تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798647101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولیدكنندگان محصولات لبنی در فارس از روغن پالم استفاده نكرده اند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس انجمن مدیران صنایع فارس: تولیدكنندگان محصولات لبنی در فارس از روغن پالم استفاده نكرده اند خبرگزاری پانا: رئیس انجمن مدیران صنایع غذایی استان فارس گفت: این همه هجمه علیه تولیدكنندگان مواد غذایی داخلی، این صنعت را رو به‌زوال سوق داده و اعتماد مردمی را نسبت به محصولات تولید داخل از بین خواهد برد.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۳ مهر ساعت 12:28



به گزارش خبرگزاری پانا، محمدصادق حمیدیان در همایش روز غذا در شیراز با تاكید براینكه هجمه‌های انجام شده بر مبنای واقعیت‌های موجود نیست، گفت: این هجمه‌ها جایگاه صنایع غذایی ایران در سطح جهان را هم خدشه‌دار كرده و می‌كند.
حمیدیان با تصریح اینكه موضوع انتقاد وی به مسئولان مدیریت نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آشامیدنی و بهداشتی استان فارس نیست بلكه مخاطبش سطوح ملی است، گفت: صنعت غذا همواره مورد تعرض و تعدی واژه تقلب بوده و فعالان این صنعت ذاتا و قلبا مخالف پدیده تقلب بوده و هستند، زیرا تقلب چه به‌لحاظ اقتصادی، چه بهداشتی و چه اجتماعی، بسیار حائز اهمیت است.
وی با بیان اینكه تقلب، اعتماد مردم را نشانه‌گیری كرده و از بین می‌برد، تصریح كرد: اما از تقلب بدتر، شائبه وجود تقلب و ترویج این شائبه به شكل شایعه است كه اعتماد افكار عمومی را نسبت به صنعت غذا از بین برده و این صنعت را با هجمه‌ی عجیبی روبرو كرده است، آنقدر به این صنعت تاخت و تاز كرده‌اند كه در باور نمی‌گنجد.
حمیدیان با بیان اینكه تقلب یك فرآیند پرشمول نبوده و مخاطب آن تمام جامعه نیست، با اشاره به اتهامات وارد شده به فعالان صنعت لبنی كشور در خصوص استفاده از روغن پالم، گفت: به تایید مسئولان نظارت دانشگاه علوم پزشكی شیراز، در سطح استان فارس هیچ‌یك از تولیدكنندگان محصولات لبنی از روغن پالم استفاده نكرده‌اند. وی با بیان اینكه در طول سال‌های گذشته و با برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های گسترده در قالب برنامه‌های مختلف، تلاش برای افزایش سرانه مصرف مواد لبنی و شیر نزد خانواده‌ها انجام شده است، گفت: بعد از تاثیری كه یارانه بر كاهش مصرف مواد لبنی و شیر داشت، شایبه وجود روغن پالم بیشترین و مخرب‌ترین تاثیرات را در این موضوع برجای گذاشته است.
این مسئول با بیان اینكه اثرات این موضوع در افزایش میزان بروز بیماری‌های مرتبط با املاح مختلف منجمله كلسیم، مشهود خواهد بود، گفت: امروز هم برخی وجود پوره كدو در رب گوجه، بحث خمیر مرغ، وجود كاسنی در قهوه و كاكائو، بذر تمرهندی در بعضی فرآورده‌ها یا استفاده از كاه در تولید آبلیمو را مطرح كرده و می‌كنند.
حمیدیان با تصریح اینكه وجود تقلب در تولید برخی محصولات غذایی را نمی‌توان انكار كرد، گفت: باید به‌خاطر داشت كه تقلب شمول عام ندارد و باید مصداقی عنوان شود. مكانیزم خود تنظیمی در برخورد با پدیده تقلب بهترین راهكار در پاسداشت غذای سالم به‌شمار می‌رود و برخورد چكمه‌ای و پلیسی با این موارد شیوه مناسبی نیست.
رئیس انجمن مدیران صنایع غذایی استان فارس همچنین با انتقاد از برخی مطالب طرح شده در بعضی رسانه‌ها، گفت: هجمه‌های رسانه‌ای به‌گونه‌ای انجام می‌شود كه فاقد نظرات كارشناسی است و این هجمه‌ها عمدتا تابع موج ایجاد شده در جامعه است، از رسانه‌ها درخواست داریم كه حداقل در انعكاس اخبار نظرات كارشناسان و متخصصان را نیز جویا شده و لحاظ كنند.
حمیدیان با تصریح اینكه رفتار احساسی با تولید، شیرازه این صنعت را در داخل و خارج از هم می‌پاشد، گفت: امروز سرتی‌فیكیت‌های صادر شده از سوی دستگاه‌های مسئول در ایران، مورد قبول بسیاری از كشورهای جهان است نباید این اعتماد جهانی را خدشه‌دار كرد. وی در ادامه با اشاره به چالش‌های پیش‌روی صنایع در كشور، وابستگی به مواد اولیه وارداتی، وابستگی به مواد اولیه بسته‌بندی وارداتی، وابستگی به افزودنی‌های مجاز و كمبود این افزودنی‌ها در كیفیت مطلوب، كمبود نقدینگی سیستم بانكی و نوسانات شدید ارز و فقدان سیستم نظارتی زنجیره‌ای و هم‌افزا را از جمله این چالش‌ها عنوان كرد.
حمیدیان با اشاره به اینكه در بحث نظارت، دستگاه‌های نظارتی كه بیش از 16 دستگاه را شامل می‌شود، مستقیم به سراغ تولید كنندگان می‌روند، بی‌توجهی به زنجیره توزیع را یكی از نقاط ضعف در سیستم نظارتی دانست و گفت: هروقت دستگاه‌های نظارتی مختلف وارد عرصه كنترل شده‌اند به‌سراغ حلقه اول زنجیره یعنی تولید كننده رفته‌اند.
وی ادامه داد: امروز اتهام گران‌فروشی همواره متوجه تولید كننده بوده و اگر به تعزیرات مراجعه بشود، اكثر پرونده‌های تخلف در حوزه تولید است و دریغ از وجود یك پرونده در حوزه توزیع، انبارداری و .... دیگر حوزه‌ها.
حمیدیان خاطرنشان كرد: این در حالی است كه موضوع توزیع حتی در محصولات گیاهی و باغی نظیر میوه هم یك مسئله جدی است و امروز به‌عنوان مثال اگر لیموشیرین از باغ‌دار جهرمی هر كیلو 700 تومان خریداری می‌شود، در تهران این میوه به قیمت 2500 تومان به دست مصرف كننده می‌رسد.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن