تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798486150




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بحث انتزاع شهرستانهای استان مرکزی با اصول آمایش سرزمین در تضاد است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده مجلس: بحث انتزاع شهرستانهای استان مرکزی با اصول آمایش سرزمین در تضاد است اراک - ایرنا- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث انتزاع شهرستانهای استان مرکزی و الحاق آنها به قم با اصول آمایش سرزمین در تضاد است.


« محمد حسن آصفری» روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: برخی نمایندگان و مسوولان خارج از استان اخیرا بحث الحاق برخی شهرستانهای استان مرکزی به قم را مطرح کرده اند در حالی که هیچ سنخیتی بین این شهرستانها و استان قم وجود ندارد.
وی گفت: انتزاع شهرستانهای استان مرکزی به هیچ وجه خواسته مردم نیست و به جز نارضایی نتیجه ای در برندارد، بنابراین وزیر کشور باید به مسوولان استان قم برای دامن زدن به مباحث اختلاف انگیر تذکر دهد.
آصفری، طرح مسائل مربوط به انتزاع شهرستانهای استان مرکزی را سیاسی توصیف کرد و گفت: عده ای با نزدیک شدن به انتخابات مجلس چنین مسائلی را مطرح می کنند.
وی با بیان اینکه مردم مشهد اردهال که در گذشته از استان مرکزی منتزع شده؛ اکنون از این امر اظهار پشیمانی می کنند، افزود: مسوولان استانهای دیگر به جای چشم داشتن به استان مرکزی بهتر است برای حل مشکلات خود برنامه داشته باشند و فرافکنی نکنند.
وی از مسوولان و نمایندگان استان نیز خواست تا در این مورد موضع گیری کنند و اظهار کرد: اگر مسوولان برخی استانها توانایی داشته باشند، مشکل استان خود را حل می کنند و بحث انتزاع شهرستانهای استان به جز ایجاد مشکل برای مردم، خروجی دیگری ندارد.
عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: از لحاظ امنیتی، سیاسی و جغرافیایی سنخیتی بین شهرستانهای استان مرکزی و قم وجود ندارد و وزارت کشور به عنوان مسوول امنیت کشور باید با این مسئله مقابله جدی کند، در غیر این صورت مسئله از طریق کمیسیون اصل 90 پیگیری می شود.
آصفری، شهرستانهای ساوه، زرندیه، محلات، دلیجان، تفرش، آشتیان، خمین، خنداب، کمیجان ، فراهان، شازند و اراک را پیکره واحدی توصیف و اضافه کرد:ما ذره ای از حقوق استان مرکزی کوتاه نمی آییم و هیچ کس نمی تواند هیچ بخشی را از پیکره استان را جدا کند چرا که این امر تبعات امنیتی فراوانی برای کشور دارد.
وی گفت: مسوولان استانهایی که دنبال جدایی استان مرکزی هستند به هیچ وجه دلشان به حال شهرستانهای ما نمی سوزد و مردم نیز به نکته واقفند، بنابراین امیدواریم وزیر کشور جلوی هرگونه انتزاع را بگیرد و در غیر این صورت بنده استیضاح وی را در مجلس دنبال می کنم.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر کشور نیاز به آرامش دارد و دولت و مجلس باید وقت خود را صرف حل مشکلات مردم کنند و طرح این بحثها راه به جایی نمی برد و به سود مردم نیست چرا که مردم دغدغه مسایل اقتصادی و اشتغال دارند ومسوولان نیز باید به خواسته های مردم توجه کنند و از بحثهای تفرقه انگیز بپرهیزند.
وی خواستار توجه بیشتر مسوولان به استان مرکزی شد و گفت: این استان از لحاظ درآمد زایی رتبه ششم کشور را دارد ولی در زمینه برگشت اعتبارات رتبه بیست و هشتم را دارد بنابراین دولت باید نسبت به بازگشت درآمدهای استان اقدام کند تا جلوی سوء استفاده برخی افراد گرفته شود.
وی گفت: استان مرکزی از قطبهای صنعتی کشور است و باید با توجه به ظرفیت هایی که دارد برای توسعه آن اقدام شود و منابع ارزشمند استان صرف توسعه آن شود ودر آمدهای لازم در اختیار مسوولان قرار گیرد تا روز به روز شاهد آبادانی منطقه و رضایت بیشتر مردم باشیم.
بحث انتزاع برخی شهرستانهای استان مر کزی در روز های اخیر توسط برخی نمایندگان مجلس مطرح شده است.ک/3
559


23/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن