تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798284451




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیری که میراث فرهنگی اصفهان را به جهان معرفی کرد/ ماجرای خواب مرحوم ادیب درباره مرقد حضرت معصومه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان گزارش مهر از یک وداع؛
مدیری که میراث فرهنگی اصفهان را به جهان معرفی کرد/ ماجرای خواب مرحوم ادیب درباره مرقد حضرت معصومه
اصفهان – خبرگزاری مهر: سازمان میراث فرهنگی اصفهان امروز شاهد وداع کارکنانش با مدیری بود که به گفته بسیاری از مسئولان صنایع دستی اصفهان را به جهان معرفی و ساماندهی کرد.



به گزارش خبرنگار مهر، احمد ادیب معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در حوزه میراث فرهنگی استان اصفهان اقدامات ارزنده و شایسته ای به انجام رسانید و به نوعی این عرصه را دگرگون کرد که امروز در مراسم تشییع پیکر این مرحوم شاهد حضور بسیاری از هنرمندان و مسئولین حوزه میراث فرهنگی بودیم چنانچه به واقع می توان گفت تمامی کارکنان سازمان میراث فرهنگی مات، داغ و ماتم بودند. در این خصوص رئیس موزه هنرهای معاصر استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: او همواره در تلاش بود تا اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دنبال کند و هیچ گاه به دنبال اسم و نام خود نبود و تنها ارتقای هنر در کشور و استان اصفهان را دنبال می نمود. مهدی دلیلی ادامه داد: شخصیتی برجسته در زمینه کار اجرایی بود و مدیران جوان و با ذوق را به کار می گرفت و به کار خود وارد بود و در این زمینه کارهای شایسته ای را انجام داد مخصوصا ساماندهی صنایع دستی که بیشتر مربوط به میدان نقش جهان می شد و هماهنگی که داشتند به کار خود بی نظیر بود و عشق به کار داشت. رئیس شورای اسلامی بازار هنر اصفهان بیان داشت: مرحوم ادیب توانست تا حدی در حوزه صنایع دستی اصفهان اقدام کند و گام بردارد که مشکلات معیشتی هنرمندان تا حدودی برطرف شود و اکنون که شاهد هستیم گردشگران مجدد به اصفهان برگشته و فصل دیدن ثمره فعالیت هایش بود از میان هنرمندان رفت. اسدالله شاه میوه بیان داشت: او در حوزه صنایع دستی و گردشگری استان صاحب ایده و خلاقیت بود و توانست تا حد بسیار زیادی در حوزه صنایع دستی استان گام بردارد که اکنون شاهد درخشش این آثار در سطح جهانی هستیم. در خصوص مجموعه فعالیتهای مرحوم ادیب یک هنرمند نیز به خبرنگار مهر گفت: مرحوم ادیب در حوزه صنایع دستی اقدامات موثری به انجام رساند و رسالت ساماندهی هنرمندان را بر عهده داشت.  

  حسن مقضی ادامه داد: تا کنون در حوزه میراث فرهنگی مدیر قابلی چون مرحوم ادیب ندیده بودم و امیدوارم تا مجموعه فعالیتهای او الگوی راه دیگران باشد. رئیس اداره کل تشریفات استانداری اصفهان نیز در خصوص شخصیت مرحوم ادیب به خبرنگار مهر گفت: او در طول مدیریتش تلاش داشت تا با صداقت و راستگویی تمام در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی فعالیت کند. مسعود نیک آئین بیان داشت: ادیب در طول فعالیتش در این حوزه صنایع دستی اصفهان را به جهانیان معرفی نمود و اقدامات موثری برای برگزاری و معرفی صنایع دستی اصفهان به جهان انجام داد. وی  گفت: او علاوه بر آن برای احیاء و زنده ماندن هنر و صنایع دستی اصفهان موضوع راه اندازه کارگاه های صنایع دستی را در خانه های قدیمی دنبال کرد که این اقدام او نیز هنرمندان بسیاری را به سمت و سوی خود جلب کرد  و موضوع بیمه هنرمندان اصفهان را با جدیت تمام پیگیر بود.  عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان نیز با اشاره به فعالیت و اقداماتی که این هنرمند در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی اصفهان انجام داده است گفت: اصفهان در حوزه صنایع دستی مدیری به این کوشایی تا کنون نداشته است. ادیب به فکر تدوین دایره المعارف هنرهای سنتی بود حمید فرهمند بیان داشت: در چند هفته اخیر ادیب با من مذاکره داشت تا موضوع دایره المعارف هنرهای سنتی در حوزه جوانان را دنبال کنم و درخواست پیگیری این موضوع را داشت. یکی از خبرنگاران و فعالان حوزه میراث فرهنگی نیز به خبرنگار مهر گفت: مرحوم ادیب در تمامی حوزه ها دقت و تیز بینی بسیاری داشت چنانچه با توجه به اینکه در طول دوران بیماری خود در بیمارستان سید الشهدا بستری بود و از نزدیک وضعیت بیماران و کودکان سرطانی را می دید به فکر این موضوع افتاد تا به نوعی برای کودکان سرطانی اقدامی شایسته را انجام دهد. فاطمه نوری ادامه داد: راه اندازی کلاس و کارگاه های آموزشی صنایع دستی مخصوص کودکان سرطلانی و از سوی دیگر کلاس های آموزش موسیقی مختص این بیماران در خانه شیخ الاسلام یکی از اقدامات ستودنی این مرد بود.  

  وی ادامه داد: در یکی از گفتگوهایی که با مرحوم ادیب داشتم او ماجرای خوابی را برای من تعریف کرد که یک پارچه زربافت(زری بافی شده) را بر روی مزار حضرت معصومه (ص) انداخته است که برای تحقق این خواب نیز او اقدامات موثری را انجاام داده بود چنانچه مرحوم ادیب همین اواخر موضوع طراحی این پارچه را به نتیجه رسانده بود و هم اکنون نزدیک به ده سانتی متر از این پارچه توسط استاد شمس علی بافته شده است. همچنین معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور نیز در خصوص شخصیت مرحوم ادیب در جمع خبرنگاران بیان داشت: درگذشت مرحوم ادیب خلایی ایجاد می کند که فکر نمی کنم پوشیدنی باشد و او یکی از مدیران بی نظیر حوزه صنایع دستی بود. ده نفر مانند ادیب داشتیم در قله صنایع دستی جهان بودیم بهمن نامور مطلق ما اگر ده نفر همانند مرحوم ادیب داشتیم مطمئنا در قله صنایع دستی جهان بودیم که متاسفانه همین یک نفر را از دست دادیم و امیدوارم رویه ایشان توسعه یابد و شاهد مدیران مدبر و کارشناس باشیم. ما در عرصه یک جهش در حوزه صنایع دستی هستیم و عنصر این جهش همین مدیران دلسوز هستند که نمونه نادر آن مرحوم ادیب بود. وی ادامه داد: ما قطعا فعالیتهایی را که ایشان آغاز کرده است را دنبال خواهیم کرد و در خصوص دغدغه این که ایشان در خصوص مغازه های واقع در میدان نقش جهان داشت هم حساس هستیم؛ که امید با تغییر در مدیریت سازمان میراث فرهنگی در اصفهان این حساسیت بیشتر باشد چرا که این میدان نماد صنایع دستی و میراث اصفهان است باید هویت خود را حفظ کند و شکل الگویی پیدا کند برای سایر نقاط و به عنوان نمادی برای سایر نقاط باشد. نامور مطلق همچنین در خصوص پیگیری تدوین یک دایره العمارف مختص هنرهای سنتی بیان داشت: جزئیات این طرح را بررسی خواهم کرد و باید اعتبارات آن دیده شود و قطعا چنین طرحی می تواند مفید باشد.  




۱۳۹۳/۷/۲۳ - ۱۵:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن