تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804218870




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همایش روز ملی روستا در ورامین برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: همایش روز ملی روستا در ورامین برگزار شد تهران بزرگ - ایرنا - همایش روز ملی روستا در روستای باغخواص از توابع بخش مرکزی شهرستان ورامین برگزار شد .


به گزارش ایرنا ، در این مراسم که روز چهارشنبه و با حضور مسوولان اداره کل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی، سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور در سالن ورزشی شهدای روستای باغخواص برگزار شد، از روستائیان و کشاورزان نمونه شهرستان ورامین تجلیل به عمل آمد.
فرماندار ورامین در این مراسم گفت: این شهرستان با دارا بودن یک هزار و 600 کیلومتر مربع مساحت در جنوب شرق استان تهران و مجاورت شهرستان های ری،
قرچک ، پیشوا ، پاکدشت و کویر مرکزی ایران قرار دارد .
محسن خوانساری گفت: این شهرستان از دو بخش مرکزی و جواد آباد تشکیل می شود که در بخش مرکزی 32 روستا و در بخش جواد آباد به عنوان وسیع ترین بخش استان تهران ، 124 آبادی مستقر می باشد که اقتصاد پایه تمامی این روستاها را کشاورزی و دامپروری تشکیل می دهد .
وی افزود: ورامین با دارا بودن سابقه 7 هزار ساله در تاریخ و تمدن ایران اسلامی از یکصد هزار هکتاری اراضی قابل کشت برخوردار می باشد که به دلیل محدودیت های موجود در بخش آب کشاورزی ، تنها 38 هزار هکتار از این اراضی زیر پوشش انواع محصولات زراعی و باغی رفته است و مابقی بدون کشت باقی مانده است .
وی اظهار داشت : استقرار بیش از 2 هزار واحد دامپروری در شهرستان ورامین نشان از قابلیت بسیار زیاد این شهرستان در تولید محصولات دامی است و اگر توجه ویژه به این بخش معطوف گردد این شهرستان قابلیت تولید تمامی گوشت قرمز مورد نیاز استان تهران را دارد .
نماینده دولت در شهرستان ورامین گفت : متأسفانه کمبود آب در بخش کشاورزی مشکلات عدیده ای را متوجه کشاورزی این شهرستان کرده است که توجه ویژه دولت به برطرف نمودن این امر به اجرای فاز دوم انتقال پساب تصفیه شده فاضلاب جنوب تهران به سمت ورامین شده که در صورت تحقق این امر ، می توان تمامی اراضی حاصلخیر شهرستان را زیر کشت انواع محصولات کشاورزی برد .
وی با اشاره به اهتمام دولت به اجرای طرح های نوین آبیاری گفت: دولت با تأمین اعتبار لازم ، از طرح های نوین آبیاری حمایت کرده و با جدیت از کشاورزان می خواهد که با اجرای این طرح در مدیریت مصرف آب کوشا باشند .
خوانساری گفت: هم اکنون بیش از 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ورامین زیر پوشش آبیاری تحت فشار است که با برنامه ریزی مناسب و بهره گیری از اعتبارات دولتی ، تا پایان سال جاری 3 هزار هکتار از دیگر اراضی شهرستان تحت پوشش آبیاری نوین در خواهد آمد.
وی افزود: مهمترین هدف مجموعه مسوولین شهرستان ورامین ارائه راهکارهای عملی در ایجاد فرصت های شغلی پایدار بر پایه کشاورزی برای روستائیان است که این امر نه تنها در حوزه زراعت که در ایجاد صنایع مرتبط با کشاورزی و صنایع تبدیلی است که اجرای این مهم از میزان مهاجرات روستائیان به شهر کاسته و در صورت افزایش میزان امکانات باعث به وجود آمد مهاجرت معکوس از شهرها به روستا می شود.
فرماندار ورامین وجود عشایر را یکی از مهترین ظرفیت های شهرستان ورامین یاد کرد و گفت: عشایر به عنوان ذخایر انقلاب اسلامی در تولید محصولات دامی سهم به سزایی را به خود اختصاص داده اند که در صورت توجه به این قشر می توان بخش عمده ای از مواد غذایی مورد نیاز شهرستان و استان تهران را تأمین نمود.
وی از وجود چهار شهرک صنعتی در شهرستان ورامین به عنوان ظرفیت اقتصادی منطقه یاد کرد و افزود : هم اکنون در شهرک صنعتی چرمشهر سالانه 25 میلیون جلد چرم تولید می شود که در صورت توجه به آن می توان در این زمینه یاریگر عشایر بوده و با فراوری چرم تولیدی آنان را به اقتصاد عشایر کمک نماید .
خوانساری گفت: یکی از مهمترین مطالبات مجموعه شهرستان ورامین ، اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی است که در صورت اجرای این طرح ، شاهد توسعه صادرات محصولات مختلف از جمله محصولات کشاورزی در شهرستان ورامین خواهیم بود.
امام جمعه موقت شهرستان ورامین نیز در این مراسم گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمامی روستاهای کشور شاهد تأمین زیر ساخت های توسعه می باشیم و روستائیان از تمامی امکانات موجود در شهرها بهره مند می باشند .
حجت الاسلام سیدمحسن محمودی افزود: روستائیان در جریان مبارزات انقلابی مردم ایران علیه رژیم ستم شاهی و طول دوران هشت سال دفاع مقدس نقش به سزایی را در پیروزی های اسلام ایفا کرده اند و باید به آنان توجه ویژه ای صورت گیرد.
وی تصریح کرد: در جریان مبارزات انقلابی مردم شهرستان ورامین در 15 خرداد سال 42 این روستائیان بودند که کفن پوشیده و جان خود را تقدیم اسلام کردند .
وی افزود: یکی از مهمترین مسائلی که می باید در روستاها مورد توجه قرار گیرد، ارتقاء سطح فرهنگ روستائیان است تا تهاجم فرهنگی دشمنان قسم خورده نظام ، روی این قشر عظیم از جامعه تأثیری نداشته باشد.
وی بیان داشت: فرزندان روستائیان و کشاورزان می باید به شغل و پیشه کشاورزی پدرانشان افتخار کنند و نباید به واسطه حضور در شهرها و کسب مدارج علمی ، از روستاهای خود غافل شوند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران افزود: باید باور داشت که اقتصادی مقاومتی مورد نظر مقام مظم رهبری بدون روستائیان محقق نخواهد شد و مسوولین باید از ظرفیت آنان در جهت توسعه اقتصادی کشور بهره لازم را ببرند.
تهرام/7254/ 699


23/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن