تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798703437




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرر حذف تبصره یک ماده 5 بیمه کارگران جبران ناپذیر است/ پول انبوه‌سازان کارگران شاغل دیگر را بیمه می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: رییس انجمن سراسری انبوه‌سازان خبر داد
ضرر حذف تبصره یک ماده 5 بیمه کارگران جبران ناپذیر است/ پول انبوه‌سازان کارگران شاغل دیگر را بیمه می‌کند
برزگر گفت: با پول انبوه‌سازان کارگران مشاغل دیگر بیمه می‌شوند و در صورتی که تبصره یک ماده 5 بیمه کارگران حذف شود زیان‌های بسیاری وارد حوزه ساخت و ساز می‌شود.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ جمشید برزگر در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه بسته پیشنهادی کانون سراسری انبوه‌سازان پس از جمع‌بندی نهاریی به دفتر معاون اول رئیس جمهور ارسال می شود گفت: در این بسته تمامی مشکلات  و راهکارهای مربوط بخش ساخت و ساز، قانون اجرا و بها، تامین منابع مالی برا یاین بخش ، بافت فرسوده، حاشیه نشینی ، خدمات فنی و مهندسی و شهری در این بسته پیشنهادی لحاظ گردیده است.

وی در ادامه افزود: در صورتی که دولت 80 درصد از تسهیلات مربوط به بخش ساخت و ساز را ارائه کند رونق دوباره در این بازار حاصل می شود.

وی همچنین با اشاره به ارائه راهکارهایی برای خروج مسکن از رکود، گفت:‌ بر این اساس پیشنهاد داده‌ایم تا سقف وام مسکن روستایی به 35 میلیون تومان، شهرهای زیر 250 هزار نفر جمعیت 50 میلیون تومان و شهرهای 250 تا 500 هزار نفر جمعیت سقف وام مسکن به 80 میلیون تومان افزایش یابد.

رئیس انجمن انبوه سا زان در ادامه به بیمه  تامین اجتماعی کارگران ساختمامی اشاره کرد و گفت: متاسفتانه با حذف تبصره 1 که عبارت (تمامی کارگران ساختمانی) در گنجانده شده بود و ابقا عبارت (کارگران ساختمانی دارای پروانه مهارت و اشتغال) در ماده 5 عملا تعداد کثیری از کارگران مستحق شمول بیمکه از دریافت خدمات مربوطه محروم می‌شود.

برزگر در ادامه تصریح کرد: در گذشته برنامه‌های ارائه شده نیز درخواست گردیده بود که کارگران ساختمانی با ارائه لیست از سوی کارفرما جهت دریافت خدمات بیمه به سازمان تامین اجتماعی معرفی شوند و این سازمان ملزم باشد تا مطابق لیست ارائه شده اقدام به بیمه نمودن کارگران نماید که متاسفانه نه تنها این مساله مورد عنایت نمایندگان محترم قرار نگرفته بلکه تبصره 1 نیز به دلیل مغایرت بودجه‌ای با اصل 75 قانون اساسی حذف گردیده که عبارت (تمامی کارگران ) نیز در آن بوده است.

وی در ادامه یادآور شد: بدین ترتیب هیچ تضمینی برای بیمه شدن همه کارگران شاغل در پروژه‌های ساختمانمی وجود ندارد.

برزگر در ادامه توضیح داد: در گذشته نیز این سوال مطرح گردیده و هیچ پاسخی دریافت نشده بود که مبنای تعیین رقم 12 درصد عوارض و درآمد ناشی از صدور پروانه که بعنوان معادل سهم کارفرما از حق بیمه کارگران لحاظ شده چیست؟

رئیس انجمن انبوه سازان کشوردر ادامه اظهار رداشت: در صورتی که رقم مذکور از 20 درصد سهم کارفرما که در تبصره 1 ماده 28 قانون تامین اجتماعی است بیشتر شود مقض قانون بالادستی صورت گرفته و اگر کمتر شود ما به التفاوت مبلغ دریافتی و مبلغ مورد نیاز جهت بیمه کارگران از چه طریقی جبران خواهد شد؟ و در این صورت تکلیف  باقیمانده کارگران ساختمانی چه خواهد بود؟
 
 برزگر در ادامه توضیح  داد: عدم تعیین سقف یبرای دریافت معادل 12 درصد عوارض بعنوان سهم کارفرما به طور قطع اجهاف آشکاری به کارفرماییان خواهد بود و مسلما بر قیمت تمام شده مسکن تاثیر مستقیمی خواهد گذاشت.

وی در ادامه افزود: به هنگانم بررسی این طرح در کمسیون ها نمایندگان مجلس با تعیین سقف 3.5 درصد حداقل دستمزد ماهانه کارگران موافقت نموده بوده لیکن چه در هنگام تصویب و چه در زمان اصلاح مصوبه هیچگونه قید و سقفی برای این مبلغ در نظر گرفته نشد که این مورد نیز بر ابهامات مصوبه اخیر مجلس افزوده است.

مخالف حذف تبصره یک ماده 5 بیمه کارگران هستیم و در این رابطه به رئیس مجلس شورای اسلامی هم نامه ای نوشته‌ایم.

 وی با بیان این‌که سه بار به لایحه مجلس اعتراض کرده‌ایم، تصریح کرد: اعتقاد داریم کارگری در مجموعه‌ای کار می‌کند باید حق بیمه‌اش پرداخت شود، علی رغم پرداخت حق بیمه در قالب کارت مهارت 70 تا 80 درصد کارگران بیمه نمی‌شوند، بلکه افراد دیگری از مشاغل دیگر از بیمه کارگران استفاده می‌کردند.

وی بیان کرد: در قانون قبلی تامین اجتماعی تا 4 درصد دستمزد کارگران بابت بیمه پرداخت شود، بر اساس این قانون میزان حق بیمه در قبال حداقل دستمزد حدود یک میلیون و 440 هزار تومان در سال است که اگر این رقم را بر 100 مترمربع تقسیم کنیم حق بیمه هر مترمربع 14 هزار تومان می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که در ایران صنعتی سازی رایج نشده است روی 100 متر با تامین اجتماعی توافق کرده‌ایم اما تامین اجتماعی به ازای هر مترمربع 24 هزار تومان از ما دریافت می‌کرد.

رئیس انجمن سراسری انبوه‌سازان یادآور شد: قانون در جهت بهبود اشتغال و رونق ساخت‌وساز بود، اما چیزی که الان مصوب شده چیز دیگری است. معتقدیم باید همه کارگرانی که ما حق بیمه آنها را پرداخت می‌کنیم باید بر اساس قانون حداقل دستمزد 20 درصد بیمه شوند. بر اساس ماده 148 قانون کار ما مسئول بیمه کارگران هستیم در غیر اینصورت در صورت مراجعه کارگر به تامین اجتماعی هم باید جریمه پرداخت کنیم و هم حق بیمه را.

بزرگر با بیان این‌که نامه‌هایی را در این باره به مجلس و دولت فرستاده‌ایم، گفت: یک میلیون و 800 هزار نفر در بخش ساخت و ساز مسکن کشور فعالیت می‌کنند و ما اعلام آمادگی پرداخت حق بیمه آنها را داریم.

وی با اشاره به برگزاری 50 تا 60 جلسه با تامین اجتماعی گذاشته‌ایم، افزود: تامین اجتماعی می‌خواهد پول بیمه کارگران را بگیرد اما نمی‌خواهد کسی را بیمه کند. معیار قانونی دریافت حق بیمه دو برابری از انبوه‌سازان توسط تامین اجتماعی چیست.

 نیمه های اسفند ماه سال گذشته رئیس انجمن سراسری انبوه‌سازان با تشریح مشکلات و موانع پیش‌روی تولید مسکن از عدم برگزاری جلسه با وزیر راه و شهرسازی گلایه کرد و گفت: تامین اجتماعی پول می‌گیرد، اما بیمه نمی‌کند. به همین دلیل از آنها شکایت خواهیم کرد.

جمشید برزگر با اشاره به این‌که ساختمان یکی از اشتغالزاترین بخش‌هاست که می‌تواند 160 صنعت را متحول کند، اظهار کرد: راهکارهای خود را برای حل مشکل مسکن کشور به دولت ارائه کرده‌ایم، ضمن آن‌که درباره موانع پیش‌روی تولید جلساتی با مسئولان بانک مرکزی و وزارت کار برگزار شده است.

وی در عین حال با بیان این‌که تاکنون نتوانسته‌ایم با وزیر راه و شهرسازی به‌عنوان متولی اصلی مسکن جلسه‌ای داشته باشیم، اظهار کرد:‌ متاسفانه با وجود آن‌که وزیر در زمان اخذ رای از مجلس یکی از برنامه‌های خود را بها دادن به بخش خصوصی اعلام کرد، اما تاکنون کوچکترین اهمیتی به انبوه‌سازان که می‌توانند چرخ تولید را بچرخانند، نشان نداده است. متاسفانه وزیر یک ثانیه هم به ما فرصت نداده‌ است.

برزگر در ادامه با انتقاد از عملکرد دولت گفت: دولت در قوانین و مسائل مریوط به بانک‌ها و تامین اجتماعی انبوه‌سازان را در جریان اقدامات انجام شده قرار نمی‌دهد و ما باید در راهروهای مجلس بدویم تا بتوانیم یک قانون را برگردانیم.

وی با اشاره به این‌که تامین اجتماعی از ما پول می‌گیرد اما کارگران را بیمه نمی‌کند، افزود:‌ این در حالی است که طرف کارگران هستیم و چنانچه آنها بیمه نشوند از ما شکایت می‌کنند و باید به دادگاه برویم.

وی با بیان این‌‌که در هیج کجای دنیا چنین اتفاقی نمی‌افتد، تصریح کرد: باید بی‌تدبیری‌های گذشته جبران شود و پیام‌های ناگفته چند ساله را به گوش مسئولان برسانیم.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن