تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804930839




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني: غربـي‌ها فرصت‌سـوزي نكننـد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني: غربـي‌ها فرصت‌سـوزي نكننـد
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني صبح امروز در ديدار جوليو هاس، سفير كشور سوئيس در جمهوري اسلامي ايران، با يادآوري مذاكرات هسته‌اي بين ايران و كشورهاي 1+5 گفت: افق روشني در روابط ايران و غرب داريم كه مي‌توانيم كارهاي علمي، فني و تكنولوژي را در سايه مراودت‌هاي سياسي انجام دهيم.
آفتاب: سرویس سیاسی - آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به فراز و نشيب‌هاي شرايط سياسي، گفت: اخلاق ديپلماتيك ايجاب مي‌نمايد كه به تعهدات پايبند باشيم، چون خلف ‌وعده‌ها، ريشه اعتمادها را مي‌سوزاند.

به گزارش آفتاب، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همكاري براي انتقال گاز به اروپا را ظرفيت آماده همكاري ايران و سوئيس خواند و گفت: اگر خط لوله انتقال گاز انجام شود، يك سرمايه‌گذاري هميشگي در جهت امنيت سياسي اروپاست.

ايشان انحصار تأمين منابع انرژي در جهان كنوني را نامناسب خواند و گفت: هم توليدكننده و هم مصرف‌كننده بايد با استفاده از اصل تنوع، از منافع آن برخوردار شوند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با يادآوري برنامه‌هاي اقتصادي و سياسي دولت يازدهم، گفت: اگر مسئولان غربي نتوانند مشكلات خود را در زمان دولتي كه محصول تفكرات نيروهاي فرهيخته كشور است، حل كنند، چه جوابي به افكار عمومي خود خواهند داد؟!

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همه گفتار و رفتار ايران را در راستاي اعتمادآفريني خواند و گفت: در چنين شرايط مغتنمي، بهانه‌تراشي‌هاي سياسي و توجه به كارشكني‌هاي لابي‌هاي صهيونيستي، فرصت مناسبي را از دست غربي‌ها مي‌گيرد كه به كمك ايران بتوانند بسياري از مشكلات منطقه‌اي و حتي جهاني را حل كنند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در پاسخ به اظهارات سفير سوئيس در خصوص اراده آمريكايي‌ها براي حل مسائل، گفت: با اينكه مشكلات داخلي آمريكا و فشار تندروي‌هاي آنها را مي‌دانيم، ولي براي حل مسائل تغيير گفتار كافي نيست و بايد رفتارها هم مؤيد گفتار باشد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام سوئيس را كشوري مستقل دانست و گفت: اميدواريم تحت شعاع قدرت‌هاي غربي قرار نگيريد و تصميمات سياسي مستقلي را اتخاذ كنيد.

ايشان با تأكيد بر گسترش روابط دوجانبه، گفت: زمينه‌هاي همكاري تهران، ژنو كم نيست و تقريباً همه موضوعات همكاري‌هاي بين‌المللي را شامل مي‌شود كه بايد براساس منافع ملي تعامل داشته باشيم.

آقاي جولو هاس نيز در اين ديدار، ايران را آلترناتيوي مناسب براي غرب در جهت تأمين انرژي خواند و گفت: اگر ارزيابي طرفين براساس واقعيت‌ها باشد، مسير توافقات هموارتر مي‌شود.

سفير سوئيس در ايران با اشاره به منافع دو طرف ايران و غرب در مذاكرات هسته‌‌اي، گفت: اين توافقات مي‌تواند به عنوان مصداق روشن مذاكرات برد- برد در جهان ثبت شود.

وي با بيان اين نكته كه «سوئيس كه كشور حافظ منافع آمريكا در ايران است، آمادگي كامل در جهت كم كردن مشكلات دو كشور را دارد»، گفت: به عنوان سفير سوئيس بايد به اطلاع ايران برسانم كه اراده جمعي آمريكا در جهت حل مسائل خود با ايران است.

آقاي جوليو هاس ظرفيت‌هاي ايران در منابع طبيعي غني و نيروي انساني كارآمد را ستود و گفت: ايران مي‌تواند ستاره درخشاني در مسائل جهاني باشد.

وي با تأكيد بر اينكه «به عنوان سفير و فردي علاقمند، تاريخ گذشته ايران را مطالعه كرده‌ام»، گفت: خوب مي‌دانم كه حضرت‌عالي در نقد كردن ظرفيت‌هاي ايران نقش ارزنده‌اي داشته‌ايد و در آينده نيز ايران و منطقه به حضرت‌عالي نياز دارند.

سفير سوئيس با اشاره به اتفاقات منطقه و ناآرامي كشورها گفت: ايران مي‌تواند سكويي بسازد كه از آن در جهت گسترش ثبات و امنيت منطقه استفاده شود.



تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن