تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820097334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالانه 10 هزار زمین لرزه در ایران ثبت می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سالانه 10 هزار زمین لرزه در ایران ثبت می شود شهرکرد - ایرنا - معاون مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران گفت: سالانه 10 هزار زمین لرزه در کشور ثبت می شود.


"بهزاد پورمحمد" عصرسه شنبه درگفت وگوی اختصاصی با ایرنا در شهرکرد اظهار داشت: زمین لرزه هایی که در طول سال در ایران به وقوع می پیوندد براساس خصوصیات زمین شناسی و تکنوتیکی هر منطقه تفاوت دارد.
وی افزود: ایران در بخش میانی کمربند فعال زلزله آلپ هیمالیا قرار دارد و به همین خاطر جزء مناطق پرخطر زلزله درجهان مطرح است.
به گفته وی، فلات ایران میان دو صحفه زلزله خیز عربستان از جنوب و اوراسیا در شمال ایران بین 30 تا 40 میلیمتر تحت فشار قرار دارد.
معاون مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ادامه داد: ایران از نظر پهنه بندی زلزله به چهار بخش تقسیم می شود که مهم ترین بخش منطقه سنندج - سیرجان است که زاگرس را در بردارد و بالای 50 درصد زلزله های کشور در این منطقه رخ می دهد.
پور محمد، ایران مرکزی منطقه البرز - آذربایجان و جنوب شرق کشور در منطقه مکران را دیگر پهنه های زلزله خیز کشور برشمرد.
به گفته وی، بالای 600 شهر ایران بر روی گسل یا درحوالی گسل قرار دارد .
معاون مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران تصریح کرد: با فرهنگ سازی و آموزش عمومی، تقویت و توانمند سازی دستگاه های امدادی و خدماتی و مدیریت واحد در زمان بحران، باید همزیستی خود با زلزله را تقویت کنیم.
به گزارش ایرنا، معاون مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران برای حضور در کارگروه تخصصی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در چهارمین روز از هفته کاهش بلایای طبیعی به شهرکرد سفر کرده است.
7361/558/


22/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن