه هایی همچون حفاظت از تالاب ها، حفظ تنوع زیستی و حیات وحش، استفاده از توان سمن های محیط زیست دو کشور و ایجاد همکاری های مشترک بین این گروه ها را از دیگر زمینه های همکاری دو کشور نام برد.
معاون رییس جمهوری افزود: ایران تمایل دارد از تجربیات کشورهای پیش رو در زمینه فعالیت های مردم نهاد و جوامع بومی و محلی برای تقویت نقش این بخش ها در حفاظت از محیط زیست کشور و گونه های منحصر به فرد حیات وحش همچون یوزپلنگ آسیایی، بهره گیرد.
وی تاکید کرد: اقتصاد سبز، صنعت سبز، پیگیری دریافت تکنولوژی سبز، استفاده از تجارب علمی و پژوهشی مراکز علمی و دانشگاهی سوئیس برای حل چالش های کنونی زیست محیطی ایران از جمله موضوعات کلیدی برای همکاری های دو جانبه زیست محیطی ایران و سوئیس با تکیه بر فعال شدن بخش دولتی و خصوصی است.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین ضمن محکوم کردن فعالیت های تروریستی منطقه، بر لزوم همکاری تمامی کشورهای جهان برای مقابله با گروه های تروریستی همچون داعش تاکید و اظهار کرد: گسترش چنین اقداماتی نه تنها برای منطقه بلکه برای تمام جهان تهدیدی بزرگ است و کشورهایی همچون سوئیس می توانند به دلیل میزبانی از نهادهای بین المللی نقشی مهم در کنترل و خنثی کردن چنین اقداماتی و گسترش صلح داشته باشد.
*** جنگ و خشونت دو عامل مهم تخریب محیط زیست در جهان
ابتکار در ادامه با اشاره به رفتار وحشیانه رژیم صهیونیستی با مردم غزه و یاد آوری نامه ارسالی خود به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل درباره بحران محیط زیستی در غزه، گفت: در آن نامه نسبت به تهدیدات انسانی ناشی از بحران محیط زیستی غزه هشدار دادم و خواستار اقدام فوری در این زمینه شدم.
معاون رییس جمهوری خشونت و جنگ را دو عامل مهم تخریب محیط زیست در سراسر جهان و در نتیجه به مخاطره افتادن حیات بشر دانست و گفت: نمونه این شرایط را در افغانستان، عراق، سوریه و غزه مشاهده می کنیم.
وی ضمن دعوت از متخصصان و شرکت های فعال در زمینه موضوعات زیست محیطی کشور سوئیس برای شرکت در نمایشگاه بین المللی محیط زیست که بهمن ماه سال جاری در تهران برگزار می شود، گفت: قطعا این حضور می تواند فرصت خوبی برای شرکت ها و بخش خصوصی سوئیس برای فعال شدن در بازار ایران باشد.
*** اعلام آمادگی سوئیس برای گسترش همکاری های محیط زیستی با ایران
جولیو هاس سفیر سوئیس در تهران با ابراز خرسندی از توجه و فعالیت های ابتکار در حوزه محیط زیست و آگاهی از مسوولیت سنگین وی در این حوزه، گفت: فکر می کنم حل مسایل محیط زیست ایران علاوه بر حمایت دولت نیاز به پیوند اجتماعی با مردم و بدنه جامعه ایرانی دارد.
وی هدف از این دیدار را آشنایی بیشتر با برنامه ها و فعالیت های زیست محیطی ایران و اعلام آمادگی برای همکاری بیشتر و استفاده از تجربیات ایران در زمینه حفاظت محیط زیست در منطقه اعلام کرد.
هاس گفت: تعامل با سایر کشورها برای استفاده از تجربیات محیط زیستی آن ها در برخورد با چالش های متعدد، بسیار حایز اهمیت است.
سفیر سوییس در تهران ادامه داد: باید تلاش های لازم برای تعریف پروژه های مرتبط با تغییرات آب وهوا و بهینه سازی مصرف انرژی صورت گیرد و ما آماده همکاری های جدی و تبادل تجربیات کارشناسی، تخصصی و دانشگاهی با ایران در این زمینه ها و استفاده از تجربیات ایران برای حل معضلات منطقه ای هستیم.
دیدار معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با " جولیو هاس " سفیر سوییس در تهران عصر روز گذشته در سازمان حفاظت محیط زیست انجام شد.
علمی ( 1 ) **9014**1440


23/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن