تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه يكى از شما به خانه خود وارد مى‏شود، سلام كند، چرا كه سلام بركت مى‏آورد و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819074425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از پنج هزار و 400 متر مربع از اراضی ملی از دست متصرفان خارج شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی غرب مازندران: بیش از پنج هزار و 400 متر مربع از اراضی ملی از دست متصرفان خارج شد نوشهر ـ ایرنا ـ فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران -نوشهر گفت: در روزهای اخیر طی شش عملیات خلع ید، جداگانه، پنج هزار و 410 متر مربع از اراضی ملی غرب مازندران از دست متصرفان خارج شد.


سرهنگ "یوسف علی ادیب" در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: دو هزار متر مربع از این مقدار در منطقه ییلاقی و مرتعی برگ سر تنکابن بود که پنج دستگاه خانه کوچک نیز که به صورت غیر مجاز ساخته شده بود تخریب شد.
وی اظهار داشت: یک هزار و 410 متر مربع از خلع یدهای صورت گرفته در عرصه های طبیعی جیسا واقع در کلارآباد و ماشلک نوشهر و گولاسر در شهرستان تنکابن بود.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر تصریح کرد: در مراتع سینوک کجور نیز دو هزار متر مربع از اراضی تصرف شده خلع ید شد.
ادیب مجموع خلع یدهای صورت گرفته را در شش ماه نخست امسال 129 هزار و 970 متر مربع ذکر کرد و ادامه داد: سازمان جنگل ها و مراتع تمرکز زیادی در مساله جلوگیری از تصرف اراضی دارد و نهادهای مربوط از جمله دستگاه قضایی، به خوبی با ادارات منابع طبیعی همکاری می کنند.
وی بیان کرد: ایران جزء کشورهای کم جنگل دنیا است و فقط 8 درصد آن را جنگل تشکیل می دهد در حالی که برای مثال، 74 درصد مساحت کشور سوئد و 67 درصد مساحت ژاپن جنگل است.
ادیب یادآور شد: به همین دلیل حساسیت ما به حفظ اراضی جنگلی و مرتعی باید بیشتر باشد و با متخلفان در اسرع وقت برخورد قانونی کنیم.
وی از مردم خواست هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی و آتش سوزی در جنگل ها و مراتع را با شماره تلفن رایگان و بدون پیش شماره 1504 در هر ساعت از شبانه روز به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.
حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر یکی از چهار اداره کل منابع طبیعی شمال کشور است که از رُویان تا رامسر را پوشش می دهد. ک/3
7517/608


23/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن