تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند ع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805074753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرداخت عوارضی برای اهالی مهرگان، هزینه ای اضافی بر کوه هزینه ها/ ضرورت نغییر مکان فعلی عوارضی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین مهر گزارش می دهد؛
پرداخت عوارضی برای اهالی مهرگان، هزینه ای اضافی بر کوه هزینه ها/ ضرورت نغییر مکان فعلی عوارضی
قزوین- خبرگزاری مهر: مکان نامناسب عوارضی قزوین به تهران موجب شده اهالی شهر محمدیه و شهرک مهرگان برای رفت و آمدهای روزانه خود عوارضی را پرداخت کنند که غیرمنطقی است و این مشکل موجب نارضایتی ساکنان کم درآمد این مناطق شده و ضرورت جابجایی این جایگاه عوارضی را دوچندان کرده است.



به گزارش خبرنگار مهر، آمار ها و ارقام نشان می دهد که روزانه بیش از 5000 هزار سفر در مسیر های مواصلاتی استان انجام می شود که تقریبا به ازای هر کدام از این سفر ها در عوارضی های ورودی و خروجی هزینه ای بالغ بر 5000 ریال از خودرو های عبوری دریافت می شود که با یک حساب سر انگشتی می توان متوجه شد که چه درآمدی نصیب متولیان آن می شود. اما سوالی که در این حوزه مطرح می شود چگونگی هزینه کرد این مبلغ هنگفت نیست بلکه چرایی پرداخت هزینه عوارضی برای اهالی شهرک تازه تأسیس مهرگان است که باید برای هر روز رفت و آمد خود به منازلشان عوارض مسافران برون شهری را پرداخت کنند؟

در حالی که این شهرک فاصله چندانی با مرکز استان ندارد و اهالی ساکن در آن مجبور به پرداخت عوارضی به ازای هر بار رفت و آمد در مسیر قزوین به مهرگان هستند و همین موضوع سبب شده تا اهالی این منطقه از این وضع به ستوه آیند و هزینه ای اضافی بر دوش این خانواده گذاشته شود.

علاوه بر اهالی، رانندگان تاکسی خطی مسیر مهرگان – قزوین که روزانه بیش از 10 بار در این مسیر رفت و آمد می کنند نیز از این وضع اعلام نارضایتی کرده اند.

اهالی این منطقه تقاضا داشتند که برای عبور و مرور در مسیر اتوبان، کارت ویژه تردد صادر شود تا لااقل برای مسیر کوتاه مهرگان به قزوین هزینه عوارضی را پرداخت نکنند که هنوز این درخواست توسط هیچ ارگانی پیگیری نشده و به سرانجام نرسیده است و همچنان وضعیت عبور و مرور مردم شهرک مهرگان در اتوبان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

یکی از اهالی شهرک مهرگان با اشاره به مشکل پرداخت عوارضی در سفر به مرکز استان به خبرنگار مهر گفت: اهالی شهرک مهرگان به خصوص افرادی که مجبور به رفت و آمد بیش از یک بار در مسیر قزوین مهرگان هستند علاوه بر هزینه هایی همچون کرایه تاکسی، هزینه بنزین و غیره مجبور به پرداخت عوارضی هم هستند.

سید هادی حسینی افزود: پرداخت عوارض اتوبان برای تقویت کیفیت راه های کشور امری اجتناب ناپذیر است، اما اگر قرار باشد هر یک از اهالی مهرگان به ازای هر سفر برون شهری به قزوین این هزینه را پرداخت کند، ماهیانه متحمل هزینه های سنگینی می شوند.

وی اضافه کرد: اگر هزینه ای که به ازای هر مسافر عبوری از عوارضی ها را در نظر بگیریم، درآمدی هنگفت به دست خواهد آمد، ولی متاسفانه وضعیت راه قزوین به مهرگان نشان می دهد که این درآمدها تاثیری در کیفیت آسفالت جاده نداشته و همین امر موجب افزایش نارضاتی ها از پرداخت در عوارضی ها شده است.

حسینی تصریح کرد: بیشتر افرادی که در شهرک مهرگان سکونت دارند در سطح رفاهی متوسط به پائین جامعه قرار دارند و  معمولا توان پرداخت هزینه های زندگی در مرکز استان را نداشته اند که در این شهرک ساکن شده اند ولی هزینه های اضافی همچون پرداخت عوارضی درآمد ناچیز آنها را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. یک از رانندگان تاکسی که در مسیر قزوین مهرگان تردد می کند، در این باره گفت: هر بار که از مهرگان به قزوین و یا بالعکس سفر میکنم مجبور به پرداخت عوارضی هستم. وی افزود: درآمد رانندگان تاکسی با وجود تورم موجود و افزایش هزینه های زندگی آنقدر نیست که بتوانیم هزینه دیگری همچون پرداخت عوارضی را پرداخت کنیم. این راننده تاکسی ادامه داد: شاید در نگاه اول پرداخت هزینه پانصد تومانی چندان باری بر دوش رانندگان تاکسی نگذارد، اما اگر قرار باشد در هر رفت و برگشت این هزینه اعمال شود بخش قابل توجهی از در آمد رانندگان باید به این امر اختصاص یابد که منطقی نیست. مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان درباره وضعیت عوارضی های قزوین گفت: سازمان آزاد راه های کشور بر نحوه چیدمان و استقرار و بهره برداری از آزاد راه ها در سراسر کشور نظارت دارد.

جواد حق لطفی یادآورشد: سیاست گذاری ها در حوزه آزاد راه ها تحت نظارت این سازمان که بخشی از وزارت راه و شهرسازی است قرار دارد و ادارات استانی، پیرو همین دستورالعمل ها وظایف خود را انجام می دهند و نمی توانند مستقل عمل کنند.

وی افزود: در مورد مشکلات اهالی شهرک مهرگان و شهر محمدیه مبنی بر پرداخت عوارضی در مراجعه به مرکز استان به رغم فاصله کوتاه از قزوین با ارائه بسته پیشنهادی به سازمان آزاد راه های کشور در تلاش هستیم که پست عوارضی ورودی قزوین به آن سوی شهرک مهرگان منتقل شود.

این مسئول گفت: در طرح پیشنهادی ارایه شده به سازمان آزاد راه های کشور مزایا و معایب طرح مورد درخواست به صورت کامل تدوین شده است و با بهره گیری از حمایت های استاندارد و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی امیدواریم بتوانیم این معضل را به زودی رفع کنیم.

حق لطفی خاطر نشان کرد: اداره کل راه و شهر سازی استان با در نظر گرفتن تمامی معضلات و نقطه نظرات اهالی شهرک مهرگان و شهر محمدیه به دنبال حل این مشکل است.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن